Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIntegratie na een entheogene / psychedelische ervaring

Integratie na een entheogene / psychedelische ervaring

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
שמש zei:
Heb je dat ook op andere middelen dan truffels/psilo's?
Klik om te vergroten...

Tot nu toe niet. Of naja. Wiet doet ook rare shit met me. Maar pas sins ik aan de psilo's zit.
Al mijn andere psychedelic experimenten zijn een beetje geflopt tot nu toe. Neem denk niet genoeg en dan wacht ik weer een maand tot ik iets nieuws probeer.

Als ik een intense ervaring heb gehad ben ik vaak ook even klaar met psychedelics.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
שמש zei:
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb nooit een tripreport geplaatst, maar er wel veel geschreven. Op het moment van schrijven heb ik ook een bepaalde intimiteit nodig die er voor mij niet is wanneer ik het schrijf met in mijn achterhoofd dat ik het daarna ga publiceren. Ik ben beslist voor openheid, maar het schrijft toch net even anders. Voor mij dan natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Ja, ik plaats ook licht gecensureerde verslagen hier. Je hoeft je report niet letterlijk te plaatsen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cerberus zei:
Ja, ik plaats ook licht gecensureerde verslagen hier. Je hoeft je report niet letterlijk te plaatsen.
Klik om te vergroten...
Ik voel zelf niet de behoefte om mijn reports te publiceren. Ik schrijf ze puur voor mijn eigen integratie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sta er ook zo in als @Martinus
Je moet eigenlijk helemaal niks zoeken en integreren. Je moet gewoon voelen. En dan komen de inzichten vanzelf wel, soms nog tot 2 dagen na de trip.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
A693D784-F0E8-4497-98A8-83332735D6E4.jpeg
Na elke ervaring met psilocybine houdende middelen als truffels / paddenstoelen en recent met Bufo Alvarius, schrijf ik een verslag voor mijzelf, om integratie te bevorderen.

Integratie is een essentieel onderdeel om het meeste uit je ervaring te halen. Je contact met diepere bewustzijnslagen zijn van dien aard dat je snel bepaalde dingen vergeet. Ook kan een trip al snel niet in woorden uit te drukken zijn, of rationeel te begrijpen. Het kan in bepaalde gevallen zo intens zijn, dat het zelfs noodzakelijk is om van integratie een serieuze zaak te maken. Waar woorden tekortschieten is fysieke connectie essentieel. Daarom is lichaamswerk zoals bijvoorbeeld verbonden adem en yoga, maar ook bijvoorbeeld meditatie een heel goed middel om losgekomen energieën in jezelf vrij te laten stromen en te aarden. Ook praten met mensen die een gelijke ervaring hebben met entheogenen / psychedelica, massage, sport, bepaald aardend eten, liefde en seks kan je helpen om jezelf blijvend te verbinden met de hogere frequentie waarmee je in contact bent gekomen.

Voor mensen die onder professionele begeleiding willen trippen bestaat er zelfs de mogelijkheid om een integratie-therapeut te contacteren. Dit is iemand die je kan helpen duidelijkheid te verschaffen in je ervaring. Je moet dan denken aan één of twee consults voor en na de ervaring. Een middel als Bufo Alvarius moet alleen onder strikte begeleiding van ervaren personen gegeven worden, gezien de intensiteit van het middel.

Hier alvast een link naar een artikel welke integratie na een Bufo Alvarius ervaring behandeld. In principe kan je dezelfde methodes toepassen voor andere middelen.
entheonation.com

Psychedelic Integration Guide for Bufo & 5-MeO-DMT

Want to experience the full benefits of Bufo and 5 MeO DMT? Read this article to discover the Psychedelic Integration Guide for Bufo & 5-MeO-DMT.
entheonation.com entheonation.com

E0FD15B4-D272-42E3-9BBF-22ECDD3175A7.jpeg
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik iets ervaar in een trip wat mij intens overkomt dan vergeet ik het niet. Ik zou nu nog een trip report kunnen schrijven van mijn eerste truffel trip een paar jaar terug. Niet ieder detail. Maar wel de ervaringen die mij overkwamen.
Ik ben zelf geen schrijver. Geen kunstenaar. Ik kan het wel maar ik heb er geen diep gevoel bij.
Mijn laatste trip had zeer intense visuals en mijn ervaring van het nu was helemaal verbogen. Daar zat geen boodschap in behalve dan "dat het mogelijk is"
Dat op zichzelf opent een soort van luchtigheid aan het leven waar ik kracht uit put.
Voor mij was de shift van materialisme richting meer spiritueel naar de wereld kijken zo groot van impact. Soms denk ik dat ik 180 graden geflipt ben door de paddenstoelen.

Ik zou niet weten wat ik moet rationaliseren of integreren. Ik zoek geen antwoorden. Ik zoek verlichting.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm. Ik heb satori nooit ondervonden. Ik zoek daar ook niet perse naar. Mijn idee van verlichting is meer het kunnen loslaten van bepaalde dingen in mijn leven die me tegenhouden in het volgen van mijn hart.

Op een een of andere manier doen psychedelics dat. Door het ervaren van angsten en dichter bij de dood te komen voel ik mij minder geremd om mijn wens van een bepaalde vrijheid en rust achterna te gaan.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Ik zou niet weten wat ik moet rationaliseren of integreren. Ik zoek geen antwoorden. Ik zoek verlichting.
Klik om te vergroten...
Alleen voor blijvende verlichting heb je ook integratie nodig. Ja, je kan een kort moment van verlichting, pure satori bereiken. Welke uiteindelijk een verre herinnering zal worden. Maar als je werkt aan integratie kan je blijvend dichterbij dat moment van verlichting komen.

Integratie is overigens het tegenovergestelde van rationaliseren.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor mij is trip reports plaatsen en trip reports lezen een soort integratie. Het zet me tot nadenken wat er gebeurd is. En die nieuwe info en theorieën die ik zo verkrijg beïnvloeden mijn trips die erop volgen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Hmm. Ik heb satori nooit ondervonden. Ik zoek daar ook niet perse naar. Mijn idee van verlichting is meer het kunnen loslaten van bepaalde dingen in mijn leven die me tegenhouden in het volgen van mijn hart.
Klik om te vergroten...
Klinkt mooi! Truffels/psilo's zijn bij mij ook een perfecte gevoelsopener.
Martinus zei:
Op een een of andere manier doen psychedelics dat.
Klik om te vergroten...
Heb je dat ook op andere middelen dan truffels/psilo's?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Voor mij is trip reports plaatsen en trip reports lezen een soort integratie. Het zet me tot nadenken wat er gebeurd is. En die nieuwe info en theorieën die ik zo verkrijg beïnvloeden mijn trips die erop volgen.
Klik om te vergroten...
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb nooit een tripreport geplaatst, maar er wel veel geschreven. Op het moment van schrijven heb ik ook een bepaalde intimiteit nodig die er voor mij niet is wanneer ik het schrijf met in mijn achterhoofd dat ik het daarna ga publiceren. Ik ben beslist voor openheid, maar het schrijft toch net even anders. Voor mij dan natuurlijk.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Integratie is trouwens op verschillende manieren goed. Ook om je bewust te worden van bepaalde persoonlijke problemen waar je mee kan worstelen. Daar helderheid in te krijgen. Of om dichter bij jezelf te komen. Via bijvoorbeeld ademsessies kan je je trip herleven, zonder dat je daarvoor opnieuw hoeft te trippen. Je beleeft je ervaring opnieuw, waardoor het op een ander niveau in jezelf bewust wordt gemaakt.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
8️⃣6️⃣ zei:
Ik sta er ook zo in als @Martinus
Je moet eigenlijk helemaal niks zoeken en integreren. Je moet gewoon voelen. En dan komen de inzichten vanzelf wel, soms nog tot 2 dagen na de trip.
Klik om te vergroten...
Ja in veel gevallen volledig mee eens. Ik denk ook dat dat de beste manier is om een trip in te gaan.

Maar als je je eigen probleem al kent of een bepaald probleem wil aanpakken. Denk aan angsten of verslaving. Dan is het goed om een bepaald doel vast te stellen en je daar tijdens de trip op te focussen. Daarna is het wel noodzaak de inzichten en kracht wat je tijdens die trip kan krijgen te gebruiken en te integreren om dat doel te bereiken. Zo zijn er vele bijna of helemaal gestopt met roken na een intense trip dat gestuurd was op de rookverslaving.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
8️⃣6️⃣ zei:
Ik sta er ook zo in als @Martinus
Je moet eigenlijk helemaal niks zoeken en integreren. Je moet gewoon voelen. En dan komen de inzichten vanzelf wel, soms nog tot 2 dagen na de trip.
Klik om te vergroten...
Op deze manier leer je maar een klein deel van je ervaring.

Ik heb verder bij mezelf gemerkt, dat wanneer ik meer bewust dit soort middelen gebruik, ik ze minder vaak gebruik. Sommige mensen trippen wanneer ze hun vorige trip nog niet intern geprocessed hebben. Dan kom je in een staat waarin je alleen maar ervaart en er geen lessen uit trekt. Omdat je in een ervaringsmodus komt en ervaring op ervaring stapelt wordt het al snel onoverzichtelijk. Je verliest dan de connectie met je dagelijkse bewustzijn. Je hebt het nodig om in het dagelijkse nuchtere leven je ervaringen bewust te worden door lichaamswerk en tegelijkertijd van een afstand te bekijken door zelfreflectie. Alleen dan kan je ten volle lering trekken uit deze ervaringen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."