#1
Uiteraard kan deze vraag niet door jullie beantwoord worden. Maar ik zou graag jullie gedachtes hierover horen.
Ik ben bezig met een cursus hoe ik mijn psychische toestand kan verbeteren. In de cursus werd ook een paar minuten gepraat over het gebruik van ayahuasca, er werd verteld dat je tot inzichten kan komen en dat zou kunnen gebruiken om jezelf beter te leren kennen (wat dus een positief effect op jezelf kan hebben.)
Wel werd er duidelijk bij verteld dat het niet aan te raden was i.v.m risico's. Ze vertelden alleen dat het een feit is dat er cursisten beter van zijn geworden.
In mijn geval zie ik niet veel problemen om te proberen, ik ben een ervaren drugs gebruiker en ook psychedelica vind ik af en toe leuk. Ik heb bijvoorbeeld Paddo's, 2CB, Salvia, LSD, DOC en DMT gebruikt. Nog nooit heb ik ayahuasca gebruikt.
Ik weet uiteraard van de verhalen en media etc. dat ayahuasca bekend staat als een drug die men kan gebruiken om tot inzichten te komen en dus als een soort medicijn gebruikt kan worden.
Toch vraag ik mij af of de kans groot is dat ik tot 'inzichten' kom. Na alles wat ik heb gebruikt ben ik nooit tot inzichten gekomen. Ik ben ook niet spiritueel ingesteld, ik vind het gewoon gaaf om met vrienden lekker te spacen en gekke dingen mee te maken. Ik vind het gewoon lachen en vet om kleuren en patronen te zien.
Is ayahuasca zo bijzonder dat er alsnog een grote kans is dat het mij kan doen 'veranderen'? Of is de kans klein omdat ik in principe al redelijk veel psychedelica gewend ben en het daardoor niet een life changing experience zou zijn?
Ik ben bezig met een cursus hoe ik mijn psychische toestand kan verbeteren. In de cursus werd ook een paar minuten gepraat over het gebruik van ayahuasca, er werd verteld dat je tot inzichten kan komen en dat zou kunnen gebruiken om jezelf beter te leren kennen (wat dus een positief effect op jezelf kan hebben.)
Wel werd er duidelijk bij verteld dat het niet aan te raden was i.v.m risico's. Ze vertelden alleen dat het een feit is dat er cursisten beter van zijn geworden.
In mijn geval zie ik niet veel problemen om te proberen, ik ben een ervaren drugs gebruiker en ook psychedelica vind ik af en toe leuk. Ik heb bijvoorbeeld Paddo's, 2CB, Salvia, LSD, DOC en DMT gebruikt. Nog nooit heb ik ayahuasca gebruikt.
Ik weet uiteraard van de verhalen en media etc. dat ayahuasca bekend staat als een drug die men kan gebruiken om tot inzichten te komen en dus als een soort medicijn gebruikt kan worden.
Toch vraag ik mij af of de kans groot is dat ik tot 'inzichten' kom. Na alles wat ik heb gebruikt ben ik nooit tot inzichten gekomen. Ik ben ook niet spiritueel ingesteld, ik vind het gewoon gaaf om met vrienden lekker te spacen en gekke dingen mee te maken. Ik vind het gewoon lachen en vet om kleuren en patronen te zien.
Is ayahuasca zo bijzonder dat er alsnog een grote kans is dat het mij kan doen 'veranderen'? Of is de kans klein omdat ik in principe al redelijk veel psychedelica gewend ben en het daardoor niet een life changing experience zou zijn?