#1
Hoi Marley,
Volgens dit verhaal ben je wel degelijk verslaafd ja. Hersenschade denk ik niet meteen aan omdat vaak schimmen/hallucinaties worden ervaren bij (chronisch) slaapgebrek (door drugs in jouw geval).
Omdat ik een spirituele kijk op dingen heb:
Je maakt jezelf wijs dat het makkelijker is om te gebruiken omdat die "stem" in je vals is. Het is het ego. Het zijn gedachten die betrekking hebben op een valse zelf. Iets wat niet echt jou is, maar wat we creëren middels taal. Deze zelf laat jou denken dat jij dat bent om in "leven" te blijven en niets gaat te ver om dat te bereiken. Onszelf in de nesten werken mbv druggebruik en verslavingen blijkt een heel effectieve methode daarvoor. Het is puur een mechanisme. Er zit niet echt iets kwaadaardigs achter, maar we moeten ons wel bewust worden van dit mechanisme om niet in destructief gedrag te vallen. Bewustwording dus en niet zondermeer opvolgen wat het je wijs wil maken. Het is niet sterker dan jou, maar jij maakt het sterk door dat te geloven.
Vreet jezelf dus niet op over het feit dat dit nu gebeurd. Je verhaal is niet kansloos. Iedereen heeft hiermee te dealen, al uit het zich anders bij verschillende mensen.
Volgens dit verhaal ben je wel degelijk verslaafd ja. Hersenschade denk ik niet meteen aan omdat vaak schimmen/hallucinaties worden ervaren bij (chronisch) slaapgebrek (door drugs in jouw geval).
Omdat ik een spirituele kijk op dingen heb:
Je maakt jezelf wijs dat het makkelijker is om te gebruiken omdat die "stem" in je vals is. Het is het ego. Het zijn gedachten die betrekking hebben op een valse zelf. Iets wat niet echt jou is, maar wat we creëren middels taal. Deze zelf laat jou denken dat jij dat bent om in "leven" te blijven en niets gaat te ver om dat te bereiken. Onszelf in de nesten werken mbv druggebruik en verslavingen blijkt een heel effectieve methode daarvoor. Het is puur een mechanisme. Er zit niet echt iets kwaadaardigs achter, maar we moeten ons wel bewust worden van dit mechanisme om niet in destructief gedrag te vallen. Bewustwording dus en niet zondermeer opvolgen wat het je wijs wil maken. Het is niet sterker dan jou, maar jij maakt het sterk door dat te geloven.
Vreet jezelf dus niet op over het feit dat dit nu gebeurd. Je verhaal is niet kansloos. Iedereen heeft hiermee te dealen, al uit het zich anders bij verschillende mensen.