Hallo ik gebruik nu 7 jaar Venlafaxine 150mg ( Wel een jaartje Paroxetine 40mg gebruikt ipv Venlafaxine ). Ik wil hier van af het vlakt me erg af, dus ik me huisarts gevraagd voor afbouwe, ze zei oke. In een week tijd moest dat kunnen, ik ben hypochondrisch dus ik vond dat snel en wou 2 weken.
IK RAAD DIT AF!
Me Huis arts is dom op het gebied van AD ( Zeg niet dom op het gebied van andere dingen )
Ik kreeg verschrikkelijke last van elektrische schokken, eerste 2 dagen bij elke stap die ik zette, 3e dag ook als ik in de bank zat.
Andere ontwenning was als ik stil stond rechtop dat ik opeens "door de vloer zakte" en viel gewoon bijna om.
Heb ze gelijk weer genomen, op google op gezocht enz, me andere huisarts heeft gezegd dit was niet de bedoeling jij moet hier nog minimaal een half jaar aanblijven!
Conclusie, LEZEN is niet ALTIJD verkeerd. LUISTER naar je EIGEN lichaam. Anti Depressivia is ROTZOOI vooral Venlafaxine en Paroxetine (Ja ik weet het helpt wel mensen, maar 7 jaar lang gebruik verliest zijn werking.)
Edit: Dit is me in me lichaam geduwd bij het GGZ toen ik 17 was, mocht niet naar school moest opgenomen worden, kreeg oxazepam en venlafaxine, 2 maanden later werd ik buiten getrapt.
LAAT JE NIKS AANPRATEN, DENK ER EERST OVER.
Meer info over AD:
http://antidepressantwithdrawal.info/nl/afbouwen.php