Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe wil is er, maar het lijkt onmogelijk - GHB -

De wil is er, maar het lijkt onmogelijk - GHB -

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
het is een tijdje geleden dat ik hier heb gepost.
Met mijn verslaving is er niets verbeterd.

ik heb het volgehouden om de ghb zeer langzaam af te bouwen.

van 4ml per uur naar niets over een tijd van ongeveer 8 weken 0.1 ml per 1 a 2 dagen omlaag.

InHeT begin vooral psychische ontwenning wat al behoorlijk zwaar was, en dan de lichamelijke die maar niet weg lijken te gaan.

ik zelf vind de afkick vanaf de 1.0ml en lager het zwaarst vanaf hier is er vrijwel geen geestelijk effect meer van de ghb dus ik voel er niet veel van als ik t neem maar wanneer ik het niet neem barst de hel los en dat heeft me ook het meeste tijd gekost.
Maargoed

ik heb 3 weken niet genomen , dit was een hel voor me, hartkloppingen, trilen,zweten,koorts, en slecht of bijna niet slapen (t slapen verbeterde iets na 1,5 week en op t einde ging dit goed.

het is ongelofelijk hoe zwaar het afkicken van drugs kan zijn,

voor de 3 weken clean heb ik dus een tijd op 0.4ml en lager gezeten tot de 0.1 per uur wat vrijwel niets is en dan nog zo zwaar.
Ik trok het niet meer en ben weer begonnen en zit op 0.5 per uur

het maakt het extra zwaar dat ik een drukke baan heb.

de wachttijdtbij klieniek is zeer lang dus ik wik eerder clean zijn.
Weet iemand nog raad?
Ik gebruik de volgende medicatie onder streng toezicht en controle:

- 225mg efexor
- 7.5mg lorazepam (3x2.5)
- 4 x 22.5 dexamfetamine
- 110mg baclofen
- 15mg midazolam voor het slapen
- 20mg diazepam voor het slapen
- propranolol
- melatonine
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
wachten op prof hulp is denk i in jou geval het beste kerel
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi, heel goed dat je al zover bent met het afbouwen van GHB. Het doet me pijn te lezen dat je op een wachtlijst staat, onbegrijpelijk met een dergelijke verslaving.

Onderstaande kliniek heeft geen wachtlijst en zeer veel ervaring op het gebied van GHB verslaving. Ze helpen je met het afbouwen van GHB en bieden je vervolgens een gestructureerd programma aan om je te helpen met herstellen van je verslaving volgens het 12 stappen Minesota model.

http://www.addiction-solutions.nl/
0342 - 470 930

(ik werk hier niet, maar een zeer tevreden client, dankzij hen ben ik nu al 5 maanden clean)

Heel veel sterkte!!
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#4
addiction-solutions is een prive instelling verzekering plus eigen bijdrage van 5000 euro
Als je goed in de slappe was zit zijn er genoeg mogelijkgeden waar je ala minute terecht kunt komen; trouwens ook met verzekering alleen genoeg mogelijkheden

Advies / suggestie: second / third opinie van je medicijnen gebrijk, die overlappen elkaar had ook effexor en andere slaapmiddelen, die afgebouwd of gestopt sinds baclofen overlapt en of niet noodzakelijk
Voor slapen kreeg een niet verslavend medicijn dat ik nog sporadisch gebruik na beginstadia over was mirtazapine/remeron 15 mg
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Solutions is niet enkel voor mensen die goed in hun slappe was zitten (ik ben het levende bewijs) iedereen kan terecht bij deze kliniek. Er wordt een eigen bijdrage gevraagd. Het geld dat je anders aan dope uitgeeft, investeer je bij hen in een toekomst zonder dope. Als je daar geen €5000,- voor over hebt ben je nog niet klaar om te stoppen.

Bel ze anders 's op en vraag hoe het werkt met die eigen bijdrage, je zal verbaasd zijn hoe de vork in de steel zit.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Arizona zei:
Solutions is niet enkel voor mensen die goed in hun slappe was zitten (ik ben het levende bewijs) iedereen kan terecht bij deze kliniek. Er wordt een eigen bijdrage gevraagd. Het geld dat je anders aan dope uitgeeft, investeer je bij hen in een toekomst zonder dope. Als je daar geen €5000,- voor over hebt ben je nog niet klaar om te stoppen.

Bel ze anders 's op en vraag hoe het werkt met die eigen bijdrage, je zal verbaasd zijn hoe de vork in de steel zit.
Klik om te vergroten...
Dus als ik het goed begrijp betaal je idd 5000-euro zelf bij.Waarschijnlijk mag dat via een financiering gaan of afbetaling.Ik vind het veel geld.En denk dat niet iedereen dat zomaar heeft.Zeker niet diegene die alles al hebben opgemaakt aan drugs.Als ik 5000-euro had ging ik niet naar een kliniek maar lekker een paar weken op vacantie.Ik heb de indruk dat al die klinieken het zelfde zeggen.Dat 5000-euro niks is omdat je waarschijnlijk wel meer geld aan je verslaving heb uitgegeven.En dat als je verslaafd blijft het ook meer gaat kosten als 5000-euro.Dat snapt een klein kind ook nog wel.Ik weet het antwoord ook niet maar of dit nou echt de oplossing is!.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
werkt dit aan de hand van het persoonsgebondenbudget?
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ arizona "Als je daar geen geld voor over heb, ben je nog niet klaar voor opname"
Rare uitspraak, ook beetje onzin en erg manipulatief
Gewoon soms pure business Oirschot heb jer ook een en solutions was voorheen een soort uitzendburo van clienten naar zuid-afrika en UK, of jellinke curacao, smith & jones en narconon
Verkooppraaatje is meer annoniem of uitgaven verdien je weer terug en betere behandeling
(of wanneer je eigen geld is beter gemotiveerd)
Regering is wat makkelijker geworden met uitgaven van licenties voor nieuwe klinieken
Interne behandeling vraagt ziekenhuis accreditatie; je betaald eigenlijk voor de overnachtingen als ware het een hotel rest wordt bekostigd door verzekering en/of AWBZ
Er is trouwens geen bewijs dat semi-prive of prive klinieken betere resultaten halen; in statistieken komt dat niet naar voren
Trouwens klinieken of AA/NA enz zijn sowieso niet happig om openheid te geven naar hun resultaat
Al met al divers aanbod, maar komt toch vaak op zelfde neer als jezelf wil veranderen maakt het niet zoveel uit wat voor instelling je bent, maar denk prijskaartje en zelfpromotie staat me tegen uit principe; en je krijgt een twee deling qua behandeling
Beleid van regering is meer concurrentie en meer prikkels en diversiteit wat op zich prima is,
in de praktijk moet dat nog verder geevalueerd worden of dat nou echt tot betere zorg en resultaat leid, en heb mijn bedenkingen daarover, beetje wilde westen, van ondernemers die wat beginnen
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het begint wat off topic te worden op deze manier misschien een nieuw topic starten m.b.t. wel of geen eigen bijdrage betalen?

Ben wel benieuwd hoe het de OP vergaat..
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#10
Castle Craig nederland / Schotland
en Addiction Care Veldhoven /Zuid Afrika schijnbaar geen wachtlijsten en zijn erkende GGZ instellingen dus vergoed door verzekering
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stichting Miroya in Amersfoort

Heeft mij van de bruin afgeholpen met medicatie en afbouwen je zou eens kunnen bellen en vragen of ze je kunnen helpen. het is een kleine professionele stichting die mij geweldig heeft geholpen zie topic "tips afkicken van bruin''. Hun hulp wordt voledig vergoed.

Mocht dat niet baten maak het jezelf dan niet te moeilijk in afwachting van prof. hulp. Afkicken van GHB kan daadwerkelijk de dood tot gevolg hebben.

sterkte en succes

roger :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."