#1
Ik heb even over je woorden nagedacht, en als ik het goed begrijp is dus het belangrijkste wat truffels kunnen bieden dat veilige, warme onbezorgde gevoel, als het aankomt op laten we zeggen 'heling'. En van daaruit kun je verder, omdat je dan afstand genomen hebt van je gedachten/herinneringen/gevoelens en deze objectieve liefdevolle aandacht kunt geven. Zonder dat ze je beheersen. Zo goed verwoord? Ik moet zeggen dat ik wel herken wat je zegt en dat ik zo'n soort staat ook heb gekregen met meditatie. Ik ben ook al een paar jaar bezig met mediteren maar dat gevoel liefdevolle, warme gevoel was met trippen wel echt sterker(ik zit even na te denken en ik denk zelfs dat dat het aller sterkst was met het roken van wiet) . Alleen natuurlijk ook van een meer tijdelijke aard omdat ik mediteren echt bijhoudt en truffels/wiet nemen gelukkig nietHier is het te vinden. Probeer misschien wat los te laten dat 'jij' allemaal zelf-therapie zult gaan moeten doen op al je problemen, je complexen. Zie het niet als een grootse operatie op jezelf. Maar kom terug naar die kinderlijke onbezorgdheid, verwondering, veiligheid, warmte, etc. Zelf heb ik erg veel trip ervaring en heb ik me jarenlang bezig gehouden met het vinden van 'iets' in zo'n trip, een soort grootse revelatie die mij zou fixen. In bepaalde zin heb ik dat ook gevonden, maar het zit hem juist in het subtiele. Je kijkt er zo over heen: gewoon dat kinderlijke, dat vredige bewustzijn. Als je dat weet te "bereiken", ga dan niet verder zoeken. Wees gewoon in dat niet spectaculaire, maar wel veilige warme vredige gevoel. Probeer niet herinneringen boven te halen om te "fixen", maar wees gewoon in die kinderlijke onschuld, zonder wat dan ook te willen. Zonder naar verleden en toekomst te kijken. En zie dan wat er gebeurt. Je kunt dan namelijk zien dat er een deel van jou is die helemaal niet gefixed hoeft te worden, dat alreeds en altijd helemaal oké is. Namelijk dat doodeenvoudige vredige bewustzijn "op de achtergrond". Neem je je plek in als dát (wat je alreeds bent), dan is het alreeds goed. Wil niet méér dan dat, maar wees simpelweg dat. En komen er dan alsnog moeilijke gedachten en gevoelens omhoog, dan heb je de geestelijke stabiliteit om deze onder ogen te komen.
Daarvoor is niet een hogere dosering nodig. Daarvoor is zelfs trippen niet nodig, al kan een tripmiddel je zeker wel goed helpen om in die staat te komen, als dat nuchter nog niet zo goed wil. Maar omdat jij zegt last te hebben van meerdere best heftige geestelijke klachten, vraag ik me toch af of het voor jou verstandig is om te gaan trippen. Misschien kun je er ook aan denken om microdoseringen te nemen, of hele lage? Ben je ook al met meditatie bezig? Dit kan je enorm helpen in dat vredige bewustzijn te komen en zo meer afstand tussen jou en je gedachten te creëren. Het is dit laatste dat zo'n genezende werking heeft op de psyche. Het brengt je in de positie waarin je de eventuele problemen die je hebt jouw liefde en aandacht kan geven, omdat jij dan zelf al vanuit dat vredige bewustzijn dat al oké is, aan het kijken bent. Eventuele gedachtepatronen en emoties kunnen je dan niet zo snel meer overmeesteren en in die tunnelvisie brengen.
Misschien heb je hier wat aan(?) Zijn dingen niet duidelijk, dan moet je het maar even aangeven.![]()
Daarbij brengt mediteren me de laatste tijd niet zoveel meer als eerst. Ik weet niet of dat misschien met mijn motivatie te maken heeft, dat ik het nu na al die jaren wel zat ben..Dat ik er het geduld er niet meer van kan opbrengen en meer dingen wil ervaren ipv de 'leegte' opzoeken. Terwijl het me wel acceptatie, en dat vredige gevoel gebracht heeft toen.
Misschien dat microdosering een optie is idd..zal me daar eens in verdiepen. Thanks voor je antwoord! Heb er zeker wat aan