#1
Maar je lever en hersencellen (2 dingen waar alcohol niet zo heel bevorderlijk voor is) kunnen zo'n hoeveelheid dus nog wel verwerken zonder problemen?Svali zei:Met je huidige gebruik zou ik me niet zo zorgen maken om de schadelijke gevolgen. Schadelijk is het altijd en inderdaad drink je beter niks, maar zo lang je gezond leeft en erbij sport zal je lichaam dit goed kunnen opvangen.
Dat doe ik ook met name omdat ik natuurlijk wel redelijk boven het 'geadviseerde' aantal glazen zit. Niet echt omdat het slecht voelt of dat ik er de volgende dag last van heb. Ik vroeg me toch af hoe heilig we dat moeten nemen. Ik vermoed dat het meevalt want anders was ik al wel gestopt/zwaar geminderd. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat experts zeggen dat je er 2 mag, als 3 of 4 gevaarlijk is. Al was het zoals ik al zei maar dat als voor een lange brede kerel van 1.91 2 glazen de maximale 'gezonde' hoeveelheid is, het dan sowieso al teveel was voor een dun mannetje van 1.60m. Als je je advies op die laatste instelt, zal je nooit iemand teveel adviseren.Wel is het zo dat je met dagelijks gebruik een bepaalde mate van afhankelijkheid opbouwt. Dat hoeft niet direct voor een probleem te zorgen maar aangezien je er zelf een topic over aanmaakt voel je zelf al aan dat er iets niet helemaal goed is.
Maar ik sta altijd open voor tegenargumenten, zelfs al zijn die misschien minder leuk om te horen.
Die afhankelijkheid heb je helemaal gelijk in. Ik heb met mezelf ook al afgesproken dat als ik ooit merk dat het 2 werkdagen achter elkaar 4 flesjes worden, ik een maand helemaal stop met drinken. Want die tolerantie kan enorm sluipend toeslaan, dat hou ik in de gaten met die grens.
Het is niet echt dat ik vaak last van spanning heb ofzo. Maar van een paar biertjes ben je nou eenmaal net iets relaxter dan zonderGa voor jezelf eens na waarom je elke dag een paar biertjes nodig hebt. Ik weet dat het ontspant maar waarom zou je die spanning niet kwijt kunnen raken zonder alcohol? En natuurlijk (...) is het lekker maar biefstuk vind je misschien ook wel lekker en dat eet je toch ook niet elke dag?
Dat klopt helemaal, ik ben nogal iemand die wat betreft z'n eigen gezondheid soms een beetje aan het overdenken is (en ook die van m'n familie/geliefden en zelfs m'n lieve hond en kat :P). Ik haatte het b.v. toen m'n vriendin en m'n moeder nog rookten, ik kan nogal slecht tegen ziektes.Denk niet dat je een probleem hebt hoor, eerder dat je dingen nogal eens te veel overdenkt. Maar het kan nooit kwaad jezelf eens wat dingen af te vragen natuurlijk.![]()
Maar ook weer niet zo dat ik een hypochonder ben ofzo
Hoewel het misschien gek klinkt met m'n 3 biertjes per dag, ben ik wel met m'n gezondheid bezig.
Een specifieke reden dat je stopte?Zelf drink ik niets meer maar heb dat wel genoeg gedaan.