Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBegin niet met drugs of je eindigt zoals mij !!

Begin niet met drugs of je eindigt zoals mij !!

22 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Darkbull zei:
mag ik even opmerken dat de beschrijving van zijn jeugd kwam doordat ik vroeg waar zijn ouders waren toen hij begon met drugs ?
Klik om te vergroten...

Dat mag, maar dat had ik wel gezien hoor.

Kevin van Vlaanderen zei:
Ik weet niet of je ooit zelf gebruikt hebt, maar alle soorten drugs brengen misdaad met zich mee.. Je leert het kennen via vrienden.. dan feest je wat.. lekker chill, niet ? Je gebruikt meer en meer tot je verslaafd bent, dan zoek je sterkere drugs.. je komt alsmaar dieper in het milieu en opeens is het feesten voorbij, nu sta je halverwege de ladder ! Mensen komen bij jou en jij levert of geeft aanwijzingen waar ze het kunnen halen.. Dan ga je zelf 4 vuilniszakken vol wiet kopen en wordt de dealer.. maar hier houd het niet op, je hebt concurrentie die niet altijd even blij is met wat je doet.. zij verdienen daardoor namelijk minder ~ er komt politie bij kijken.. de aanvoerlijnen worden afgesneden. Je wijzigt je werkmethode (je verdwijnt en laat mensen voor je verkopen) en begin zelf te kweken, Voor je het weet sta je vanboven op die ladder en wordt je opgepakt, bestolen of afgemaakt. Ik spreek hier geen namen uit.. maar dit is wat ik rond mij zag gebeuren en nog steeds gebeurt..
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik ook wel gezien wat er kan gebeuren en ik loop ook wel iets langer mee dan jij. Ook qua gebruik en verslaving. Maar het punt dat ik probeerde te maken is dat dit dus niet bij iedereen zo is. Ik weet dat de verhalen die jij beschrijft echt gebeuren, dat weten de meeste mensen hier wel. Maar niet iedereen komt hier in terecht. That's it.

Kevin van Vlaanderen zei:
Nu zeg je wat vele "nuchtere" personen mij al verteld hebben over communiceren en omgaan met mensen, dat je daar begrip voor nodig hebt.. sorry dat ik dat niet heb, ik kan het niet inplanten ofzo.. dus zeg je maar wat de "nuchtere" personen altijd en overal tegen mezeggen, "hou je mond en kruip terug vanwaar je komt".. zo vat ik het toch op.
Klik om te vergroten...

Ik en nuchter... :grin: Maar goed, begrip is wel belangrijk om te hebben en dat kan je zeker niet inplanten, maar dat maakt je verhaal nogal onsympathiek zeg maar. Vooral omdat dit een drugsforum is waar over het algemeen mensen komen die drugs gebruiken.

Kevin van Vlaanderen zei:
Wat al die jaren al geleerd heb, is dat net diegenen die ons zogezegd moeten helpen en de normale mensen zijn, totaal geen "begrip" voor ex-verslaafden en de gevolgen daarvan tonen..
Klik om te vergroten...

Zeker, begrip voor een verslaafde is moeilijk voor een nuchter persoon omdat hij die ervaring niet kent. En veel mensen reageren daar nogal afwijzend op, dat weet ik maar als te goed, aangezien ik al ruim achttien jaar verslaafd ben. Inmiddels weet ik dat er wel mensen zijn die je misschien niet begrijpen maar je wel door dik en dun steunen, en ook weet ik dat niet iedereen die heeft. En als jij moeite hebt met begrip tonen zul je dat vaak ook niet van anderen krijgen.
K
Kevin van VlaanderenLid
01-01-2024, 00:00
#2
mandragora zei:
Kevin van Vlaanderen zei:
De enige oplossing is, keiharde maatregelen !!! Het beleid in geheel Europa is veel te soft waardoor het alsmaar erger wordt ~ Rusland is beter, voor nog maar een kruimeltje wiet sturen ze je voor 5 jaar naar een werkkamp in Siberië.. de mensen die dat overleven hebben hun lesje wel geleerd natuurlijk, die durven zelfs niet meer over drugs praten...
Klik om te vergroten...

Die oplossing vind ik persoonlijk veeeeeeeeeeeeeel te drastisch.
Er zijn nog genoeg mensen die wel goed met drugs kunnen omgaan zonder verslaafd te worden. drugsverslaafden moeten behandeld worden niet bestraft.

grts
Klik om te vergroten...

Begrijp me niet verkeerd.. maar 60% van de verslaafden die hier opgenomen word voor behandeling komen met ofwel een (vervangende) pillenverslaving terug buiten of hervallen in hun drugs, soms nog erger dan tevoren.. Ik spreek nu niet over enkel blowen, ook andere verslavingen.. er schort dan wel iets aan het systeem van behandelen of de opvolging ?
Dat van Rusland is natuurlijk "heel drastisch", om van sommige drugs af te kicken heb je gewoon medicatie nodig.. waar zij expres niet in willen voorzien denk ik.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeker waar, maar dat is toch heel iets anders al wat je eerder zei? Of durf je daar ook al niet op terug te komen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."