Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving aan weed! Depressie

Verslaving aan weed! Depressie

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
Jamie[BE]Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm ik vind het een beetje kut. Ik zou moeten stoppen met blowen!

Ik ben er echt al lang met bezig en veel ook en ik zie mijn lichaam achteruit gaan.
Ook mijn punten op school ik vergeet alles gewoon rapper. Ik zou ook moeten stoppen vanwegen ik ben al lang (1-2 maanden) in depressie en het blowen van de weed maakt het erger! Maar het probleem is mijn kop heeft het gewoon nodig :'(

En ik zit elke dag buiten met maten die smooren ook elke dag een als ik er dan bij zit, tja dan kan ik gewoon geen né zeggen. Niet om er bij te horen maar gewoon omdat ik het nodig heb!

Kan iemand mischien tips geven?
H
Highrollin22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Jamie,

Je hebt de eerste stap al gezet, je bent er bewust van dat het zo niet langer kan en wilt dus stoppen.
Het beste wat je kan doen is in 1 keer stoppen en zorgen dat je voorlopig niet in wordt verleid om weer te gaan blowen, dat betekent dat je de komende 2 weken (minimaal) niet met je blowende maten optrekt maar met andere mensen, zonodig breng je je tijd alleen door.
Je moet je ook beseffen dat je alleen maar denkt die wiet nodig te hebben, want in werkelijkheid voel je je maar even beter waarna het slechte gevoel weer (sterker) terugkomt, je houdt dus je depressie in stand of maakt het erger.
Als je een tijdje gestopt bent zul je je een stuk beter voelen en merken dat je het helemaal niet nodig hebt!

Succes man
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat Highrollin zegt ben ik 100% mee eens.
N
NoorderlingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wiet is de getolereerde softdrugs uit Nederland!

Heb meer dan 15 jaar non stop geblowd , sinds mijn 18e lijd ik aan ernstige depresie
(Manische-Depressieve) (Bipolaire-stoornis) .. Ik heb na diagnose nog ruim 12 jaar lang stevig door geblowd en altijd ontkent dat het iets met softdrugs had te maken.

Na mijn laatste psychose heb ik echt gezworen nooit meer te blowen..
Wie een depressie of psychose heeft gehad moet geen softdrugs meer gebruiken
het versterkt het alleen maar.. en is het niet waard
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is het toch altijd met softdrugs? Wat is een softdrug? Is een softdrug een drug die een lichter effect heeft dan harddrugs? Waarom word er onderscheid gemaakt? Het is toch gewoon een drug?

Maar ff ontopic: Een weedverslaving is nooit zo soft als mensen denken. Het kan je leven compleet veranderen. Je hele patroon raakt erdoor verstoord. Om recreatief ermee om te kunnen gaan is lastig. Voor de mensen die dit wel kunnen: RESPECT! Als je eenmaal verslaafd bent aan iets is er niet zoiets als minderen. Alleen niet verslaafde kunnen minderen.

Zoals Yoram Stein schreef: Een alcoholist beperkt zich niet tot één slokje. Een nicotineverslaafde kan niet een trekje nemen. En een gokverslaafde kan zich in een casino niet 'even inhouden'

Eenmaal verslaafd = stoppen voor de rest van je leven.

Ik weet wat mensen denken. Dat hoeft toch niet altijd zo te zijn? Ik kan toch best beloven dat ik hierna een weekje stop. Maar dat is het hem nou juist. Een keer blowen en je begint van voor af aan. De week, maand, jaar etc. waarin je hebt gevochten tegen de drang begint weer opnieuw.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."