Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshmm cafeine verslaving vragen.

hmm cafeine verslaving vragen.

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk het wel. De drug werkt erg lichamelijk (o.a. op je hart), dus ineens stoppen zou best wel wat druk op je lichaam leggen.

Helemaal zeker weet ik het niet, kun je beter even aan je huisarts vragen :)
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste medeforum gebruikers,
ik doe nu al zeker 5 jaar lang elke dag energy drink het is steeds meer geworden nu zit ik aan de 3 blikjes per dag maar mijn vraag is op een of andere site stond dat je het langzaam moest afbouwen is dat echt zo ?


mvg Cobhc
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#3
oke :) nja is opzich best kut om af te bouwen want het beste is gewoon in een x stoppen : ) nja maar soms heb ik ook een week gehad dan kocht me pa geen blikjes voor me dan had ik wel de drang er naar maar voelde ik me niet kut ofzo
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Drie blikjes per dag, klinkt niet heel indrukwekkend, en als je al een keer gestopt bent zonder afkickverschijnselen..

Ik doe zelf redelijk vaak caffeïne voor school, puur, maar ook soms gewoon een week niet, en dan weer een week 0.5 gram p/d.. gewoon stoppen dus zou ik zeggen, het is niet voor niets legaal.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kocht wel eens 2 tray energydrink, en daar deed ik een maandje mee.
bij de groothandel kosten die blikjes iets van 45 cent p.s.

(dit in vergelijking met blikjes redbull die je in de supermarkt koopt voor 2,50 p.s.)

21 euro voor 48 blikjes?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik dronk een klein jaar geleden ook een traytje energydrink in 2, 3 dagen weg.. na dat een paar maanden vol te hebben gehouden kreeg ik ontzettend lompe buikkrampen, kon niet meer bewegen van de pijn. Dagje in het ziekenhuis gelegen : een beginnende maagzweer.

Sindsdien maar geen energiedrank meer gedronken, en ik heb nergens meer last van gehad.
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je een beetje je best doet 30 cent geloof ik :P En dat is dan nogwel in de AH.. Wel euroshopper..
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze hadden in vergelijking de meeste caffeine.., en smaakten lekkerder ook nog.



btw, ze gooien er ook Taurine in... Heeft dat wel enig effect?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
taurine wordt door vele bronnen als positief beschreven.. een gezonde toevoeging. (kweet zo ff de details niet meer)

Het verschil voor mij met koffie en taurine is dat ik van energydrink dus echt manisch wordt, en heel erg opgefokt...met koffie heb ik dit nauwelijks.
C
ChibbyLid
01-01-2024, 00:00
#10
3 dat is niks man, ik ken mensen die drinke per dag 10 van die dingen om de dag door te komen
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij is 3 blikken energy drink niet veel meer dan 3 flinke bakken koffie (rond de 35mg cafeine / 100ml dacht ik)
Nederlanders dronken tussen 2002-2006 gemiddeld 3,2 koppen koffie per dag, dus je bent gewoon zoals de gemiddelde nederlander :P

Je hoeft dat niet af te bouwen, je krijgt hooguit wat koppijn als je even helemaal geen caffeine meer binnen krijgt, maar niks om je druk over te maken lijkt me.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chibby zei:
3 dat is niks man, ik ken mensen die drinke per dag 10 van die dingen om de dag door te komen
Klik om te vergroten...

dude 10 :openmouth:
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#13
damn, 10 Redbull blikjes. Dat zou ik allesbehalve aankunnen
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een blikje energydrink bevat evenveel cafeine als 4 koppen koffie (staat op het blikje!)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kop koffie 80-130 mg
Red Bull (blikje) 80 mg

verslavend vanaf 200mg per dag
toxisch vanaf 400mg per dag
dodelijk bij 192 mg / kg (ld50)
ontwenningsduur 1-2 weken

In 2006 dronken Nederlanders gemiddeld 3.2 kopjes koffie per dag.
oftewel tussen de 256 en de 416 mg per dag.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik drink geen energy meer, te verslavend als ik een krat koop is het in 4 dagen al leeg
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vind het wel grappig dat op dit forum mensen over hun heroine verslaving praten en dat er dan iemand vind dat ie verslaafd is aan cafeine :P
Maar uiteindelijk kan alles verslavend zijn natuurlijk.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#18
DrMed zei:
Vind het wel grappig dat op dit forum mensen over hun heroine verslaving praten en dat er dan iemand vind dat ie verslaafd is aan cafeine :P
Maar uiteindelijk kan alles verslavend zijn natuurlijk.
Klik om te vergroten...
..probeer het maar eens...drink maar eens een dag geen koffie..
.
zal je vies tegenvallen.

verslaving merk je niet zolang je aan je dagelijkse behoefte blijft voldoen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."