Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik deze paddo’s nog eten??

Kan ik deze paddo’s nog eten??

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor je reactie. Ja denk dat ik een dag te laat was met oogsten. Maar goed te weten dat ze nog wel te gebruiken zijn dan :)
F
FleuriaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi ik heb maandag mn paddo’s geoogste, ik was echter een weekend weg en toen ik thuis kwam waren ze echt 3 meter de lucht in geschoten. De volgende dag meteen geoogst, de hoedjes waren allemaal wel helemaal open gegaan. Er was ook een beetje wit schimmel te bekennen op de paddo’s. Wie kan mij adhv de foto’s vertellen of deze eetbaar zijn?

En mocht ik ze nog kunnen eten, dan ben ik ook opzoek naar tips voor eerste keer paddo’s
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb geen verstand van paddos, maar die zien er niet echt goed meer uit, lol
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou ze weggooien en voor een nieuwe kweek gaan. Zien er niet meer zo smakelijk uit.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Weg gooien
Op gegeven moment krijg je de timing onder de knie en kan je rekening houden met weekenden door vroegtijdig te oogsten.

Je kan ze dan bv op een rooster leggen boven een bak epsom zout/ magnesiumsulfaat, dit droogt ze netjes terwijl je weg bent. Wel op een veilige plek leggen, niet te warm en uit het zonlicht, het schijnt dat uv licht je werkzame stoffen helpt af te breken.

Te lang wachten zorgt trouwens niet alleen voor rot, de sporen vallen op je voedingsbodem waardoor er minder paddos gevormd worden voor de volgende oogst.
S
StipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste allemaal,

Ik heb gister avond mijn eerste oogst gehad maar ook te laat geoogst net als Fleuria. Alle hoedjes zijn al open maar verder zien ze er wel nog oke uit. Als de hoedjes open zijn kun je ze dan wel nog gebruiken of hebben de open hoedjes (naast een slechte volgende oogst) ook invloed op de werking van de paddo? Vind het heel spannend deze nu te gaan gebruiken namelijk. Hoor graag wat jullie vinden van deze oogste. Stip
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als de hoedjes open zijn kun je ze prima eten, het ziet er alleen wat minder smakelijk uit met die sporen overal overheen. (al lijkt dat hier nog best mee te vallen...) De hoedjes zijn nog niet lang open toch? Het heeft geen invloed op de werking nee.

Ze zien er verder goed uit zo te zien. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."