Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving bij niet dagelijks gebruik

Verslaving bij niet dagelijks gebruik

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
OskarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vriendin en ik gebruiken nu ongeveer een jaar regelmatig ghb. In het begin wel vaak, soms 3 dagen achter elkaar, maar het laatste halfjaar 2 keer per week ongeveer. En dan doses van ongeveer 4 ml en dan de hele nacht door in het weekend en vaak nog doordeweeks 1 a 2 doses op één avond in de week. Om verslaving te vermijden hebben we nooit ghb gebruikt om te gaan slapen en de max. 2 keer per week regel ingesteld.

We hebben nooit een week overgeslagen totdat we in december op reis waren voor 2 weken en dus geen g voor handen hadden. We voelden ons allebei ziek (trillen, warm/koud en erg moe) en vooral heel labiel (onzeker, depressief, angstig, extreme stemmingswisselingen). Toen hebben we uiteindelijk de g geregeld in het buitenland en toen was alles weer ok.

Nu heb ik 8 dagen geleden voor het laatst g op en nu beginnen die klachten weer op te spelen. En dat brengt mij tot de vraag, en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, ben ik verslaafd aan ghb? Is het mogelijk verslaafd te raken als je geen dagelijkse gebruiker bent?

(kon niks vinden met zoekfunctie en alle vragen op internet mbt ghb verslaving gaan over mensen die dagelijks gebruiken)

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat er iemand ervaring heeft hiermee
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zet deze even in het speciale subforum voor verslaving.
O
OskarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reacties tot dusver, en sorry voor de plaatsng in het verkeerde forum
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#4
ziek (trillen, warm/koud en erg moe) en vooral heel labiel (onzeker, depressief, angstig, extreme stemmingswisselingen)
Klik om te vergroten...
Dat lijkt inderdaad wel op ontwenningsverschijnselen, maar om het echt eens te testen, je moet dan eens proberen een langere tijd te stoppen, en zien of dat dat je lukt?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had laatst een expertmeeting over GHB bij Parnassia in Den Haag en de verslavingsarts vertelde dat hij weleens werd opgebeld met een vraag over een patiënt die dacht dat hij verslaafd was maar wel gewoon 's nachts kon slapen zonder de gebruikelijke 4-5 ml per drie uur.

Hij vertelde er expliciet bij dat je NIET verslaafd bent als je niet om de drie uur echt je GHB nodig hebt en anders ziek bent. Dus als je verslaafd bent aan GHB MOET je om de 3 uur je hoeveelheid innemen, anders ben je gewoon niet lichamelijk verslaafd.

Jou verhaal lijkt meer op een mentale drang om te kunnen gebruiken. (No offense maar het lijkt me verstandig om een tijdje en G te laten voor wat het is.)
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou heb ik zelf niet zoveel ervaring met GHB maar dit klinkt wel als ontwenningsverschijnselen. Hoop dat er voor jullie mensen met meer ervaring reageren om je wijzer te kunnen maken.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is zowiezo toch niet zo 'smart' om het 'zo vaak' te gebruiken ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."