Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaafd zijn en kinderen hebben

verslaafd zijn en kinderen hebben

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kirakimLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben 32 jaar en op mijn 16de verslaafd geraakt aan heroine.later ben ik ook aan de methadon verslaafd geraakt.op mijn 22ste heb ik samen met mijn vriend waar ik al 16 jaar samen mee ben onze eerste dochter gekregen.inmiddels hebben we 3 meiden van 9,6,en 3 jaar jong.we vormen een zo gewoon mogelijk gezin.we hebben er nooit mee te koop gelopen dat we verslaafd zijn dus de meeste mensen uit onze omgeving zoals de school van de meiden weten het niet eens.ik heb me er altijd voor geschaamd.helemaal als je kinderen hebt denken mensen al snel dat je automaties een slechte ouder bent.maar dat hoefd helemaal niet zo te zijn.tuurlijk heb je ze wel,maar dat heb je ook bij niet verslaafde mensen.als ik om me heen kijk zie ik genoeg ellende met kinderen.maar eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe jullie hierover denken en of er nog meer mensen zoals ik zijn te vinden hier. :wave:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
kirakim zei:
.helemaal als je kinderen hebt denken mensen al snel dat je automaties een slechte ouder bent.maar dat hoefd helemaal niet zo te zijn.tuurlijk heb je ze wel,maar dat heb je ook bij niet verslaafde mensen.
Klik om te vergroten...

Dit is een poging om jezelf voor de gek te houden.

Om een goede ouder te zijn is het belangrijk om heel stabiel in je schoenen te staan. Zodat je niet je eigen problemen af zal reageren op je kinderen en zodat je niet teveel jezelf zal laten leiden door emoties wat een concequente en rechtvaardige opvoeding in de weg staat.

Een drugsverslaving helpt mensen niet echt met hun stabiliteit, eerlijke zelfreflectie en het in de hand houden van je emoties. Daarmee is een drugsverslaving idd automatisch een slechte zaak wanneer je kinderen hebt. En ja natuurlijk zijn er verschillende gradaties, sommige verslaafde ouders zullen er meer nadelen van ondervinden dan andere, maar elke ouder is een betere ouder wanneer hij/zij niet verslaafd is.

Jezelf dat realiserende plus het feit dat je nog steeds niet gestop bent zou je jezelf ook kunnen afvragen of je kind of je drugs op 1 staan. Waarom kan je niet stoppen als je weet dat je een betere ouder zult zijn zonder drugs ?

Sorry als het een beetje hard is, maar je vraagt hoe ik erover denk. Ik kan me ook goed voorstellen hoe moeilijk je het ermee zult hebben, waarschijnlijk zullen er ook wel meer dingen zijn waar je het moeilijk mee hebt, een mens raakt immers niet voor niets op zijn 16e aan de heroine. Ik hoop voor jezelf en voor je kinderen dat je de moed vind om af te rekenen met die moeilijkheden en je verslaving.
k
kirakimLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben blij met je eerlijke reactie,en ik gebruik nu geen heroine meer.ik sta stabiel op methadon,en heb ook wel begeleiding.alhoewel dat steeds minder word.omdat het gewoon goed gaat nu.mijn vriend en ik zijn alletwee gestopt met bijgebruiken ,en doen het dus samen.het is ook geen ideale situatie om kinderen op de wereld te zetten.dat zeg ik ook niet.maar ik weet wel dat ik voor 100 procent voor mijn meiden ga en niet voor de drugs.ik heb gelukkig een goed contact met mijn familie (vader,broer)en kom niet uit een achterstands gezin ofzo dus mijn kinderen groeien volgens mij op in een stabiele omgeving.want er zit wel verschil tussen gebruikers.ik ken mensen die in de goot beland zijn maar ik ken ze ook die gewoon werken enzo.maar ik schaam me er wel voor dat het zo gelopen is.en wil ook niet dat mijn kinderen zich net zo ongelukkig voelen als ik vroeger.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben van mening dat mensen die verslaafd zijn nooit niet aan kinderen moeten beginnen....

Ben je 2 jaar of langer clean? Dan zou je er misschien een keer over kunnen nadenken...

Een kindje adopteren van verslaafde ouders in een derde wereld land zou daar entegen weer wel een optie kunnen zijn...

Maar dat is ook maar mijn mening :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik werk in de verslavingszorg en zie heel veel ellende met ouders die verslaafd zijn, heb dan ook vaak kindjes naar een tehuis moeten brengen omdat papa of mama er niet voor konden zorgen door hun verslaving. Dat je verslaafd bent is er genoeg, maar begin dan aub niet aan kinderen!
Goed overigens dat je nu gestopt bent en begeleiding hebt .... dat is een belangrijke basis voor de opvoeding van je kids!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."