Bedankt voor je reactie. Ja denk dat ik een dag te laat was met oogsten. Maar goed te weten dat ze nog wel te gebruiken zijn dan
#2
Hi ik heb maandag mn paddo’s geoogste, ik was echter een weekend weg en toen ik thuis kwam waren ze echt 3 meter de lucht in geschoten. De volgende dag meteen geoogst, de hoedjes waren allemaal wel helemaal open gegaan. Er was ook een beetje wit schimmel te bekennen op de paddo’s. Wie kan mij adhv de foto’s vertellen of deze eetbaar zijn?
En mocht ik ze nog kunnen eten, dan ben ik ook opzoek naar tips voor eerste keer paddo’s
#3
Ik heb geen verstand van paddos, maar die zien er niet echt goed meer uit, lol
#4
Ik zou ze weggooien en voor een nieuwe kweek gaan. Zien er niet meer zo smakelijk uit.
#5
Weg gooien
Op gegeven moment krijg je de timing onder de knie en kan je rekening houden met weekenden door vroegtijdig te oogsten.
Je kan ze dan bv op een rooster leggen boven een bak epsom zout/ magnesiumsulfaat, dit droogt ze netjes terwijl je weg bent. Wel op een veilige plek leggen, niet te warm en uit het zonlicht, het schijnt dat uv licht je werkzame stoffen helpt af te breken.
Te lang wachten zorgt trouwens niet alleen voor rot, de sporen vallen op je voedingsbodem waardoor er minder paddos gevormd worden voor de volgende oogst.
#6
Beste allemaal,
Ik heb gister avond mijn eerste oogst gehad maar ook te laat geoogst net als Fleuria. Alle hoedjes zijn al open maar verder zien ze er wel nog oke uit. Als de hoedjes open zijn kun je ze dan wel nog gebruiken of hebben de open hoedjes (naast een slechte volgende oogst) ook invloed op de werking van de paddo? Vind het heel spannend deze nu te gaan gebruiken namelijk. Hoor graag wat jullie vinden van deze oogste. Stip
#7
Als de hoedjes open zijn kun je ze prima eten, het ziet er alleen wat minder smakelijk uit met die sporen overal overheen. (al lijkt dat hier nog best mee te vallen...) De hoedjes zijn nog niet lang open toch? Het heeft geen invloed op de werking nee.
Ze zien er verder goed uit zo te zien.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.