Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKratom en wietverslaving

Kratom en wietverslaving

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag allen,

Sinds 2 jaar geleden ben ik begonnen met het gebruik van Kratom vanwege mijn RLS. (Restless leg syndrome)
Een dosis van al 3 gram liet mijn RLS als sneeuw voor de zon verschijnen.

Van dagelijks 3 gram voor het slapen gaan ben ik het effect steeds meer gaan waarderen. Het heeft in hogere dosissen effecten die erg vergelijkbaar zijn met opiaten zoals Tramadol.

Ook blowde ik dagelijks en merkte ik dat kratom en wiet samen een erg goede high gaven. Van wiet alléén begon ik me na een tijdje lichamelijk ongemakkelijk en onrustig te voelen, kratom verminderde deze negatieve effecten.

Vooral in combinatie met wiet liep mijn kratom gebruik erg op, met uitschieters van 30-35 gram max per dag. (Ik gebruik altijd goede kwaliteit kratom van een webshop)

Ik denk dat ik nu al een jaar of 2 zeer frequent kratom gebruik, gemiddeld zal dit zo rond de 25 gram per dag zijn geweest.

Gelukkig heb ik deze periode van 2 jaar niet dagelijks geblowd, maar de laatste 2 a 3 maanden zat ik wel op 4 joints per dag en 25 gram kratom per dag.

Waarom zo veel? Qua blowen heb ik altijd op de 4 joints gezeten en mijn kratom gebruik is geleidelijk meer geworden omdat ik sinds een jaar tot ander half jaar terug heb opgemerkt dat ik afkickverschijnselen begon te krijgen na 3 a 4 uur geen kratom te hebben gebruikt.

Eerst was ik er van overtuigd dat het een griepje was, dit griepje ging uiteraard helemaal weg nadat ik een dosis kratom nam. Zo kwam ik er langzamerhand achter dat dit afkickverschijnselen waren van de Kratom.

Ik had dit niet verwacht aangezien er erg licht word gedaan over een kratom verslaving en de afkickverschijnselen ervan.

Al vele pogingen gedaan om te stoppen met kratom maar helaas steeds gefaald.

Als ik blow héb ik daar kratom bij nodig, anders voel ik mij na een half uur lichamelijk erg slecht. Dus dit was een dagelijkse combinatie voor mij.

Heel de dag deed ik niets. Ik was erg fanatiek met sporten maar heb daarin een pauze voor ingelast in verband met het lichamelijk te kut voelen om uberhaupt te gaan sporten en de dagen erna de spierpijn te kunnen verdragen. Dit vond ik zo zonde dat ik besloten heb om definitief een einde te maken aan mijn kratom verslaving.

Ik zit nu al vanaf maandag op 4 gram kratom en 2 ibuprofens per dag en ga dit geleidelijk nog verder afbouwen. Voor mijn RLS heb ik een nieuw medicijn gevonden die niet verslavend werkt.

Het voordeel is dat ik zonder enige moeite ook gestopt ben met blowen sindsdien, dit omdat ik alleen de combinatie kratom en wiet kan waarderen, zonder kratom vind ik blowen echt kut.

Als ik niet gebruik krijg ik last van de volgende afkickverschijnselen:
- Griep
- Diarree
- Zweten
- Onrust
- RLS (vele malen erger geworden)
- Gewrichtspijn
- Misselijk
- Angst

Ik wil jullie namens dit verhaal waarschuwen voor kratom. Misschien dat ik in aanmerking ben gekomen met de afkickverschijnselen omdat ik bizarre hoge dosissen gebruikte, maar dit gaat vanzelf naarmate je tolerantie opbouwt en meer moet nemen om de afkickverschijnselen tegen te gaan. Ook speelt er een geestelijke verslaving mee. Dagelijks zit ik nu namelijk te wachten tot ik weer mijn dosis kratom kan pakken, de cravings zijn enorm.

Pas er mee op, en weet dat er zeer zeker een lichamelijke zowel geestelijke verslaving bij het Kratom gebruik zit.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn progress. Ik ben er van overtuigd dat ik het dit keer wel ga volhouden. Dit is namelijk de weg naar een beter leven, zie - sporten, gezond eten, stoppen met blowen, meer ondernemen en mezelf niet dagelijks grieperig voelen.

Grt,
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja kratom, Had ooit 100 gram bestelt en voor dat ik wist nam ik om de dag. Gaf een lekker gevoel en problemen vervaagden. Na twee week kreeg ik een paniek aanval, wat ik nog nooit had gehad, en heb daarna meteen alles door de wc gespoeld. Nooit meer aan gezeten.

Hoe gaat het nu?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben dit spul net aan het testen, vind het wel wat hebben.

Maar goed, hoe subtiel ook het is wel degelijk verslavend. Dus niet iets om echt vaak te doen nee.

Overigens krijg ik juist rusteloze benen van Kratom. Typisch dat jij dat juist hebt zonder Kratom.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganjasmoker1993 zei:
Kwam die paniekaanval door het (dagelijks) gebruik van Kratom? Goed dat je er niet meer aan hebt gezeten.

Het gaat nu beter! Ik houd dagelijks bij hoeveel G kratom ik neem en zit nu al 2 weken gemiddeld op 4g ongeveer. De afkickverschijnselen zijn er nog maar dit weekend ga ik naar de 2.5 per dag, of te wel het gehele weekend niets ondernemen..
Klik om te vergroten...

Combinatie van. Ik zat net in een Burnout en gebruikte kratom "om te kunnen concetreren en rustig door de dag te komen" oftewel mijn problemen te vergeten. De problemen hoopten zich op en op een dag werd ik daarmee geconfronteerd op een "niet kratom dag''. Het werd zwart voor mijn ogen en zakte letterlijk in elkaar.

Wat fijn dat het beter gaat! Wat voor afkickverschijnselen heb je? Goed dat je het bijhoudt ook! Maakt het een stuk preciezer en weet je ook waar je aan toe bent.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Albatross zei:
Ja kratom, Had ooit 100 gram bestelt en voor dat ik wist nam ik om de dag. Gaf een lekker gevoel en problemen vervaagden. Na twee week kreeg ik een paniek aanval, wat ik nog nooit had gehad, en heb daarna meteen alles door de wc gespoeld. Nooit meer aan gezeten.

Hoe gaat het nu?
Klik om te vergroten...
Kwam die paniekaanval door het (dagelijks) gebruik van Kratom? Goed dat je er niet meer aan hebt gezeten.

Het gaat nu beter! Ik houd dagelijks bij hoeveel G kratom ik neem en zit nu al 2 weken gemiddeld op 4g ongeveer. De afkickverschijnselen zijn er nog maar dit weekend ga ik naar de 2.5 per dag, of te wel het gehele weekend niets ondernemen..
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Ik ben dit spul net aan het testen, vind het wel wat hebben.

Maar goed, hoe subtiel ook het is wel degelijk verslavend. Dus niet iets om echt vaak te doen nee.

Overigens krijg ik juist rusteloze benen van Kratom. Typisch dat jij dat juist hebt zonder Kratom.
Klik om te vergroten...
Rusteloze benen van Kratom? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Mensen gebruiken juist Kratom als RLS medicijn als alternatief voor Benzodiazepines
t
tante annieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Middelen gebruiken om de realiteit te ontvluchten gaat bijna altijd fout. Goede voorlichting ontbreekt ook een beetje bij kratom. Zoals veel medicijnen mag je nooit zomaar stoppen maar moet je langzaam afbouwen. Met de nadruk op langzaam. Ik gebruik het zelf voor de ziekte van lyme (inmiddels al 10 jaar met heel veel succes ), en heb meerdere keren langzaam afgebouwd zonder ontwennings-verschijnselen. Normaal gesproken in de fytotherapie doe je dat onder begeleiding van een therapeut. Maar denk kwa afbouwen in termen van ongeveer 0, 25 gr per dag. Dan kan je die ellende voorkomen
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#8
tante annie zei:
Middelen gebruiken om de realiteit te ontvluchten gaat bijna altijd fout.
Klik om te vergroten...

Ja klopt, ik wist het ook wel van te voren. Ik had gewoon best veel in huis (100 - 150 gram oid) en moest wat werk af hebben waar ik paniek aanvallen van kreeg als ik er mee bezig was. Dus nam ik wat zodat ik aan het werk kon. Dom dom dom. Had gewoon eerder naar een Psych moeten gaan, maar ik ben koppig :wink:
L
LuukzorikaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Albatross zei:
Combinatie van. Ik zat net in een Burnout en gebruikte kratom "om te kunnen concetreren en rustig door de dag te komen" oftewel mijn problemen te vergeten. De problemen hoopten zich op en op een dag werd ik daarmee geconfronteerd op een "niet kratom dag''. Het werd zwart voor mijn ogen en zakte letterlijk in elkaar.

Wat fijn dat het beter gaat! Wat voor afkickverschijnselen heb je? Goed dat je het bijhoudt ook! Maakt het een stuk preciezer en weet je ook waar je aan toe bent.
Klik om te vergroten...
Wat naar zeg!

Ik heb oa last van;
- Griep
- Diarree
- Zweten
- Onrust
- RLS (vele malen erger geworden)
- Gewrichtspijn
- Misselijk
- Angst

De typische opiaten afkickverschijnselen volgens mij.
Ik ga vanaf vandaag 2 weken aan de Clonazepam (1 tablet voor het slapen gaan). Ik ben dus nu cold turkey gegaan.
Ook gestopt met wiet en de 4 ibuprofens die ik per dag slikte..
L
LuukzorikaLid
01-01-2024, 00:00
#10
tante annie zei:
Middelen gebruiken om de realiteit te ontvluchten gaat bijna altijd fout. Goede voorlichting ontbreekt ook een beetje bij kratom. Zoals veel medicijnen mag je nooit zomaar stoppen maar moet je langzaam afbouwen. Met de nadruk op langzaam. Ik gebruik het zelf voor de ziekte van lyme (inmiddels al 10 jaar met heel veel succes ), en heb meerdere keren langzaam afgebouwd zonder ontwennings-verschijnselen. Normaal gesproken in de fytotherapie doe je dat onder begeleiding van een therapeut. Maar denk kwa afbouwen in termen van ongeveer 0, 25 gr per dag. Dan kan je die ellende voorkomen
Klik om te vergroten...
Hoeveel kratom gebruikte jij per dag dan als ik vragen mag?

Ik zat gemiddeld op 25g en op een dosis van 6g voelde ik me 2 uur daarna geleidelijk alweer ziek, dus denk niet dat ik de afkickverschijnselen volledig heb kunnen voorkomen
L
LuukzorikaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albatross zei:
Ja klopt, ik wist het ook wel van te voren. Ik had gewoon best veel in huis (100 - 150 gram oid) en moest wat werk af hebben waar ik paniek aanvallen van kreeg als ik er mee bezig was. Dus nam ik wat zodat ik aan het werk kon. Dom dom dom. Had gewoon eerder naar een Psych moeten gaan, maar ik ben koppig :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb nog iets minder dan een halve kilo in huis :confused:
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#12
Luukzorika zei:
Wat naar zeg!

Ik heb oa last van;
- Griep
- Diarree
- Zweten
- Onrust
- RLS (vele malen erger geworden)
- Gewrichtspijn
- Misselijk
- Angst

De typische opiaten afkickverschijnselen volgens mij.
Ik ga vanaf vandaag 2 weken aan de Clonazepam (1 tablet voor het slapen gaan). Ik ben dus nu cold turkey gegaan.
Ook gestopt met wiet en de 4 ibuprofens die ik per dag slikte..
Klik om te vergroten...

Ik heb gelukkig nooit afkickverschijnselen gehad, maar ik had het ook maar eventjes gebruikt. Waarvoor slik je eigenlijk ibuprofen?

Luukzorika zei:
Hoeveel kratom gebruikte jij per dag dan als ik vragen mag?

Ik zat gemiddeld op 25g en op een dosis van 6g voelde ik me 2 uur daarna geleidelijk alweer ziek, dus denk niet dat ik de afkickverschijnselen volledig heb kunnen voorkomen
Klik om te vergroten...

Ik had het maar een paar week gebruikt, dus tussen de 3 en 4 gram (1 dosis op een dag, alleen voor werk). Heb wel eens meer geprobeerd, maar toen werd ik misselijk en kreeg ik koppijn.

Luukzorika zei:
Ik heb nog iets minder dan een halve kilo in huis :confused:
Klik om te vergroten...

Oei, wat ga je er mee doen? Het wordt zo wel verleidelijk om te pakken. Succes!!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Ik heb zelf 3 weken geleden wat gratis Kratom getest, vond het niet bijzonder maar toch wel relaxed. Heb vorige week 75 gram bijgehaald, en daar ga ik het maar rustig mee aan doen.

Overigens heb ik inmiddels mijn eerste wat mindere ervaring met kratom gehad eind vorige week, ik was flink misselijk van een gram of 8 super green malay, is voor mij als nieuweling toch een te hoge dosering geweest denk ik.
t
tante annieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Luukzorika zei:
Hoeveel kratom gebruikte jij per dag dan als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...

Ik neem 3 x 7 gram per dag ongeveer. Wisselt een beetje. Nu in de winter wat meer omdat de lyme erg actief is. Ik zorg wel dat ik me houd aan een strikt doserings schema. Het is een geweldige medicinale plant, maar ze wil wel met respect behandeld worden :tonguewink:
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Albatross zei:
Ik heb gelukkig nooit afkickverschijnselen gehad, maar ik had het ook maar eventjes gebruikt. Waarvoor slik je eigenlijk ibuprofen?



Ik had het maar een paar week gebruikt, dus tussen de 3 en 4 gram (1 dosis op een dag, alleen voor werk). Heb wel eens meer geprobeerd, maar toen werd ik misselijk en kreeg ik koppijn.



Oei, wat ga je er mee doen? Het wordt zo wel verleidelijk om te pakken. Succes!!
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie! Geen idee, misschien tijdens momenten gebruiken als ik het écht nodig heb. Ik vind dagelijks kratom gebruik het gewoon niet meer waard voor wat het uiteindelijk met je doet. (Dan wel in hogere dosissen)

De ibuprofens slikte ik tegen de afkickverschijnselen, ik kan nu eindelijk zeggen dat ik al voor 80% geen last meer heb van de afkickverschijnselen!

Ik ben inmiddels al 10 dagen gestopt met het kratom gebruik. (Kreeg hier benzo's voor voorgeschreven om te kunnen slapen van de RLS, maar zelfs diazepam 30mg en verschillende andere hoger gedoseerde benzo's deden niets tegen mijn RLS. Gelukkig zonder enige afkickverschijnselen al 4 dagen gestopt met het innemen van benzo's of slaappillen.

Nu heb ik neupro pleisters die voor 24 uur lang de RLS volledig laat verdwijnen, zonder verslaving of bijwerkingen!
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#16
tante annie zei:
Ik neem 3 x 7 gram per dag ongeveer. Wisselt een beetje. Nu in de winter wat meer omdat de lyme erg actief is. Ik zorg wel dat ik me houd aan een strikt doserings schema. Het is een geweldige medicinale plant, maar ze wil wel met respect behandeld worden :tonguewink:
Klik om te vergroten...
En hoe lang gebruik je deze doseringen al als ik vragen mag? En de kwaliteit varieert nogal, bestel jij jouw kratom ook via een webshop?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganjasmoker1993 zei:
Als ik niet gebruik krijg ik last van de volgende afkickverschijnselen:
- Griep
- Diarree
- Zweten
- Onrust
- RLS (vele malen erger geworden)
- Gewrichtspijn
- Misselijk
- Angst
Klik om te vergroten...
Valt wel op dat het typische opiaat ontwenningsverschijnselen zijn.

Ganjasmoker1993 zei:
Kwam die paniekaanval door het (dagelijks) gebruik van Kratom? Goed dat je er niet meer aan hebt gezeten.
Klik om te vergroten...
Kratom is verassend rustgevend ben ik in de afgelopen 2 maanden achter gekomen. Kan me wel voorstellen dat dit uiteindelijk de tegenovergestelde richting op kan werken en paniek kan induceren.

Ganjasmoker1993 zei:
Ik wil jullie namens dit verhaal waarschuwen voor kratom. Misschien dat ik in aanmerking ben gekomen met de afkickverschijnselen omdat ik bizarre hoge dosissen gebruikte, maar dit gaat vanzelf naarmate je tolerantie opbouwt en meer moet nemen om de afkickverschijnselen tegen te gaan.
Klik om te vergroten...
De laatste paar maanden heb ik vrij drastisch gebruik van andere middelen afgebouwd en ben ik geleidelijk aan kratom steeds meer gaan waarderen. Ik zal je boodschap meenemen in ieder geval, bedankt voor het delen. Toen ik het een jaar geleden voor het eerst probeerde dacht ik dat het zo goed als inactief was, haha.

Luukzorika zei:
Ik ga vanaf vandaag 2 weken aan de Clonazepam (1 tablet voor het slapen gaan). Ik ben dus nu cold turkey gegaan.
Klik om te vergroten...
Kijk maar uit met Clonazepam, ik ben er twee vrienden aan kwijt geraakt en verslavingsklinieken bestaan naar zeggen van een vriend die in kliniek werkt vooral uit mensen met een Clonazepam of Alprazolam verslaving. Door de langzame opkomst en duratie loopt het vaak uit de klauwen voordat mensen het door hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."