#1
Darkbull zei:mag ik even opmerken dat de beschrijving van zijn jeugd kwam doordat ik vroeg waar zijn ouders waren toen hij begon met drugs ?
Dat mag, maar dat had ik wel gezien hoor.
Kevin van Vlaanderen zei:Ik weet niet of je ooit zelf gebruikt hebt, maar alle soorten drugs brengen misdaad met zich mee.. Je leert het kennen via vrienden.. dan feest je wat.. lekker chill, niet ? Je gebruikt meer en meer tot je verslaafd bent, dan zoek je sterkere drugs.. je komt alsmaar dieper in het milieu en opeens is het feesten voorbij, nu sta je halverwege de ladder ! Mensen komen bij jou en jij levert of geeft aanwijzingen waar ze het kunnen halen.. Dan ga je zelf 4 vuilniszakken vol wiet kopen en wordt de dealer.. maar hier houd het niet op, je hebt concurrentie die niet altijd even blij is met wat je doet.. zij verdienen daardoor namelijk minder ~ er komt politie bij kijken.. de aanvoerlijnen worden afgesneden. Je wijzigt je werkmethode (je verdwijnt en laat mensen voor je verkopen) en begin zelf te kweken, Voor je het weet sta je vanboven op die ladder en wordt je opgepakt, bestolen of afgemaakt. Ik spreek hier geen namen uit.. maar dit is wat ik rond mij zag gebeuren en nog steeds gebeurt..
Zelf heb ik ook wel gezien wat er kan gebeuren en ik loop ook wel iets langer mee dan jij. Ook qua gebruik en verslaving. Maar het punt dat ik probeerde te maken is dat dit dus niet bij iedereen zo is. Ik weet dat de verhalen die jij beschrijft echt gebeuren, dat weten de meeste mensen hier wel. Maar niet iedereen komt hier in terecht. That's it.
Kevin van Vlaanderen zei:Nu zeg je wat vele "nuchtere" personen mij al verteld hebben over communiceren en omgaan met mensen, dat je daar begrip voor nodig hebt.. sorry dat ik dat niet heb, ik kan het niet inplanten ofzo.. dus zeg je maar wat de "nuchtere" personen altijd en overal tegen mezeggen, "hou je mond en kruip terug vanwaar je komt".. zo vat ik het toch op.
Ik en nuchter...
Kevin van Vlaanderen zei:Wat al die jaren al geleerd heb, is dat net diegenen die ons zogezegd moeten helpen en de normale mensen zijn, totaal geen "begrip" voor ex-verslaafden en de gevolgen daarvan tonen..
Zeker, begrip voor een verslaafde is moeilijk voor een nuchter persoon omdat hij die ervaring niet kent. En veel mensen reageren daar nogal afwijzend op, dat weet ik maar als te goed, aangezien ik al ruim achttien jaar verslaafd ben. Inmiddels weet ik dat er wel mensen zijn die je misschien niet begrijpen maar je wel door dik en dun steunen, en ook weet ik dat niet iedereen die heeft. En als jij moeite hebt met begrip tonen zul je dat vaak ook niet van anderen krijgen.