Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil tussen 30 en 45 gram sterke truffels?

Verschil tussen 30 en 45 gram sterke truffels?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
2
2eazyLid
01-01-2024, 00:00
#1
De ervaren psychonauts kunnen mij misschien vertellen of er een wezenlijk verschil is tussen 30 en 45 gram truffels van de sterkste soort.
Tot nu toe neem ik standaard 30 gram, wat uiteraard een geweldige trip oplevert. Ik ben gewoon benieuwd wat voor effect een extreem hoge doses zal hebben.
Is dit het waard of kan ik het beter bij mijn huidige doses houden?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik het goed heb zou je met truffles en paddos net zo diep kunnen gaan als met een degelijke dmt trip als je maar genoeg binnen weet te krijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen ervaring met meer dan 30 gram truffels maar wel met paddo's en dat is vrij vergelijkbaar per gram. Met paddo's is er zeker een groot verschil als je van 30 naar 40, 50 en hoger gaat. Voor mij ligt dat er vooral in dat ik op een gegeven moment zulke intense visuals krijg dat ze de normale wereld compleet overstemmen of vervormen. Daarnaast ook sterk het gevoel dat ik 'weg' ben van hier en daarna dus dat ik echt weg ben geweest. Toen ik begon met hoog doseren begreep ik ook pas echt waarom het eigenlijk trippen heet. Je bent niet meer hier in je woonkamer (bijvoorbeeld). Je gaat echt op reis door krankzinnig mooie en vreemde visuele werelden. O ja, het besef van tijd verdwijnt bij mij compleet en soms lijkt de tijd zelfs helemaal stil te staan.

Het is het dus zeker waard, maar daarbij moet ik ook zeggen dat hoe hoger je doseert, hoe groter de kans op mindfucks (tijd loops bijvoorbeeld). Maar dat was bij mij meer vanaf 60 gram.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vers neem ik aan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
Vers neem ik aan?
Klik om te vergroten...
Vers ja :tonguewink:

60 gram droog... No thanks :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja daar zit behoorlijk verschil tussen. En tussen 45 en 60 zit ook weer een behoorlijk verschil. Ik neem aan dat ook boven de 60 verschil is maar ik ken niemand die ooit hoger is gegaan dan 60 gram truffels. Of lees ik hierboven nu dat @Mindless al hoger dan 60 gram heeft gedoseerd?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
@acht.zes
Ik heb 1 keer 72 gram vers gedaan.

Maar er zijn mensen die nog veel hoger gaan. Mensen die bijvoorbeeld 12 gram droog (gelijk aan 120 gram vers) doen. Zelfs 20 gram droog of hoger.

Interessant is dat die mensen beweren dat er bij psilo geen einde is aan hoe ver/diep je kunt gaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld LSD, waar het vanaf een bepaald punt niet echt zin meer heeft om nog meer te nemen omdat je de "max" zeg maar al bereikt hebt. Tenminste, dat wordt weleens beweerd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mindless
Ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Mindless
Ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.
Klik om te vergroten...
Het is maar een theorie hoor, maar ik denk dat je met psilo (en misschien ook DMT) eerder de mystieke kant op gaat. De zogenaamde 'spirit', of 'astral' realms. Terwijl je met LSD meer de klassieke ego death ervaring hebt op hogere doseringen of met meditatie. Natuurlijk, ik denk niet dat het helemaal zo zwart/wit is, je kunt ook een ego death op psilo hebben bijvoorbeeld. Maar voor mij verschillen ze op een dergelijke manier van elkaar. De zogenaamde 'astral realms' zijn wellicht oneindig in hoe complex ze kunnen zijn en de klassieke ego death oneindig in hoezeer je "niets" ervaart.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Interessant is dat die mensen beweren dat er bij psilo geen einde is aan hoe ver/diep je kunt gaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld LSD, waar het vanaf een bepaald punt niet echt zin meer heeft om nog meer te nemen omdat je de "max" zeg maar al bereikt hebt. Tenminste, dat wordt weleens beweerd.
Klik om te vergroten...
Ja die ervaringen ben ik online ook al vaker tegengekomen. Mensen die aangaven dat LSD redelijk lineair oploopt qua dose-respons curve maar dat deze stijgende lijn stopt rond de circa 600ug. Boven deze "grens" zorgt meer nemen er wel nog voor dat de trip langer duurt maar niet voor meer intensiteit. Bij psilo schijn je nagenoeg eindeloos door te kunnen gaan met het intensiveren van je trips.

Ik heb zelf geen ervaringen met super hoge psilo of lsd doseringen en ik vraag me ook af of ik dat überhaupt wel wil. Ik heb ook genoeg ervaren trippers horen zeggen dat die mega hoge doseringen niet altijd de meest "nuttige" of leerzame trips zijn...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Ik heb zelf geen ervaringen met super hoge psilo of lsd doseringen en ik vraag me ook af of ik dat überhaupt wel wil. Ik heb ook genoeg ervaren trippers horen zeggen dat die mega hoge doseringen niet altijd de meest "nuttige" of leerzame trips zijn...
Klik om te vergroten...
Het is super intrigerend maar ik zie het ook wat als een soort 'ride', een attractie in een pretpark. Tijdens de (achtbaan)rit ben je er helemaal gefascineerd en ondersteboven van, maar daarna kun je er vaak eigenlijk ook niet zoveel mee.
2
2eazyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij de laatste keren dat ik magic truffels heb gebruikt trip ik ongeveer voor 2 uren en daarna hou ik op met muziek luisteren en kan ik op een extreem heldere manier nadenken. Ik zit dan dus nog steeds midden in de trip, maar dat voelt dan niet zo. Het mooie is dat ik dan compleet in "control' ben. Bij een nog hogere doses ben ik bang dat ik deze controle verlies en mezelf niet meer in eigen hand heb. Denken jullie dat dit inderdaad het geval kan zijn of valt dit mee en zou ik dit zonder tripzitter kunnen doen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
2eazy zei:
Het mooie is dat ik dan compleet in "control' ben. Bij een nog hogere doses ben ik bang dat ik deze controle verlies en mezelf niet meer in eigen hand heb. Denken jullie dat dit inderdaad het geval kan zijn of valt dit mee en zou ik dit zonder tripzitter kunnen doen?
Klik om te vergroten...
Hoeveel je aan kan zonder tripsitter hangt af van je persoonlijkheid en je ervaring met psychedelica. Welke dosissen ben je gewend om te gebruiken? Waar voel je je nu comfortabel mee? Volgens mij zorgt een hogere dosis wel degelijk voor "minder controle". Desondanks kan het goed zijn om ermee te experimenteren zolang je jezelf er goed bij voelt. Juist door af en toe de controle wat los te laten kun je veel leren over de wereld en over jezelf. Ook in het "normale" leven heb je niet overal controle over. De acceptatie die je door trippen kunt leren is volgens mij super waardevol.

Gewoon je gevoel volgen en niet te grote stappen maken als je je dosering wilt verhogen. En als je geen behoefte hebt in hogere doseringen... gewoon niet doen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."