Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPharmahuasca

Pharmahuasca

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
De dosering van de beta-carbolines is nogal lastig omdat daar maar weinig adequate wetenschappelijke literatuur over is. Sowieso weet ik niet of pharmahuasca iets is wat je alleen thuis wil gebruiken.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb van het weekend weer eens een paddo trip gedaan. Gezien het nieuwe paddos waren, dacht ik dan test ik ze even op 4 gram

De trip was niet zo intens. De ervaring leek meer op 3 gram, dan 4.

Nu zou ik dat niet erg vinden, maar zoals gewoonlijk kreeg ik weer intense hoofdpijn na de trip. Toen ik een paracetamol nam moest ik binnen 5 minuten overgeven.
Ik heb mezelf toen suf gerookt op wiet en er nog een pijnstiller in gegooit.

Nu had ik gister de gedachte. Misschien kan ik beter orale DmT trips gaan proberen inplaats van paddo's.

Heeft iemand hier ervaring mee?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb online wel wat gelezen er over. Sirian rue thee of extract en dan iets van 50mg dmt voor een normale dosis of 80mg+ voor breaktrough.

Wat beduul je met beta-carbolines?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Ik heb online wel wat gelezen er over. Sirian rue thee of extract en dan iets van 50mg dmt voor een normale dosis of 80mg+ voor breaktrough.

Wat beduul je met beta-carbolines?
Klik om te vergroten...
Dat is de groep van werkzame stoffen in syrische wijnruit of banisteriopsis caapi. Harmaline, harmalol en tetrahydroharmine, de zogenaamde 'MAOI's' (monoamino-oxidase inhibitors) die ervoor zorgen dat DMT niet zo snel wordt afgebroken in de darmen of in het brein. Bij pharmahuasca wordt er vaak gebruik gemaakt van geëxtraheerde dmt-kristallen (in een capsule), met daarbij een extract van beta-carbolines. Alleen het probleem van de beta-carbolines is dus dat niet zo goed bekend is hoeveel ervan nodig is in ayahuasca.
Er zitten grote verschillen in de inhoud van ayahuasca en ook ervaringen verschillen enorm. Maar wat is dan een goede of aangename dosis?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb wat syrische wijnruit besteld. Ik ga van de week er mee rotzooien en kijken of ik de extractie kan uitvoeren.

Maar blijkbaar kun je ook simpelweg thee maken en dat indampen en in een capsule proppen. Maar dan heb je wat meer kans op misselijkheid.

Ook had gekeken naar kruisreacties tussen maoi en voedsel, maar de meningen zijn daar nog al over verdeeld. Blijkbaar moet je goed je best doen met veel gefermenteerd voedsel eten om echt last te krijgen. En kruiden zoals nootmuskaat kunnen rare effecten geven.

Er zijn blijkbaar reverseble en inreverseble maoi. Harmaline is reverseble en dus milder. Met inreverseble heb je meer risico met voedsel.

De dosis op psychonaut wiki is 50mg dmt en 100mg harmaline. Maar ik heb geen idee of ik zuiver harmaline kan extraheren dus tja.

Vandaar dat ik nieuwschierig ben of iemand hier mee geexperimenteert heeft.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Ook had gekeken naar kruisreacties tussen maoi en voedsel, maar de meningen zijn daar nog al over verdeeld. Blijkbaar moet je goed je best doen met veel gefermenteerd voedsel eten om echt last te krijgen. En kruiden zoals nootmuskaat kunnen rare effecten geven.
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is wel dat je al snel last krijgt van flinke hoofdpijn als je je niet goed houdt aan het MAOI-dieet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Er zijn blijkbaar reverseble en inreverseble maoi. Harmaline is reverseble en dus milder. Met inreverseble heb je meer risico met voedsel.
Klik om te vergroten...
Dat is afhankelijk van de dosis en de binding affinity. Als je een hoge dosis neemt van een een reversible MAOI dan kan dat alsnog een groter effect geven dan een lage dosis van een irriversible MAOI. Reversible is dus niet per se milder; maar wel kortdurender.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vandaag wat geexperimenteert.

3g syrian rue voor een uur gekookt. Tot 50ml thee ingedampt.

50mg witte dmt in een stukje vloe gedraait.

Ik heb gister vrij sober gegeten. Alleen brood met ei en een goed geschilde banaan. Ook een paar zelf gebakken koekjes.


Ik heb de 50ml thee eerst gedronken. Weg gespoeld met appelsap. De smaak was niet lekker, maar ik vond het nog wel mee vallen.

30 minuten later de dmt doorgeslikt en een glas appelsap er achter aan voor wat zuur.


Misselijkheid was minimaal. Ik heb meer dan een uur moeten wachten voor effect.

Het effect was een milde paddo trip. Circa 2 gram denk ik. Mijn bewustzijn was wel echt versterkt. Ik kon best weg dwalen in de achtergrond geluiden van de wereld om mij heen en ik had wel een milde body high. Licht was intens en structuren hadden meer contrast en ademde een beetje.

Ben buiten een rondje gaan fietsen. Al met al een ontspannen ervaring.


Als ik morgen geen migraine krijg, dan zie ik het als een succes.


Ik weet alleen niet of ik nou de volgende keer gewoon meer dmt moet nemen. Of dat ik ook meer thee er bij moet nemen. Het effect duurde erg lang met opkomen, dus ik vraag me ook af of ik mijn maag eerst zou moeten opwarmen door iets te eten. Een stuk banaan bijvoorbeeld.


Ben nog steeds benieuwd naar andere ervaringen. Er is niet zo veel info online over deze methode van dmt consumptie. Maar ik zie er zelf wel wat in.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ik heb vandaag wat geexperimenteert.

3g syrian rue voor een uur gekookt. Tot 50ml thee ingedampt.

50mg witte dmt in een stukje vloe gedraait.

Ik heb gister vrij sober gegeten. Alleen brood met ei en een goed geschilde banaan. Ook een paar zelf gebakken koekjes.


Ik heb de 50ml thee eerst gedronken. Weg gespoeld met appelsap. De smaak was niet lekker, maar ik vond het nog wel mee vallen.

30 minuten later de dmt doorgeslikt en een glas appelsap er achter aan voor wat zuur.


Misselijkheid was minimaal. Ik heb meer dan een uur moeten wachten voor effect.

Het effect was een milde paddo trip. Circa 2 gram denk ik. Mijn bewustzijn was wel echt versterkt. Ik kon best weg dwalen in de achtergrond geluiden van de wereld om mij heen en ik had wel een milde body high. Licht was intens en structuren hadden meer contrast en ademde een beetje.

Ben buiten een rondje gaan fietsen. Al met al een ontspannen ervaring.


Als ik morgen geen migraine krijg, dan zie ik het als een succes.


Ik weet alleen niet of ik nou de volgende keer gewoon meer dmt moet nemen. Of dat ik ook meer thee er bij moet nemen. Het effect duurde erg lang met opkomen, dus ik vraag me ook af of ik mijn maag eerst zou moeten opwarmen door iets te eten. Een stuk banaan bijvoorbeeld.


Ben nog steeds benieuwd naar andere ervaringen. Er is niet zo veel info online over deze methode van dmt consumptie. Maar ik zie er zelf wel wat in.
Klik om te vergroten...
Het was de Syrian Rue wat je hebt gevoeld. De DMT is afgebroken door je lichaam voordat het je brein heeft kunnen bereiken, anders had je heel vet getript.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ik weet alleen niet of ik nou de volgende keer gewoon meer dmt moet nemen. Of dat ik ook meer thee er bij moet nemen. Het effect duurde erg lang met opkomen, dus ik vraag me ook af of ik mijn maag eerst zou moeten opwarmen door iets te eten. Een stuk banaan bijvoorbeeld.


Ben nog steeds benieuwd naar andere ervaringen. Er is niet zo veel info online over deze methode van dmt consumptie. Maar ik zie er zelf wel wat in.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat 50 milligram DMT al een flinke dosering was. Ik zou eerst proberen iets meer tijd te houden tussen MAOI en DMT en eventueel de dosis van de syrische wijnruit wat ophogen. Als je de DMT verhoogt dan zou ik het zeker niet met een factor 2 vermenigvuldigen. Liever heel voorzichtig omhoog in dosering. Probeer anders een keer 60 milligram, en dan misschien een keer 70.

The Drug Classroom houdt het op maximaal 60 milligram:
thedrugclassroom.com

Dimethyltryptamine (DMT) - The Drug Classroom

Dimethyltryptamine (DMT) is an intense naturally-occurring psychedelic that’s also found endogenously in the human body. It’s not as popular as LSD or psilocybin, though its use has grown over time. The most popular route of administration is inhalation, but it’s also frequently taken orally in...
thedrugclassroom.com thedrugclassroom.com

In deze studie wordt 0,5 tot 1 milligram DMT per kilogram lichaamsgewicht genomen. Wat neerkomt op zo'n 50-100 milligram DMT. Maar dan wordt er wel herhaaldelijk een dosering ingenomen. Een van de deelnemers had een onprettige ervaring bij een gemiddelde dosis.
link.springer.com

Subjective effects and tolerability of the South American psychoactive beverage Ayahuasca in healthy volunteers - Psychopharmacology

Rationale: Ayahuasca is a South American psychoactive beverage that contains the naturally occurring psychedelic agent N,N-dimethyltryptamine (DMT). This "tea" has been used for centuries in religious and medicinal contexts in the rain forest areas of South America and is presently gaining the...
link.springer.com link.springer.com

In deze studie wordt er gekozen voor een vergelijkbaar doseer-regime:
link.springer.com

Pharmacology of ayahuasca administered in two repeated doses - Psychopharmacology

Rationale Ayahuasca is an Amazonian tea containing the natural psychedelic 5-HT2A/2C/1A agonist N,N-dimethyltryptamine (DMT). It is used in ceremonial contexts for its visionary properties. The human pharmacology of ayahuasca has been well characterized following its administration in single...
link.springer.com link.springer.com

Martinus zei:
Zou het? Is syrian rue uit zichzelf zo psychedelisch?
Klik om te vergroten...
Syrische wijnruit geeft uit zichzelf vooral een soort stoned gevoel. Dus ik denk dat de DMT zeker wel wat heeft gedaan.

Wat misschien nog wel een optie is om dus niet in één keer de dosis DMT te verhogen, maar om meerdere doseringen van DMT klaar te leggen die met enkele uren ertussen worden ingenomen. Dat is ook gebruikelijk bij ayahuasca-rituelen, om steeds een beetje bij te nemen als je wil.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Het was de Syrian Rue wat je hebt gevoeld. De DMT is afgebroken door je lichaam voordat het je brein heeft kunnen bereiken, anders had je heel vet getript.
Klik om te vergroten...

Zou het? Is syrian rue uit zichzelf zo psychedelisch?

Maar wat moet ik dan doen? Meer thee drinken? Langer wachten met dmt eten?

Ik lees op internet veel verschillende dingen. Sommige mensen zeggen dat je oraal pas goed effect heb bij 100mg dmt.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Zou het? Is syrian rue uit zichzelf zo psychedelisch?

Maar wat moet ik dan doen? Meer thee drinken? Langer wachten met dmt eten?

Ik lees op internet veel verschillende dingen. Sommige mensen zeggen dat je oraal pas goed effect heb bij 100mg dmt.
Klik om te vergroten...
Je kan 100-150 mg proberen en ik zou het 20 min na de thee innemen. Maar iedereen is natuurlijk anders, you never know...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had gister na de trip wel weer intense hoofdpijn. Wat ik best bizar vind. Dmt roken is prima. Lsd heb ik ook geen last van. Maar paddos en dmt eten en ik heb de avond na de trip een opgezwolle kop.

Ik vraag me af wat de hoofdpijn veroorzaakt. Ik vind het zo raar dat ik met roken totaal geen last heb. Het is ook een rare hoofdpijn. Een doffe pijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Ik had gister na de trip wel weer intense hoofdpijn. Wat ik best bizar vind. Dmt roken is prima. Lsd heb ik ook geen last van. Maar paddos en dmt eten en ik heb de avond na de trip een opgezwolle kop.

Ik vraag me af wat de hoofdpijn veroorzaakt. Ik vind het zo raar dat ik met roken totaal geen last heb. Het is ook een rare hoofdpijn. Een doffe pijn.
Klik om te vergroten...
Ja dat kan misschien ook te maken hebben met de beta-carbolines die je hebt ingenomen. Die kunnen hoofdpijn veroorzaken d.m.v. het verhogen van de bloeddruk, met name als er grote hoeveelheden van het eiwit tyramine in het bloed aanwezig zijn.
Sterke hoofdpijn is wel een teken wat serieus genomen moet worden. Het is niet per se gevaarlijk op zichzelf, maar het kan wel een teken zijn van onderliggende problemen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ja dat kan misschien ook te maken hebben met de beta-carbolines die je hebt ingenomen. Die kunnen hoofdpijn veroorzaken d.m.v. het verhogen van de bloeddruk, met name als er grote hoeveelheden van het eiwit tyramine in het bloed aanwezig zijn.
Sterke hoofdpijn is wel een teken wat serieus genomen moet worden. Het is niet per se gevaarlijk op zichzelf, maar het kan wel een teken zijn van onderliggende problemen.
Klik om te vergroten...

Ik heb gelezen dat een groep mensen hier last van heeft bij paddos. Reddit staat vol met posts. Maar hoe het precies komt is niet echt duidelijk. Hoge bloeddruk heb ik voorbij zien komen.

Omdat de hoofdpijn bij dmt dus identiek is vermoed ik dat het de DmT / psilobin is die iets met mn lichaam doet als deze via de maag opgenomen word. Het is ook altijd een aantal uur na de trip.

De hoofdpijn is wel extreem genoeg dat ik me er een beetje zorgen over maak.

Ik ga nog wel verder op internet zoeken. Misschien vind ik ergens wat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."