#1
Ik ben 21. Al sinds we drugspreventie kregen in het 6e leerjaar vond ik drugs interessant. Vertrokken vanuit de redenering: Als het zo slecht is, waarom zijn er dan zoveel mensen die het doen? wou ik in het 4e middelbaar wiet proberen(was toen 15). Geen van mijn schoolvrienden had het ooit gedaan en we kenden misschien elk 1 iemand die het al gedaan had, of er aan zou kunnen geraken.
Dus, via via een zakje gekocht, extreem gesukkeld om een joint te rollen en uiteindelijk konden we nog niet eens inhaleren.
Erna hier en daar eens op een feestje mee naar buiten gegaan om eentje te roken, maar al bij al, niet zo veel.
Toen ik naar het hoger ging ben ik begonnen met sigaretten roken. Ik deed het wel al op feestjes enzo, maar zeker niet dagelijks.
Ik begon wat op te zoeken over andere drugs, en ben uiteindelijk op truffels gekomen. Via de post besteld, op m'n eentje gedaan, vond het zalig!
Toen met vrienden naar Amsterdam gegaan(ben van België), redelijk wat wiet gerookt, en erna ben ik wiet blijven roken. Niet elke dag, week, maand. Maar soms wel een hele week, van 's ochtends al. Soms dan twee weken niet,...
Toen eens salvia besteld, niet zo leuk, maar het was eens iets anders.
Nog eens truffels gedaan met vrienden, huisje gehuurd in de Ardennen, trippen, geweldige ervaring. Keer erna LSD geprobeerd, ook geweldig.
In februari, dit jaar, heb ik voor de 2e keer LSD gedaan, en dan de eerste keer DMT.
Mensen leren kennen in m'n klas die bijna elke week uitgaan en pillen + vanalles pakken.
Eén keer meegeweest naar techno feestje, xtc gepakt, zalige avond gehad.
Deze zomer heb ik nog een paar keer LSD gedaan en dat was ook elke keer geweldig.
Conclusie:
Ik vind drugs leuk. Behalve tabak en misschien in mindere mate wiet, zou ik het allemaal heel makkelijk kunnen laten, en ik doe het niet eens zoveel.
Het probleem is gewoon dat het zo leuk is. Na een stressy dag hard werken een jointje opsteken en een domme film bekijken kan zo ontspannend zijn. Trippen kan zoveel inzichten geven. En xtc is gewoon echt dik feestje.
Nu vraag ik mij dus af: ben ik verslaafd? Niet zozeer aan iets specifiek(behalve dan tabak), maar eerder aan het gevoel even weg te zijn van de realiteit. Even de wereld op een heel andere manier bekijken en zelf beleven wat voor een effect drugs op je hebben.
Ik denk dat ik alles wel eens zou willen gebruiken, maar vraag me gewoon af of het dan niet vroeg of laat ergens wel zal mislopen.
Dus, via via een zakje gekocht, extreem gesukkeld om een joint te rollen en uiteindelijk konden we nog niet eens inhaleren.
Erna hier en daar eens op een feestje mee naar buiten gegaan om eentje te roken, maar al bij al, niet zo veel.
Toen ik naar het hoger ging ben ik begonnen met sigaretten roken. Ik deed het wel al op feestjes enzo, maar zeker niet dagelijks.
Ik begon wat op te zoeken over andere drugs, en ben uiteindelijk op truffels gekomen. Via de post besteld, op m'n eentje gedaan, vond het zalig!
Toen met vrienden naar Amsterdam gegaan(ben van België), redelijk wat wiet gerookt, en erna ben ik wiet blijven roken. Niet elke dag, week, maand. Maar soms wel een hele week, van 's ochtends al. Soms dan twee weken niet,...
Toen eens salvia besteld, niet zo leuk, maar het was eens iets anders.
Nog eens truffels gedaan met vrienden, huisje gehuurd in de Ardennen, trippen, geweldige ervaring. Keer erna LSD geprobeerd, ook geweldig.
In februari, dit jaar, heb ik voor de 2e keer LSD gedaan, en dan de eerste keer DMT.
Mensen leren kennen in m'n klas die bijna elke week uitgaan en pillen + vanalles pakken.
Eén keer meegeweest naar techno feestje, xtc gepakt, zalige avond gehad.
Deze zomer heb ik nog een paar keer LSD gedaan en dat was ook elke keer geweldig.
Conclusie:
Ik vind drugs leuk. Behalve tabak en misschien in mindere mate wiet, zou ik het allemaal heel makkelijk kunnen laten, en ik doe het niet eens zoveel.
Het probleem is gewoon dat het zo leuk is. Na een stressy dag hard werken een jointje opsteken en een domme film bekijken kan zo ontspannend zijn. Trippen kan zoveel inzichten geven. En xtc is gewoon echt dik feestje.
Nu vraag ik mij dus af: ben ik verslaafd? Niet zozeer aan iets specifiek(behalve dan tabak), maar eerder aan het gevoel even weg te zijn van de realiteit. Even de wereld op een heel andere manier bekijken en zelf beleven wat voor een effect drugs op je hebben.
Ik denk dat ik alles wel eens zou willen gebruiken, maar vraag me gewoon af of het dan niet vroeg of laat ergens wel zal mislopen.
,paddo's,speed,xtc en dan uiteindelijk heroine,mdma,ketamine.