Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe gouden tip

De gouden tip

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
Wat is volgens jullie deskundige de gouden tip om te stoppen of minderen met drugs?
Hoe krijg je zelf stoppen voor elkaar? Hoe krijg je als medestander van een verslaafd iemand de knop bij degene omgezet?
S
SublimoLid
Verschilt dat niet van persoon tot persoon ?

Volgens mij kun je daar niet echt een juist antwoord op geven. Wat bij de ene persoon werkt, hoeft niet altijd bij iemand anders te werken.
E
Exceptional InsightLid
Flameon zei:
Wat is volgens jullie deskundige de gouden tip om te stoppen of minderen met drugs?
Hoe krijg je zelf stoppen voor elkaar? Hoe krijg je als medestander van een verslaafd iemand de knop bij degene omgezet?
Klik om te vergroten...
Ik vind dit ook een beetje een stomme vraag.

Stoppen met drugs? Niet meer gebruiken.
Minderen met drugs? Minder gebruiken.
F
FidgeLid
Exceptional Insight zei:

Stoppen met drugs? Niet meer gebruiken.
Minderen met drugs? Minder gebruiken.
Klik om te vergroten...

Beetje dom antwoord. Stoppen is lastig met verslavende middelen, daarom heet het ook verslaving.
D
Drugs InfolijnLid
Het antwoord van het Trimbos-instituut op deze vraag vind je hier.
O
OnderDeEikLid
Exceptional Insight zei:
Klik om te vergroten...

Ik niet! Wat Flameon doet is het vragen om een goede tip die kan helpen bij het stoppen van gebruiken van drugs. Stoppen kan nou eenmaal moeilijk zijn en goede tips zijn dan toch altijd welkom?

Dit kan je natuurlijk ook aan andere leden vragen maar is het niet een keer interessant om iets van een andere bron te horen?
E
Exceptional InsightLid
OnderDeEik zei:
Exceptional Insight zei:
Klik om te vergroten...

Ik niet! Wat Flameon doet is het vragen om een goede tip die kan helpen bij het stoppen van gebruiken van drugs. Stoppen kan nou eenmaal moeilijk zijn en goede tips zijn dan toch altijd welkom?

Dit kan je natuurlijk ook aan andere leden vragen maar is het niet een keer interessant om iets van een andere bron te horen?
Klik om te vergroten...
En het allerleukste is nog dat Trimbos dezelfde antwoorden geeft als alle anderen.
i
ik doe mijn bestLid
Bestaat niet.Iemand moet zelf tot inkeer komen.En het -moeten- van de omgeving werkt eerder averrechts.Als iemand echt zelf om hulp gaat vragen,is een eerste stap gezet.En begeleiding daarbij is vaak goed,maar de persoon moet het toch zelf gaan inzien.Als de Gouden Tip bestond was ik allang binnen geweest,..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."