Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan alles en niets.

Verslaafd aan alles en niets.

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JanDeManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben 21. Al sinds we drugspreventie kregen in het 6e leerjaar vond ik drugs interessant. Vertrokken vanuit de redenering: Als het zo slecht is, waarom zijn er dan zoveel mensen die het doen? wou ik in het 4e middelbaar wiet proberen(was toen 15). Geen van mijn schoolvrienden had het ooit gedaan en we kenden misschien elk 1 iemand die het al gedaan had, of er aan zou kunnen geraken.
Dus, via via een zakje gekocht, extreem gesukkeld om een joint te rollen en uiteindelijk konden we nog niet eens inhaleren.
Erna hier en daar eens op een feestje mee naar buiten gegaan om eentje te roken, maar al bij al, niet zo veel.

Toen ik naar het hoger ging ben ik begonnen met sigaretten roken. Ik deed het wel al op feestjes enzo, maar zeker niet dagelijks.
Ik begon wat op te zoeken over andere drugs, en ben uiteindelijk op truffels gekomen. Via de post besteld, op m'n eentje gedaan, vond het zalig!
Toen met vrienden naar Amsterdam gegaan(ben van België), redelijk wat wiet gerookt, en erna ben ik wiet blijven roken. Niet elke dag, week, maand. Maar soms wel een hele week, van 's ochtends al. Soms dan twee weken niet,...

Toen eens salvia besteld, niet zo leuk, maar het was eens iets anders.
Nog eens truffels gedaan met vrienden, huisje gehuurd in de Ardennen, trippen, geweldige ervaring. Keer erna LSD geprobeerd, ook geweldig.
In februari, dit jaar, heb ik voor de 2e keer LSD gedaan, en dan de eerste keer DMT.

Mensen leren kennen in m'n klas die bijna elke week uitgaan en pillen + vanalles pakken.
Eén keer meegeweest naar techno feestje, xtc gepakt, zalige avond gehad.
Deze zomer heb ik nog een paar keer LSD gedaan en dat was ook elke keer geweldig.

Conclusie:
Ik vind drugs leuk. Behalve tabak en misschien in mindere mate wiet, zou ik het allemaal heel makkelijk kunnen laten, en ik doe het niet eens zoveel.
Het probleem is gewoon dat het zo leuk is. Na een stressy dag hard werken een jointje opsteken en een domme film bekijken kan zo ontspannend zijn. Trippen kan zoveel inzichten geven. En xtc is gewoon echt dik feestje.

Nu vraag ik mij dus af: ben ik verslaafd? Niet zozeer aan iets specifiek(behalve dan tabak), maar eerder aan het gevoel even weg te zijn van de realiteit. Even de wereld op een heel andere manier bekijken en zelf beleven wat voor een effect drugs op je hebben.

Ik denk dat ik alles wel eens zou willen gebruiken, maar vraag me gewoon af of het dan niet vroeg of laat ergens wel zal mislopen.
H
HazekeesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wanneer je echt verslaafd bent zal voor iedereen anders liggen denk ik, ikzelf ben tijden aardig verslaafd geweest aan blowen, en heb ook echt even moeite moeten doen om te minderen, laat staan het stoppen. Het is vrijwel helemaal achter de rug en ik moet eerlijk zeggen heb me best wel even energieloos en somber gevoelt, maar achteraf geniet ik enkel alleen maar meer van het 'nuchtere leven'.

Ikzelf heb het gevoel het nu best wel in de hand te hebben, zo heb ik in het begin toen ik met xtc begon wat veel pillen gegeten en door de sleur erna toch echt geleerd om er tijd tussen te houden. Ik bekijk mezelf dan ook echt kritisch en vraag me af wat ik er nou precies aan heb; het vaak drugs gebruiken, op de langer termijn wordt het namelijk alleen maar saaier.

Het verslaafd zijn zelf vind ik eigenlijk niet eens echt het gevaar aan iets, zorg er voor dat je er niet teveel lichamelijke/geestelijke schade aan overhoudt en bewijs jezelf dat je op sommige momenten ook kan stoppen, je leven gaat namelijk gewoon net zo hard door als je niet gebruikt.


- edit

Overigens om je vraag te beantwoorden: Ik vind het moeilijk om iemands anders situatie te beoordelen, zeker omdat ik je ook totaal niet ken en iedereen hier compleet anders in is. Toch als ik het zo lees zou ik niet zo snel zeggen dat je verslaafd bent, nee.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zodra je de drugs niet meer gebruikt maar de drugs jouw gebruikt dan ben je verslaafd. Verslaving werkt voor iedereen anders maar je moet wel een periode middelen gebruiken om bijvoorbeeld de kwaliteit van leven te verbeteren. Zolang je zelf de controle houdt over je gebruikt en je kan stoppen wanneer je het zelf wilt voor een onbepaalde tijd dan valt het nog wel mee.

Gebruik met mate en blijf bewust bezig met je gebruik dan kun een verslaving voorkomen of voor zijn. We kiezen altijd zelf hoe we ermee omgaan en wat me ermee doen dus verslaafd worden heb je zelf in de hand. In mijn ogen ben je nog niet verslaafd maar blijf goed opletten met wat je doet want een kleine verandering in je gebruik kan al de omslag maken..

Grtzzzz
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#4
willemv zei:
Zodra je de drugs niet meer gebruikt maar de drugs jouw gebruikt dan ben je verslaafd. Verslaving werkt voor iedereen anders maar je moet wel een periode middelen gebruiken om bijvoorbeeld de kwaliteit van leven te verbeteren. Zolang je zelf de controle houdt over je gebruikt en je kan stoppen wanneer je het zelf wilt voor een onbepaalde tijd dan valt het nog wel mee.

Gebruik met mate en blijf bewust bezig met je gebruik dan kun een verslaving voorkomen of voor zijn. We kiezen altijd zelf hoe we ermee omgaan en wat me ermee doen dus verslaafd worden heb je zelf in de hand. In mijn ogen ben je nog niet verslaafd maar blijf goed opletten met wat je doet want een kleine verandering in je gebruik kan al de omslag maken..

Grtzzzz
Klik om te vergroten...

Mooi gezegd,vooral dat 2de stuk.
Zoals je weet willemv,was ik er vroeg bij spijtig genoeg, foute vrienden die iets ouder waren, waarmee ik dan dom weg optrok. Dan heb ik het over,ja: :smoke: ,paddo's,speed,xtc en dan uiteindelijk heroine,mdma,ketamine.
Maar ik had vooral een H-verslaving en als ik het geld had C ook,heb je wel al gelezen.

Antwoord op je post,ik vind het fijn,Die vuile H & C,maar vooral H,ik ben blij dat ik nu alles onder controle he. Dan praat ik niet over all1 H & C ,maar over alle drugs. G1 enkele drugs geeft me nog in z'n macht,ik lieg er niet over,het is zo!

Nu heb ik de controle over al die drugs,en is het niet meer omgekeerd als je snapt,wat ik bedoeld,op methadon,medicatie en :smoke: na,hopelijk staat mijn post hier goed?



Groetjes Ganja-man :smoke: :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."