#1
De dosering van de beta-carbolines is nogal lastig omdat daar maar weinig adequate wetenschappelijke literatuur over is. Sowieso weet ik niet of pharmahuasca iets is wat je alleen thuis wil gebruiken.
Dat is de groep van werkzame stoffen in syrische wijnruit of banisteriopsis caapi. Harmaline, harmalol en tetrahydroharmine, de zogenaamde 'MAOI's' (monoamino-oxidase inhibitors) die ervoor zorgen dat DMT niet zo snel wordt afgebroken in de darmen of in het brein. Bij pharmahuasca wordt er vaak gebruik gemaakt van geëxtraheerde dmt-kristallen (in een capsule), met daarbij een extract van beta-carbolines. Alleen het probleem van de beta-carbolines is dus dat niet zo goed bekend is hoeveel ervan nodig is in ayahuasca.Ik heb online wel wat gelezen er over. Sirian rue thee of extract en dan iets van 50mg dmt voor een normale dosis of 80mg+ voor breaktrough.
Wat beduul je met beta-carbolines?
Mijn ervaring is wel dat je al snel last krijgt van flinke hoofdpijn als je je niet goed houdt aan het MAOI-dieet.Ook had gekeken naar kruisreacties tussen maoi en voedsel, maar de meningen zijn daar nog al over verdeeld. Blijkbaar moet je goed je best doen met veel gefermenteerd voedsel eten om echt last te krijgen. En kruiden zoals nootmuskaat kunnen rare effecten geven.
Dat is afhankelijk van de dosis en de binding affinity. Als je een hoge dosis neemt van een een reversible MAOI dan kan dat alsnog een groter effect geven dan een lage dosis van een irriversible MAOI. Reversible is dus niet per se milder; maar wel kortdurender.Er zijn blijkbaar reverseble en inreverseble maoi. Harmaline is reverseble en dus milder. Met inreverseble heb je meer risico met voedsel.
Het was de Syrian Rue wat je hebt gevoeld. De DMT is afgebroken door je lichaam voordat het je brein heeft kunnen bereiken, anders had je heel vet getript.Ik heb vandaag wat geexperimenteert.
3g syrian rue voor een uur gekookt. Tot 50ml thee ingedampt.
50mg witte dmt in een stukje vloe gedraait.
Ik heb gister vrij sober gegeten. Alleen brood met ei en een goed geschilde banaan. Ook een paar zelf gebakken koekjes.
Ik heb de 50ml thee eerst gedronken. Weg gespoeld met appelsap. De smaak was niet lekker, maar ik vond het nog wel mee vallen.
30 minuten later de dmt doorgeslikt en een glas appelsap er achter aan voor wat zuur.
Misselijkheid was minimaal. Ik heb meer dan een uur moeten wachten voor effect.
Het effect was een milde paddo trip. Circa 2 gram denk ik. Mijn bewustzijn was wel echt versterkt. Ik kon best weg dwalen in de achtergrond geluiden van de wereld om mij heen en ik had wel een milde body high. Licht was intens en structuren hadden meer contrast en ademde een beetje.
Ben buiten een rondje gaan fietsen. Al met al een ontspannen ervaring.
Als ik morgen geen migraine krijg, dan zie ik het als een succes.
Ik weet alleen niet of ik nou de volgende keer gewoon meer dmt moet nemen. Of dat ik ook meer thee er bij moet nemen. Het effect duurde erg lang met opkomen, dus ik vraag me ook af of ik mijn maag eerst zou moeten opwarmen door iets te eten. Een stuk banaan bijvoorbeeld.
Ben nog steeds benieuwd naar andere ervaringen. Er is niet zo veel info online over deze methode van dmt consumptie. Maar ik zie er zelf wel wat in.
Ik dacht dat 50 milligram DMT al een flinke dosering was. Ik zou eerst proberen iets meer tijd te houden tussen MAOI en DMT en eventueel de dosis van de syrische wijnruit wat ophogen. Als je de DMT verhoogt dan zou ik het zeker niet met een factor 2 vermenigvuldigen. Liever heel voorzichtig omhoog in dosering. Probeer anders een keer 60 milligram, en dan misschien een keer 70.Ik weet alleen niet of ik nou de volgende keer gewoon meer dmt moet nemen. Of dat ik ook meer thee er bij moet nemen. Het effect duurde erg lang met opkomen, dus ik vraag me ook af of ik mijn maag eerst zou moeten opwarmen door iets te eten. Een stuk banaan bijvoorbeeld.
Ben nog steeds benieuwd naar andere ervaringen. Er is niet zo veel info online over deze methode van dmt consumptie. Maar ik zie er zelf wel wat in.
Syrische wijnruit geeft uit zichzelf vooral een soort stoned gevoel. Dus ik denk dat de DMT zeker wel wat heeft gedaan.Zou het? Is syrian rue uit zichzelf zo psychedelisch?
Het was de Syrian Rue wat je hebt gevoeld. De DMT is afgebroken door je lichaam voordat het je brein heeft kunnen bereiken, anders had je heel vet getript.
Je kan 100-150 mg proberen en ik zou het 20 min na de thee innemen. Maar iedereen is natuurlijk anders, you never know...Zou het? Is syrian rue uit zichzelf zo psychedelisch?
Maar wat moet ik dan doen? Meer thee drinken? Langer wachten met dmt eten?
Ik lees op internet veel verschillende dingen. Sommige mensen zeggen dat je oraal pas goed effect heb bij 100mg dmt.
Ja dat kan misschien ook te maken hebben met de beta-carbolines die je hebt ingenomen. Die kunnen hoofdpijn veroorzaken d.m.v. het verhogen van de bloeddruk, met name als er grote hoeveelheden van het eiwit tyramine in het bloed aanwezig zijn.Ik had gister na de trip wel weer intense hoofdpijn. Wat ik best bizar vind. Dmt roken is prima. Lsd heb ik ook geen last van. Maar paddos en dmt eten en ik heb de avond na de trip een opgezwolle kop.
Ik vraag me af wat de hoofdpijn veroorzaakt. Ik vind het zo raar dat ik met roken totaal geen last heb. Het is ook een rare hoofdpijn. Een doffe pijn.
Ja dat kan misschien ook te maken hebben met de beta-carbolines die je hebt ingenomen. Die kunnen hoofdpijn veroorzaken d.m.v. het verhogen van de bloeddruk, met name als er grote hoeveelheden van het eiwit tyramine in het bloed aanwezig zijn.
Sterke hoofdpijn is wel een teken wat serieus genomen moet worden. Het is niet per se gevaarlijk op zichzelf, maar het kan wel een teken zijn van onderliggende problemen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."