Als ik dit eerder voorbij had zien komen had ik eerder gereageerd. Hopelijk heb je er nog iets aan.
Hoelang kan dit eigenlijk nog duren? Ik dacht hier veel te lezen op dit forum dat de lichamelijke klachten bij de meeste mensen na een week over zijn maar ik zit hier al 3 weken mee en het wilt maar niet beteren. Het lijkt alsof het alleen maar erger word.
Tramadol heeft een trage opkomst tijd en lange duratie, dat betekend dat de afkick ook een stuk langer duurt dan gemiddeld ben ik bang. Idem met langer werkende benzodiazepines, vriend van me zou zo'n 6 maanden bezig om zijn Clonazepam gebruik naar nulpunt te krijgen en daarna zou het waarschijnlijk nog minstens een half jaar extra duren voordat hij weer een beetje de oude zou wezen. Dit klinkt misschien hard maar met Tramadol kom je er waarschijnlijk in vergelijking met benzodiazepine verslaving nog goed vanaf.
Het is al gezegd maar als je het al 3 weken volhoudt zonder in te geven getuigd dat zeker van wilskracht.
Ik heb soortgelijke ervaring met wat je beschrijft van heroïne / fentanyl afkick. Wat je beschrijft klinkt in grote lijnen herkenbaar, had ook veel last van koortsachtige symptomen, en het cliché van aan de dunne wezen. Mijn misbruik van opiaten was echter minder lang dan die van jou dus mijn afkick heeft waarschijnlijk korter geduurd. Heroïne en fentanyl (analogen) hebben een hardere piek en kortere duratie dan Tramadol wat zich ook vertaald naar een relatief kortere maar intensere afkick.
Zelf heb ik destijds flink 'vals' gespeeld tijdens mijn opiaat afkick. Ik heb o.a. dissociatieven, hasj, loperamide en kratom gebruikt om de opiaat afkick te counteren. Een meer heftige afkick zal de kans op terugval echter verkleinen. :P
Ik heb een week geleden diazepam teva 5mg gekregen van de huisarts om de verschijnselen wat te onderdrukken, ik mag deze van hem niet langer pakken dan een week. Maar na alle horrorverhalen gelezen te hebben hier op de forum, ben ik gewoon bang om deze in te nemen en een verslaving in te ruilen voor een ander.
Ik heb 1x de fout gemaakt opiaat afkick op te vangen met benzodiazepines, iets dat ik nooit meer van plan ben. Het ding is dat benzos gewoon niet zo geschikt zijn om de meer fysieke pijn van opiaten te counteren waardoor je deze ook relatief hoog gaat doseren om alsnog te kunnen slapen. Maar wat nog veel vervelender is is dat de afkick van benzodiazepines (relatief in ieder geval) nog heftiger is dan die van opiaten, misschien moeilijk te geloven maar het is echt zo. Voor ik het wist was ik weg gezogen in 2 maanden vrijwel dagelijks benzodiazepine gebruik gevolgd dus door een nog heftigere afkick dan de opiaat afkick, ik was echt veel beter af geweest als ik die onder ogen had gezien. Maar dat is mijn persoonlijk ervaring natuurlijk.
Het is een vriendelijk gebaar van je huisarts maar wellicht had je er meer aan gehad als hij je CDB extract olie had meegegeven ofso. Al kan ik me voorstellen dat het op de meest heftige acute moment eventueel meerwaarde kan hebben, maar blijft lastig inschatten.
Ik ben bang geworden dat het gewoon mis ga lopen.
Angst / paniekaanvallen zijn vrij standaard bij opiaat afkick, ik zelf had hier ook vrij veel last van. Erg vervelend, het enige wat je kunt doen is jezelf bewust blijven herinneren dat het de opiaat afkick is en dat het geen meerwaarde heeft jezelf onnodig druk te maken.
Ik moet wel zeggen dat ik heel gevoelig ben voor veel dingen, als iemand 100 mg van iets nodig heb bereik ik dezelfde effect al met 5 mg. Zou dat de reden zijn dat ik zo hard afzie, dat ik het zelfs voel tot in mijn botten?
Ben bang dat het er veel mee te maken heeft dat je al enkele jaren hier mee bezig bent. Opiaat afkick is nou eenmaal ook veel fysieke pijn. Maar als je bijvoorbeeld weinig lichaamsgewicht hebt zul je waarschijnlijk minder nodig hebben voor eenzelfde effect. Ze zeggen ook dat dames substanties iets trager afbreken en mensen onderling aanzienlijk verschil tonen in metabolisatie / afbraak stofjes.
Als je vragen hebt stel ze vooral, ik beantwoord deze graag. Mocht je er aan denken is het natuurlijk ook altijd prettig te vernemen hoe je proces verloopt. Maar zie maar even.
Veel sterkte en succes nog in ieder geval.