Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsImmuun voor psilocybine? (Paddo's en truffels)

Immuun voor psilocybine? (Paddo's en truffels)

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@SpaceEendje
Combineer met een mao remmer zoals syrische wijnruit of een thee van passiebloem, je zal zien dat de effecten een stuk sterker zullen zijn.
S
SpaceEendjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een vraag over het gebruik van paddo's en truffels. Het is namelijk zo dat ik al drie keer gebruik heb gemaakt van deze middelen, maar eigenlijk nauwelijks er iets van heb gemerkt. Eerlijk gezegd merk ik alleen dat ik een heel klein beetje over random dingen nadenk maar soms voel ik er oprecht helemaal niets van. In tegenstelling tot mijn vriendin.

Dit zijn de drie keer dat ik hier gebruik van heb gemaakt.

Poging 1: Truffels Atlantis
Ik ging samen met mijn vriendin aan het einde van de zomer naar een watertje om daar voor het eerst truffels te proberen. Deze had ik via dutch-headshop online besteld en zouden volgens velen erg sterk zijn. Ik had me goed voorbereid en 4 uur van tevoren niets gegeten. Toen ik ze innam (12 gram) merkte ik een klein beetje het gevoel alsof ik dronken was maar nog wel in controle. Een beetje gek dus. Mijn vriendin zag de bomen dansen en moest huilen om een fietslichtje.

Poging 2: Pandora truffels
Deze had ik samen met mijn vriendin gekocht bij een lokale smart-shop bij haar in de buurt. Volgens hen zou dit zeker een enorm sterke soort zijn en zouden we er helemaal van gaan spacen. Ik nam 10 gram in en wederom, ik merk niet veel. Behalve dat ik een beetje onrustig was. Heel gek aangezien ik op deze dag weer 4 uur van tevoren niets had gegeten.

Poging 3: Golden Teacher Paddo's
Dit keer had ik online een growkit besteld om deze zelf te groeien. Ik had bij mijn eerste oogst 40 gram geoogst en had hiervan 20 gram gegeten. (Dit zou voor beginners een goede instaphoeveelheid moeten zijn.). En je raad het al, ik merk er bijna niets van.

Hoe kan ik dit oplossen? Ben in immuun?

Ik ben een man, ben 20 jaar oud, weeg 73kg en ben 1,85 lang. Iedere keer had ik niets gegeten minimaal 3 uur van tevoren en tijdens de trip ook niet. Ik wil graag mezelf wat beter leren kennen met behulp van deze middelen. Moet ik dan extreem veel gaan innemen of is er een andere optie? (Thee ofzo).

Ik hoor graag jullie meningen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na mijn weten is 20g natte paddos of truffels een dosis waar je wel wat van zou moeten merken.
Nu kan het zo zijn dat je een hele taaie ego heb. Ik ken iemand die 4gram droge paddos weg at en alleen maar onrustig en gefrustreerd werd.

Ik zelf denk niet zo heel veel na op paddo's, ik word er vaak erg rustig van en krijg een sensatie van weg smelten.
Immuun weet ik niet, maar misschien heb je moeite met loslaten? Je kan namelijk het effect behoorlijk onderdrukken door jezelf er tegen te verzetten.
En je heb misschien niet eens door dat je dat doet. Ben je een heel alert persoon?

Je kan op de dosis opschroeven tot een punt dat je je er niet meer tegen kan verzetten, maar je heb dan wel grote kans als je jezelf er tegen verzet, dat je dan een behoorlijke terror trip gaat krijgen.
S
SpaceEendjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Na mijn weten is 20g natte paddos of truffels een dosis waar je wel wat van zou moeten merken.
Nu kan het zo zijn dat je een hele taaie ego heb. Ik ken iemand die 4gram droge paddos weg at en alleen maar onrustig en gefrustreerd werd.

Ik zelf denk niet zo heel veel na op paddo's, ik word er vaak erg rustig van en krijg een sensatie van weg smelten.
Immuun weet ik niet, maar misschien heb je moeite met loslaten? Je kan namelijk het effect behoorlijk onderdrukken door jezelf er tegen te verzetten.
En je heb misschien niet eens door dat je dat doet. Ben je een heel alert persoon?

Je kan op de dosis opschroeven tot een punt dat je je er niet meer tegen kan verzetten, maar je heb dan wel grote kans als je jezelf er tegen verzet, dat je dan een behoorlijke terror trip gaat krijgen.
Klik om te vergroten...

Hi Martinus, het klopt inderdaad dat ik onrustig en gefrusteerd werd. Maar ik had het gevoel dat dit meer kwam omdat er naar anderhalf uur weer niets van merkte. En ik ben inderdaad ook een erg alert persoon... Met het gebruik van wiet merk ik namelijk ook niet erg snel iets.

Wat raad je me aan? Moet ik maar gewoon een keer super veel innemen om die barriere een keer te verbreken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beter verhoog je de dosering iets, maar niet veel. Van 15 gram truffels naar 20, eventueel naar 25 of 30... Ik zou oppassen met ineens veel meer nemen, als 'ie dan om wat voor reden ineens wel hard inslaat weet je niet wat je overkomt... 30 gram truffels is bijvoorbeeld een behoorlijke dosering waar je al helemaal van de wereld van kan zijn.

Sommigen lijken inderdaad gewoon heel ongevoelig te zijn voor sommige middelen. Dat kan aan geestelijke onderdrukking liggen, maar hoeft niet per se. Je kunt er ook gewoon lichamelijk ongevoelig voor zijn. Jammer, maar je kunt het altijd weer proberen en wie weet komt het dan een keer wel goed aan. Of andere (trip)middelen proberen(?)
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals mindless al zij. Wees er voorzichtig mee. Je kan het beter in stapjes doen dan dat je in een keer te ver gaat. Want die terror trip wil je natuurlijk liever niet ervaren.

Ik denk dat als je heel alert ben, dat je dan misschien iets te gespannen bent. Dit kun je door je set en setting misschien verhelpen.
Neem de truffels/paddo's op een plaats waar je je geheel kan ontspannen en waar je geen noodzaak ziet om alert te hoeven zijn. Een veilige plaats.
En neem het wanneer je ook niet te veel gedoe aan je hooft heb waar je op moet letten van jezelf.
De Engelse zin "let your guard down" spreekt me daar wel bij aan.

Ik heb een aantal keer samen met een vriend getript en ik voelde me altijd wel een beetje verantwoordelijk over zijn gemoedstoestand terwijl we tripte.
Dat alleen was al genoeg om mijn trip redelijk te remmen. Hij ging veel harder en zag clowns in de wc. En ik zat op de bank lekker rustig en had wat minimale visuals.

Als ik met iemand trip waarbij ik het idee heb dat hij zichzelf wel red, dan ga ik zelf helemaal los.

Psychedelics zijn rare middelen. Het is niet alleen het middel of je lichaam, maar ook nog de situatie en je omgeving die de boel beïnvloeden.
Dus het word sowieso een beetje experimenteren voor jezelf als je graag de diepte van psychedelics wil bereizen.

Maar wees voorzichtig en respecteer de middelen. Het kan gevoelens bij je naar boven brengen van pure liefde, maar dus ook pure terror.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je toevallig een medische conditie of operatie gehad die afwijkt van de norm die relevant zou kunnen zijn? Bijvoorbeeld, er heeft hier enkele maanden terug iemand een gelijkaardig topic aangemaakt omdat diegene er niets van voelde. Tot hij opeens besefte dat hij een maagomleiding (gastric bypass) heeft en dat de reden was.
N
NeocortexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan als stelregel nemen dat psychedelica (of het nou gaat om dissociatieven of bijvoorbeeld paddo's of truffels) onderling kruistolerantie hebben. Wacht dus altijd een tijdje voordat je weer gaat trippen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
SpaceEendje zei:
Ik heb een vraag over het gebruik van paddo's en truffels. Het is namelijk zo dat ik al drie keer gebruik heb gemaakt van deze middelen, maar eigenlijk nauwelijks er iets van heb gemerkt. Eerlijk gezegd merk ik alleen dat ik een heel klein beetje over random dingen nadenk maar soms voel ik er oprecht helemaal niets van. In tegenstelling tot mijn vriendin.

Dit zijn de drie keer dat ik hier gebruik van heb gemaakt.

Poging 1: Truffels Atlantis
Ik ging samen met mijn vriendin aan het einde van de zomer naar een watertje om daar voor het eerst truffels te proberen. Deze had ik via dutch-headshop online besteld en zouden volgens velen erg sterk zijn. Ik had me goed voorbereid en 4 uur van tevoren niets gegeten. Toen ik ze innam (12 gram) merkte ik een klein beetje het gevoel alsof ik dronken was maar nog wel in controle. Een beetje gek dus. Mijn vriendin zag de bomen dansen en moest huilen om een fietslichtje.

Poging 2: Pandora truffels
Deze had ik samen met mijn vriendin gekocht bij een lokale smart-shop bij haar in de buurt. Volgens hen zou dit zeker een enorm sterke soort zijn en zouden we er helemaal van gaan spacen. Ik nam 10 gram in en wederom, ik merk niet veel. Behalve dat ik een beetje onrustig was. Heel gek aangezien ik op deze dag weer 4 uur van tevoren niets had gegeten.

Poging 3: Golden Teacher Paddo's
Dit keer had ik online een growkit besteld om deze zelf te groeien. Ik had bij mijn eerste oogst 40 gram geoogst en had hiervan 20 gram gegeten. (Dit zou voor beginners een goede instaphoeveelheid moeten zijn.). En je raad het al, ik merk er bijna niets van.

Hoe kan ik dit oplossen? Ben in immuun?

Ik ben een man, ben 20 jaar oud, weeg 73kg en ben 1,85 lang. Iedere keer had ik niets gegeten minimaal 3 uur van tevoren en tijdens de trip ook niet. Ik wil graag mezelf wat beter leren kennen met behulp van deze middelen. Moet ik dan extreem veel gaan innemen of is er een andere optie? (Thee ofzo).

Ik hoor graag jullie meningen.
Klik om te vergroten...
Ik ben het eens met @Martinus
Paddenstoelen/truffels zijn een gevoelsversterker. Je zou juist op een kleine dosis al iets moeten merken, zelfs al is het 1 gram.
Je kan een trip op deze middelen tegenhouden door je er niet aan over te geven. Dus probeer je meer te ontspannen. Prettige, niet knellende kleren, een plek waar je je 100% kan ontspannen.

Misschien is het ook juist goed dat je hier tegenaan loopt. Want entheogene middelen zijn altijd een spiegel. Ook wanneer het niet werkt. Het kan je er op wijzen dat je je nooit geheel ontspant. Als dat zo is, probeer je dan te ontspannen in het dagelijks leven. Ga een keer mediteren, doe aan yoga. En probeer daarna nog eens paddenstoelen.
S
SpaceEendjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Heb je toevallig een medische conditie of operatie gehad die afwijkt van de norm die relevant zou kunnen zijn? Bijvoorbeeld, er heeft hier enkele maanden terug iemand een gelijkaardig topic aangemaakt omdat diegene er niets van voelde. Tot hij opeens besefte dat hij een maagomleiding (gastric bypass) heeft en dat de reden was.
Klik om te vergroten...

Nee, ik ben gewoon helemaal gezond..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
שמש zei:
Ik ben het eens met @Martinus
Paddenstoelen/truffels zijn een gevoelsversterker. Je zou juist op een kleine dosis al iets moeten merken, zelfs al is het 1 gram.
Je kan een trip op deze middelen tegenhouden door je er niet aan over te geven. Dus probeer je meer te ontspannen. Prettige, niet knellende kleren, een plek waar je je 100% kan ontspannen.

Misschien is het ook juist goed dat je hier tegenaan loopt. Want entheogene middelen zijn altijd een spiegel. Ook wanneer het niet werkt. Het kan je er op wijzen dat je je nooit geheel ontspant. Als dat zo is, probeer je dan te ontspannen in het dagelijks leven. Ga een keer mediteren, doe aan yoga. En probeer daarna nog eens paddenstoelen.
Klik om te vergroten...
Eens met je dat psychedelica als een spiegel werken en ook dat je (eventueel onbewust) een trip geestelijk tegen kan houden in bepaalde mate. Al heb ik wel veel trips gehad waar ik me ook niet helemaal aan over gaf, waardoor dit zware beproevingen werden. Maar ik tripte wel... En meestal hard ook. Terwijl de TS niet of nauwelijks lijkt te trippen. Dat doet me toch wat denken dat er misschien iets anders is dan slechts de trip geestelijk tegenhouden. Wat dan precies weet ik niet...
S
SpaceEendjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Eens met je dat psychedelica als een spiegel werken en ook dat je (eventueel onbewust) een trip geestelijk tegen kan houden in bepaalde mate. Al heb ik wel veel trips gehad waar ik me ook niet helemaal aan over gaf, waardoor dit zware beproevingen werden. Maar ik tripte wel... En meestal hard ook. Terwijl de TS niet of nauwelijks lijkt te trippen. Dat doet me toch wat denken dat er misschien iets anders is dan slechts de trip geestelijk tegenhouden. Wat dan precies weet ik niet...
Klik om te vergroten...

Hebben jullie tips om dit te verminderen? Ik heb namelijk wel het gevoel dat ik er niet veel meer aan kan doen. Maar ik voel er inderdaad praktisch niets van. De laatste keer ben ik ook na 2 uur gaan slapen.. wel heel gek nagedacht in mijn slaap maar meer niet..
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou gewoon iets meer nemen volgende keer. Neem eens 15 gram van een sterkere soort. Moesten ze magischerwijs toch werken zoals ze bij de meesten doen, heb je tenminste niet TE veel binnen, maar die 3 a 5 gram extra vergeleken met je eerste porties kan al een flink verschil maken.
"Meer nadenken" is een teken dat het wel IETS doet. Dus je bent niet op een of andere manier immuun.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik neem bijna altijd Hollandia als soort en ben nog nooit ontgoocheld geweest. Ik heb geen ervaring met zelfgekweekte paddenstoelen en de verschillende soorten daarin.
S
SpaceEendjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cerberus zei:
Ik zou gewoon iets meer nemen volgende keer. Neem eens 15 gram van een sterkere soort. Moesten ze magischerwijs toch werken zoals ze bij de meesten doen, heb je tenminste niet TE veel binnen, maar die 3 a 5 gram extra vergeleken met je eerste porties kan al een flink verschil maken.
"Meer nadenken" is een teken dat het wel IETS doet. Dus je bent niet op een of andere manier immuun.
Klik om te vergroten...

Welke soort zou jij aanbevelen? Of is eiggeweekte paddos ook een goed idee? En hoeveel gram daarvan? Heb namelijk niet heel veel zin om enorm veel geld uit te geven..
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou zeggen verkoop jezelf aan de wetenschap hahahahha :grin::grin:
Nee even serieus, ik sluit mij aan bij vorige antwoorden. Probeer eens een MAO remmer erbij zoals echte pure cacao of syrisch wijnruit. Combinatie paddo's en wiet werkt ook lekker. Als je lichte effecten merkt op vrijwel hoge dosissen dan heb je wel een erg sterk metabolisme.. wat gewoon zeer gezond en normaal is. In jouw geval zou ik dan hogere dosis gedroogde paddo's nemen van een sterker soort. Het gekke is dan wel soms weer, je kan bewijzen van spreken niets voelen van een ultra sterk soort... maar heel veel voelen van een minder sterk soort. In mijn geval voel ik bijvoorbeeld minder van hollandia truffels en meer van atlantis wat beduidend bekend staat als een zwakker soort. Voor ieder een beetje zoeken dus. Want naast psilocybine zijn er ook andere belangrijke stoffen die het werk moeten doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."