Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's kweken

Paddo's kweken

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
Gh0stflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij is het allemaal een pot nat.
Klik om te vergroten...
Ok, dus gewoon voor de goedkoopste gaan.

Ik zit al wat vooruit te denken en vraag mij af hoe je de grotere plastic bakken steriliseert die niet in een pan passen.

Zat al ff te googlen, ook op shoomery, maar kon t niet zo gauw vinden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gh0stflower zei:
Ok, dus gewoon voor de goedkoopste gaan.

Ik zit al wat vooruit te denken en vraag mij af hoe je de grotere plastic bakken steriliseert die niet in een pan passen.

Zat al ff te googlen, ook op shoomery, maar kon t niet zo gauw vinden.
Klik om te vergroten...
Bij growkits zou dat allemaal geregeld moeten zijn eigenlijk.

Met 99% IPA gaat het ontsmetten verder wel goed. Maar om te steriliseren heb je eigenlijk wel een autoclaaf/snelkookpan nodig. Maar dat zijn dus meer handelingen voor als je het zelf in elkaar gaat hobbyen.
G
Gh0stflowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Bij growkits zou dat allemaal geregeld moeten zijn eigenlijk.

Met 99% IPA gaat het ontsmetten verder wel goed. Maar om te steriliseren heb je eigenlijk wel een autoclaaf/snelkookpan nodig. Maar dat zijn dus meer handelingen voor als je het zelf in elkaar gaat hobbyen.
Klik om te vergroten...
Bedoel ook voor wanneer ik het zelf in elkaar wil gaan hobby'en.

En als het dan een grootte bak betreft (van bv. 50 cm) die dus niet in een pan past, hoe doen hobbyisten dit dan? Een autoclaaf aanschaffen lijkt mij iets te veel van het goede, vanwege de prijzen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gh0stflower zei:
En als het dan een grootte bak betreft (van bv. 50 cm) die dus niet in een pan past, hoe doen hobbyisten dit dan? Een autoclaaf aanschaffen lijkt mij iets te veel van het goede, vanwege de prijzen.
Klik om te vergroten...
Met een normale pan steriliseren gaat sowieso niet echt goed omdat er best nog wat sporen van schimmels en bacteriën zijn die 100 graden celcius kunnen overleven. Wil je dat allemaal zelf doen dan is er dus meer risico dat het fout gaat en heb je allerlei aanvullende spullen nodig. Pas op grote schaal wordt dat dan voordelig. Maar dan moet je wel echt heel erg fan zijn van paddo's.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gh0stflower zei:
(...)
En als het dan een grootte bak betreft (van bv. 50 cm) die dus niet in een pan past, hoe doen hobbyisten dit dan?
Klik om te vergroten...

Dan heb je het over een monotub. "hoe".. daar komen steriele technieken bij kijken. Eerst maak je mason potten met graan, die inoculeer je. dit broed mengen met vochtig substraat (coco coir, vermiculiet, gips). En héél kort door de bocht is dat hoe zo'n opbergbox kweek opzet. Nogmaals een paar videos van PGT en dan wordt dit heel houtje touwtje uitgelegd.. voorbeeld:

Coir substraat (zonder mest) hoeft niet gesteriliseerd noch gepasteuriseerd te worden.. dat is achterhaald . De bereiding van het broed; hoe secuur, proper en steriel je tewerk gaat.. bepaald hoe het je cake vergaat. Dus het is niet zo dat de 50l bak steriel is.. geconsolideerd schoon broed biedt weerstand tegen contaminatie.
K
KetaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben maandag ook begonnen alleen zou ik volgens de smartshop enkel dagelijks de zak/growkit wat moeten besprayen, terwijl overal op internet staat dat je de mycelium 12 uur in water moet laten weken (en dan het water eruit laten lopen). Heb een 1200cc hawai growkit iemand die hiermee kan helpen?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Besprayen is voor de luchtvochtigheid. Zolang er condens is.. is het vochtig genoeg (voor cubensis, panaeolus zijn een ander verhaal) Voor de 1e flush is er voldoende water in het substraat, aangezien het tot veldcapaciteit is bewaterd. Paddestoelen zijn vooral vocht.. dus dat moet je aanvullen ná de 1e flush. dunken is het weken van het substraat in water.. gewoon de handleiding volgen. Hawaii, neem aan panaeolus.. die zijn gevoeliger, minder vergevingsgezind.. en daarvoor zou ik de handleiding raadplegen.. voor cubensis is 3 a 4 uur meer dan zat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."