#1
Je hebt het zelf al heel goed gezien!
Je hebt zelf ook in de gaten dat dit blowen slecht is voor je zelfvertrouwen. Ik denk dat je nog best wel een redelijk zelfverzekerde jongen kan zijn, zonder die wiet. Ik denk, zoals jij zelf ook al vermoed, dat de wiet deze problemen erger maakt.
Hierdoor ben je veel verder op het punt van het stoppen met drugs dan je zelf zou verwachten. De grootste stap bij het stoppen met drugs is toegeven dat je verslaafd bent en wat de gevolgen hier van zijn. Je weet dat je verslaafd bent en je weet dat dit een negatieve invloed heeft op je gevoel en je zelfvertrouwen.
Hier heb ik veel respect voor. Je weet het en je wilt er wat aan doen. En geloof me, dit gaat jou lukken! Maar dan het grootste vraagstuk, hoe ga je dit doen?
Momenteel lijkt het misschien heel moeilijk om te stoppen, maar dit is echt goed mogelijk. Je moet alleen een knop omzetten in je hoofd, echt even je gedachten aanpassen. Wat jij moet ontwikkelen in je hoofd is het besef dat jij helemaal geen joint nodig hebt. Dit lijkt misschien wel zo, omdat het blowen zo'n ontzettende gewoonte is geworden bij heel veel handelingen, waardoor jou geest en lichaam aangeven dat het blowen een soort van vereiste is bij het tv kijken of wat dan ook. Maar dit is niet zo. Als je het besef hebt dat iets niet nodig is, dan hoeft dit ook niet veel moeite te kosten om het niet te doen. Want jij weet dat blowen niet nodig is en je geeft jezelf een verbod hierop, waardoor je dit kosten wat kost niet doet.
Vervolgens kan je misschien ervaren dat je het wel nodig hebt, omdat je het tv kijken helemaal niet zo leuk vind nuchter, maar als je een joint rookt gaat dit het echt niet veel beter maken. Je moet je focussen op bijvoorbeeld de aflevering waar je naar kijkt, de inhoud daarvan, maar niet op het feit dat je op dat moment nuchter bent. Je hebt het niet nodig, alleen wekt je geest die illusie, omdat het een gewoonte is geworden.
Dit komt bij meer dingen voor (zo deed ik bijvoorbeeld vroeger altijd de deur dicht in de woonkamer als het koud was, maar nu kan ik niet meer met de open deur in de kamer zitten). Zo zijn er nog vele voorbeelden van dagelijkse dingen die als noodzakelijk voelen, maar dit niet zijn. Deze impulsgevoelens negeren en je focussen op het gene wat je echt aan het doen bent (bv: playstationen) laten je door deze gewoonte heen breken, waardoor dit al gauw als normaal aan zal voelen en je beseft dat wat ik zeg geen onzin is.
Vaak zal je hierdoor wel verlangen krijgen aan een vervangend iets. Maar dit is niet erg. Je kan wel een vervangend iets doen, als dit maar niet het lichaam schaadt en een negatieve invloed op je karakter heeft. Ga desnoods voor het playstationen eerst aan je pik trekken terwijl je aan die bitch denkt die jou heeft genaaid :') Die hoogst waarschijnlijk facking lekker was, haha.
Maar snap je, als het te moeilijk wordt dan kan je even een vervangend iets doen, als het maar geen drugs is ofzo. Het is serieus geen slecht idee te rukken ofzo, want daar komen ook allemaal genotsstofjes bij vrij, of je kan gewoon ff opdrukken of iets anders lichamelijks als dat. Het zal toch een soort voldoening geven en daarna voelt het lekker en kan je misschien zonder extreem verlangen gaan gamen of tv kijken.
Sowieso raadt ik je heel erg aan te sporten! Dit zorgt ervoor dat je veel minder behoefte hebt aan drugs en het is zo'n ontzettende egoboost he. Je zal er veel zelfverzekerder van worden. Wat ook nog erg positief is van het sporten is dat je ritme iets veranderd, waardoor je lichaam zich sowieso op een positieve manier aan zal passen. Geloof me![:)]()
Gast, je beseft niet hoe ver je nu al bent, en het inzien dat je geen joint nodig hebt en alleen een gewoonte moet doorbreken, zal je heel erg verder helpen. Niet afbouwen, ga voor de cold turkey, dit kan jij!
Ey gozer, vergeet niet wat ik zei en ik wens je veel succes.
Peace
Je hebt zelf ook in de gaten dat dit blowen slecht is voor je zelfvertrouwen. Ik denk dat je nog best wel een redelijk zelfverzekerde jongen kan zijn, zonder die wiet. Ik denk, zoals jij zelf ook al vermoed, dat de wiet deze problemen erger maakt.
Hierdoor ben je veel verder op het punt van het stoppen met drugs dan je zelf zou verwachten. De grootste stap bij het stoppen met drugs is toegeven dat je verslaafd bent en wat de gevolgen hier van zijn. Je weet dat je verslaafd bent en je weet dat dit een negatieve invloed heeft op je gevoel en je zelfvertrouwen.
Hier heb ik veel respect voor. Je weet het en je wilt er wat aan doen. En geloof me, dit gaat jou lukken! Maar dan het grootste vraagstuk, hoe ga je dit doen?
Momenteel lijkt het misschien heel moeilijk om te stoppen, maar dit is echt goed mogelijk. Je moet alleen een knop omzetten in je hoofd, echt even je gedachten aanpassen. Wat jij moet ontwikkelen in je hoofd is het besef dat jij helemaal geen joint nodig hebt. Dit lijkt misschien wel zo, omdat het blowen zo'n ontzettende gewoonte is geworden bij heel veel handelingen, waardoor jou geest en lichaam aangeven dat het blowen een soort van vereiste is bij het tv kijken of wat dan ook. Maar dit is niet zo. Als je het besef hebt dat iets niet nodig is, dan hoeft dit ook niet veel moeite te kosten om het niet te doen. Want jij weet dat blowen niet nodig is en je geeft jezelf een verbod hierop, waardoor je dit kosten wat kost niet doet.
Vervolgens kan je misschien ervaren dat je het wel nodig hebt, omdat je het tv kijken helemaal niet zo leuk vind nuchter, maar als je een joint rookt gaat dit het echt niet veel beter maken. Je moet je focussen op bijvoorbeeld de aflevering waar je naar kijkt, de inhoud daarvan, maar niet op het feit dat je op dat moment nuchter bent. Je hebt het niet nodig, alleen wekt je geest die illusie, omdat het een gewoonte is geworden.
Dit komt bij meer dingen voor (zo deed ik bijvoorbeeld vroeger altijd de deur dicht in de woonkamer als het koud was, maar nu kan ik niet meer met de open deur in de kamer zitten). Zo zijn er nog vele voorbeelden van dagelijkse dingen die als noodzakelijk voelen, maar dit niet zijn. Deze impulsgevoelens negeren en je focussen op het gene wat je echt aan het doen bent (bv: playstationen) laten je door deze gewoonte heen breken, waardoor dit al gauw als normaal aan zal voelen en je beseft dat wat ik zeg geen onzin is.
Vaak zal je hierdoor wel verlangen krijgen aan een vervangend iets. Maar dit is niet erg. Je kan wel een vervangend iets doen, als dit maar niet het lichaam schaadt en een negatieve invloed op je karakter heeft. Ga desnoods voor het playstationen eerst aan je pik trekken terwijl je aan die bitch denkt die jou heeft genaaid :') Die hoogst waarschijnlijk facking lekker was, haha.
Maar snap je, als het te moeilijk wordt dan kan je even een vervangend iets doen, als het maar geen drugs is ofzo. Het is serieus geen slecht idee te rukken ofzo, want daar komen ook allemaal genotsstofjes bij vrij, of je kan gewoon ff opdrukken of iets anders lichamelijks als dat. Het zal toch een soort voldoening geven en daarna voelt het lekker en kan je misschien zonder extreem verlangen gaan gamen of tv kijken.
Sowieso raadt ik je heel erg aan te sporten! Dit zorgt ervoor dat je veel minder behoefte hebt aan drugs en het is zo'n ontzettende egoboost he. Je zal er veel zelfverzekerder van worden. Wat ook nog erg positief is van het sporten is dat je ritme iets veranderd, waardoor je lichaam zich sowieso op een positieve manier aan zal passen. Geloof me
Gast, je beseft niet hoe ver je nu al bent, en het inzien dat je geen joint nodig hebt en alleen een gewoonte moet doorbreken, zal je heel erg verder helpen. Niet afbouwen, ga voor de cold turkey, dit kan jij!
Ey gozer, vergeet niet wat ik zei en ik wens je veel succes.
Peace
!