Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip-stopper in geval van nood? Zolpidem?

Trip-stopper in geval van nood? Zolpidem?

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JesbestLid
01-01-2024, 00:00
#1
JJM_boyed zei:
Deze zomer was ik samen met een vriendin weer eens tripsitter voor een groepje van zeven vrienden.
Het plan was om eens 'diep' te gaan met elkaar op LSD. 100umg blotters dus niks extreems.

Dit verliep eigenlijk top tot dat één van de meiden compleet in zichzelf keerde en continue bleef huilen en jammeren.
Natuurlijk hebben we alles geprobeerd om haar te kalmeren maar echt niks kwam binnen...

Achteraf voel ik me wel een klein beetje schuldig dat we niet hebben nagedacht over trip-stoppers.

Nu staat er binnen kort een 'psychedelic halloween' avondje op de planning en nu wil ik toch wel voor alle zekerheid iets achter de hand hebben.

Toevallig gebruik ik zelf Zolpidem als slaapmedicatie i.v.m. mijn werk. Dus ik vroeg mij af of ik dit in het vervolg ervoor zou kunnen gebruiken.
Technisch gezien is het een ‘benzo achtige’ geen idee of dat veel uit maakt? Het is natuurlijk ook niet heel makkelijk om aan benzo's te komen.

Verder lees ik ook wel dat Valeriaan kan helpen?
Klik om te vergroten...
zelf heb ik ook wel eens dat ik oncontroleerbaar begin te huilen tijdens het trippen, dit wilt niet zeggen dat ik verdrietig ben of slecht ga.. het voelt zelfs heel fijn om aventoe te huilen tijdens het trippen.

Het is vooral belangerijk om te weten hoe de ervaring was voor haar? ik kan me voorstellen dat je in paniek raakt als tripzitter, maar misschien had ze het helemaal niet zo slecht. En als het wel een slechte ervaring was, heeft ze blijvende klachten eraan overgehouden?.. als de ervaring zelf niet slecht was, of ze achteraf er niet slecht aan toe was, raad ik af om nog meer troep in haar lichaam te stoppen.

De trip gaat vanzelf over en om altijd maar de trip te stoppen als het een beetje slecht gaat lijkt me ook niet een goed ding.. slechte trips kunnen je ook enorm veel leren over jezelf, en het hoort er ook een beetje bij.

mijn advies zou dan ook zijn om wel iets achter de hand te houden, maar dit pas te geven als ze er zelf om gaan vragen en het indd blijkt dat het echt niet goed gaat. doe aub wel goed onderzoek naar wat je achter de hand gaat houden, sommige dingen kunnen long-term effecten opwekken die niet gewenst zijn.
J
JJM_boyedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is ook precies waarom ik mij afvroeg of dit überhaupt als tripstopper gebruikt kon worden.
Ik gebruik het zelf af en toe als ik een jetlag heb en daar werkt het super voor maar.........

Toen ik er net mee begon begon dacht ik dat mijn matras was vervangen door een erotisch massage bed! En ik heb dus ook echt met mijn telefoon in mijn handen gestaan om vrienden en familie op te bellen want ik was 100% overtuigd dat iemand mijn eigen matras stiekem had vervangen.
Ik voelde en zag het matras dus ook echt op en neer bewegen XD!

Nouja na een halfuur legde ik dus ook zelf de link met Zolpidem....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
DjYella zei:
Midazolam (dormicum) geeft ook retrograde amnesie wat prettig kan zijn indien een patient ernstige angsten ervaart.
Maar dit mag alleen in een professionele setting gebruikt worden zoals te begrijpen valt.
Klik om te vergroten...
Zoals hierboven ook uitgelegd kan geheugenverlies ook juist traumatiserend werken omdat iemand dan wakker wordt en geen idee meer heeft wat de dag ervoor gebeurd is. De stress kan nog wel in je lichaam zitten. Als dat niet adequaat (professioneel) opgepakt wordt dan kan iemand daar dus ook langer last van houden. Vergeten wat er is gebeurd is dus niet per se iets goeds.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
JJM_boyed zei:
Dit valt wel mee hoor. Ik heb zeker wel het gevoel dat we op dat moment goed voor haar hebben gezorgd.
Het enige waar ik dus achteraf over na ben gaan denken is: 'Ok... dit is nu OK afgelopen. Maar stel? Er is ooit in de toekomst iemand die echt een zwaardere psychotische episode ervaart in mijn bijzijn? Wat dan....?'
Klik om te vergroten...
Hetzelfde doen als wat je hebt gedaan. Zelf rustig blijven, de prikkels verminderen, in basisbehoeftes voorzien (warmte, water, eten, rust), en een luisterend oor aanbieden.

De meeste mensen die een psychotische episode doormaken zijn vooral in de war. Dat iemand op gevaarlijke wijze in de war raakt gebeurt nog minder vaak, en meestal als respons op stressoren. Als iemand gevaarlijk psychotisch is dan werkt thee niet meer inderdaad. Maar zie nog maar eens zo iemand met een benzo-pil rustig te krijgen. Als ik paranoïde psychotisch zou zijn dan zou ik ook geen pil meer van je aanemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."