Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe veel Trip-E voor de eerste keer?

Hoe veel Trip-E voor de eerste keer?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gizzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,
ik ben van plan om dit weekend trip-e te proberen met een vriend, maar ik vroeg me af of één cap(zoals aangeraden) een hoog genoege dosis is om leuk op te trippen. Ik heb zelf niet echt ervaringen met trips (één keer heel licht getript op een sterke joint), maar ik ben er wel benieuwd naar. Met hoe veel caps zouden we moeten beginnen?

Ik weet dat heel veel mensen niet echt te spreken zijn over happy caps, maar proberen kan nooit kwaad, zeker omdat ik nog geen ervaring met psychedelica heb.

Andere tips (en lichte psychedelica om hierna te proberen zijn ook altijd welkom :)
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb er ooit 1 gedaan en voelde mij misschien iets energieker. Daarna ooit 2 gedaan en toch hetzelfde effect, heb er nooit iets van gezien.

De volgende keer dat ik het ga doen neem ik 3-4 maar jij zou zeker wat van 2 kunnen voelen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
@gizza ik heb je topic even naar het juiste subforum verplaatst.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt nog geen tripervaring, dan raad ik je LSA (werkzame stof in Trip-E-capsules) af! Dit is weliswaar legaal bij de smartshop te koop, maar zeker geen licht middel. En al helemaal geen LSD light zoals sommigen het noemen.

Je wordt er eerst doodziek van. Misselijk, soms overgeven, het zweet breekt je uit, buikpijn, slappe benen. Halverwege de trip neemt dit pas af. Het is de moeite echter meer dan waard. Het is een intens mooie ervaring waar je als herboren uitkomt, maar het is hard werken, zeker 12 uur lang.

Als je geen tripervaring hebt lijkt het me erg moeilijk om de zware lichamelijke ongemakken te handelen tijdens zo'n intense trip.

De maximale dosering van 1 capsule is kul. De dosering van de Trip-E is een tijd geleden verlaagd van 275 mg naar 150 mg HBW per capsule (en de prijs is gelijk gebleven, afzetters). Van de oude versie zou ik 3 capsules aangeraden hebben, van de nieuwe versie dus 5 of 6. Lager doseren lijkt me weinig zinvol. Je zult er wel iets van merken, maar leuk is het toch niet, en je voelt dan niet de diepe connectie met de natuur die dit plantmedicijn je in potentie kan bieden.

Ik zou de Trip-E nog even in de kast laten liggen (blijft toch lang goed) en ondertussen wat ervaring opdoen met bijvoorbeeld truffels en/of (1p-)LSD.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
verwondering zei:
Je wordt er eerst doodziek van. Misselijk, soms overgeven, het zweet breekt je uit, buikpijn, slappe benen. Halverwege de trip neemt dit pas af.
Klik om te vergroten...
Ik haak toch vrij snel af na het lezen van deze zin. Is LSD niet gewoon veel beter? Daar word ik nooit misselijk van. Je kan het dan misschien niet legaal in een smartshop halen, maar 1-P-LSD is vrijwel hetzelfde en gewoon online te bestellen.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Ik haak toch vrij snel af na het lezen van deze zin. Is LSD niet gewoon veel beter? Daar word ik nooit misselijk van. Je kan het dan misschien niet legaal in een smartshop halen, maar 1-P-LSD is vrijwel hetzelfde en gewoon online te bestellen.
Klik om te vergroten...
Je kunt LSD en LSA totaal niet met elkaar vergelijken (ja, chemisch wel, maar niet qua effect). Het is een wereld van verschil.

LSA voelt veel completer, het heeft meer karakter, bezieling zo je het noemen wilt. Je merkt aan alles dat het een eeuwenoud natuurmedicijn is. Het lichamelijk ongemak hoort erbij. Het is een zware reis, je moet er iets voor doen. Je onderwerpt je aan de grillen van deze plant, en hij geeft je er veel meer voor terug.

Het klinkt misschien niet aantrekkelijk. Maar nadien ben je vooral dankbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."