Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentantyl spray addict

Fentantyl spray addict

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga naar je doktor en meld dat je wilt afbouwen of stoppen met de fentanyl.
Hij kan jou hier het beste in ondersteunen.

Denk wel dat het beter is als je overstapt op 24 uurs pleisters.
Die plak je sochtens op en ben je goed voor de dag.
Dat zal waarschijnlijk een hoop helpen met de zucht gezien de optie om even een quik fix re heben er niet meer is.
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry bensoboss,ik had dit bericht nog niet gezien. En ja, de weg. Naar de huisarts is de beste. Maar zij is degene die me dit heeft voorgeschreven, tegen advies van de pijnpoli in. Mensen maken fouten, alleen ik zit nu in de ellende.
het is alleen zo ellendig dat het zondag is. En om daar dan de spoed voor te bellen? Die Komen met het verhaal had je dit eerder aan de bel kunnen trekken, en dan hebben ze nog gelijk ook.
bedankt voor de reactie.
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo misschien hoor ik er hier met 72 jaar. Maar mijn probleem is het volgende. Door chronische pijn, vanwege een aangeboren afwijking. Gebruik al opiaten sinds 2003. Het begint met tramadol en zo verder naar morfine retard. En de laatste stap was nu dus die spray. En dat gaat van kwaad tot erger.
afkicken is waarschijnlijk de beste oplossing, en zien waar het schip strandt.
nu probeer ik dat wel, maar met de eerste beste pijnaanvaal, is het heel moeilijk er af te blijven. Maar zit nu al twee maal boven de voorgeschreven dosis. En dat is niet alleen meer van de aanvallen. Maar ook zeker door de zucht.
wie kan me vertellen hoe ik het minst last kan hebben van de bijwerkingen. Want die spray moet ik slechten.
een half jaar geleden is mijn man overlede, en nog niet echt uit de rouwfase. Bovendien heeft mijn schoondochter die dolgraag zie, de diagnose borstkanker gekregen.
het is een eenzaam en moeilijk leven op dit moment. En ik me zo graag even kunnen ontspanne.
b.v.d. Voor het lezen mochr
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is er echt niemand die me van advies ou kunnen dienen?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad naar de dokter, die helpt je er wer vanaf te komen
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hét kwartje begint te vallen wat de site aangaat. Heeft iemand van jullie ervaring met het afbouwen van fentanyl, gewoonop van spray? en hoe vergaat het die?
en dank voor de reactie.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet niet al teveel van het afbouwen van fentanyl spray specefiek.
Maar met afbouwen van opiaten in het algemeen is de 1e stap om over te stappen naar bijvoorbeeld buprenorphine of methadon gezien deze heel er lang door werken en je daardoor een stabiel bloed level kan onderbouwen.

Zodra dat is gebeurd kun je staps gewijs de dosering terug dringen tot je uiteindelijk op 0 zit.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benzoboss zei:
Als het mogelijk is zou ik voor buprenorphine gaan als je de keus krijgt tussen dat en methadon.
Het afkicken van methadon schijnt veel lastiger te zijn dan dat van heroïne en ook nog eens langer te duuren.
Klik om te vergroten...

Of het omrekenen naar morfine en dat afbouwen. De 100 ug/hr pleisters geven tussen de 310 -400mg morfine af. Dan omrekenen naar naar oxycodon wat circa 1.75- tot 2x sterker is als morfine en het daar mee afbouwen.

Huisartsen stellen soms echt zwaar teleur veel succes hoop dat je er iets aan hebt! 24,2 mg fentanyl wat op een 100ug patch zit ongeveeris circa 4 gram morfine (ik ga uit van pleisters) of circa 2 gram oxycodon langwerkerkend.

Succes!! Het is een hel veel respect voor je afbouw 'wil'!

Groetjes van een mede chronische pijn patient , zit nu zelf nog bij oxy maar ben bang dat het ook fentanyl vast wordt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als het mogelijk is zou ik voor buprenorphine gaan als je de keus krijgt tussen dat en methadon.
Het afkicken van methadon schijnt veel lastiger te zijn dan dat van heroïne en ook nog eens langer te duuren.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is een hoop morphine...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benzoboss zei:
Dat is een hoop morphine...
Klik om te vergroten...
Klopt de tolerantie gaat als een spaceshuttle naar de maan helaas. Als ik pijn vrij wil zijn heb ik 400mg morfine dagelijks verspreidt nodig. Maar dat is nu nog een brug tever voor mij.

Teveel bijwerkingen vooral erg moe (logisch doh)
Ps na fentanyl kan er nog sufentanil komen dat is 10x sterker als fentanyl dacht ik uit me hoofd. Maar tja of je daar nou mee geholpen bent.. als je terminaal bent kan het mja it's a slippery slope..
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die verhouding van fentanyl heb bij mondelinge uitleg nooit gesnapt.
als ik het goed begrijp heb ik een berg morfinennodig om de spray eruit te krijgen.
toch heb ik mijn huisarts gemaild dat ik er mee stop. En wacht haar reactie af. Goed ik zat fout met het niet goed lezen van de bijsluiter. Maar het is zuur te horen, dat dit niet mocht worden voorgeschreven aan mij. En 25tolife, als het je lukt, blijf uit de buurt van fentanyl. In no time ben je de klos. En met steeds maar pijn en een middel wat snel werkt, daar is heel moeilijk af te blijven. Na dit zware jaar, moet deze zware klus er nog maar bij. Want op den duur doe ik niet anders dan met medicatie bezig zijn. En er is zelfs voor mij nog wel wat van waarde in dat stukje wat me nog rest.en dan moet die troep er uit. Liever gisteren dan vandaag.
en heelmerg bedankt voor jullie reactie, en de huisarts is de aangewezen weg. Hopelijk vind ik ook de kracht, de wil is sterk genoeg, maar dan, het vlees is zwak.
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn psycholoog heeft het kwartje aan het rollen gebracht. Maar voor hier in de zorg spijkers met koppen worden geslagen dat duurt even.
ondertussen voel ik alleen dwang om te gebruiken. De pijn is en blijft er toch wel. Het is nu míjn hoofd wat de boel niet meer aan kan. En ik voel me hopeloos ellendig. Daarom was ook een van mijn eerder vragen, zijn er mensen met zo ongeveer een zelfde probleem? En hoe die dan wel hun rust konden vinden?
vr. Gr. Loes
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo
Ik ben ooit afgekickt van fentanyl dit kan met suboxone dan word je eerst over gezet daar naar en dat bouw je rustig af wat met suboxone best goed te doen is helaas snel terug gevalle maar das een ander verhaal
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
1. Ga naar je huisarts, zij heeft het voorgeschreven.
2. Vraag asap naar een doorverwijzing naar een verslaving kliniek.
Een huisarts heeft niet de tijd, en ook geen specialistische kennis van verslavingsproblematiek.
En die hulp heb je beslist nodig! Zonodig met een crisis opname.
Ik heb óók veel chronische pijn. Maar Ik Ga niet naar fentanyl toe.
Liever dood dan slaaf.
Methadon is al erg genoeg
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens de laatste berichten wordt er aan gewerkt. En het medicijnen suboxone dat moet ik opzoeken. Heb er zelfs nog nooit van gehoord. En terug val van dit soort middelen is in alle gevallen een vervelende mogelijkheid. Zelfs van de pammetje, die ook per gros aan patiënten worden voorgeschreven. En inderdaad, een huisarts heeft geen tijd voor dit soort begeleiding. Maar samen met de psycholoog enpsychiater komen we waarschijnlijk al een heel eind. Want een crisis opname zou een optie zijn, ware het niet dat ik d oor mijn handicap volledig aan mijn eigen huis gebonden ben.
mKkelijk is anders. Toch is dit volgens mij de weg, want verslaafd zijn houdt nu eenmaal in dat het een keer nooit genoeg is. altijd weer snakt je lichaam naar meer. Of dit u simpele middelen zijn of het zware werk. Er mee stoppen is voor iedereen zwaar.
ooit vertelde mij een pijnpoli specialist mensen hoeven geen pijn te lijden. Een groter leugen heb ik nooit gehoord. Als dat zo zou zijn, dan was de wereld niet zo vol. Want alleen de doden hebben geen pijn. Maar er is nog zoveel meer in het leven dan de dood.
dank voor de reactie's. Groet Loes
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Let er met suboxone wel op dat je een aantal uren wacht na je laatste dosering fentanyl.
Als je dit te snel neemt op je fentanyl dan zal de suboxone praktisch gezien inwerken als naloxone en je in withdrawl brengen...

Veel succes verder met de suboxone en laten we hopen dat dit sterk genoeg is.
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je wel wijze gebruiker. Benzoboss. Ben een absolute leek als het gaat om zaken als afkicken. Tenzij alcohol, maar dat is al jaren geleden, cold turkey. Dat was een kwestie van. Vijf dagen erg ziek,en een week om mijn dagelijkse pad weer terug te vinden. Een poosje geleden kwam ik jullie site tegen, en de relevantie van de vragen gaan niet alleen over de drugs die op straat of waar dan ook vandaal haalt.
al veel heb ik hiér gelezen, van en over gebruikers. En over het algemeen, compliment voor het delen. Gr. Loes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helemaal waar.
"Pijn is fijn", zeggen sommige medemensen, en in een andere setting zegt men wel : je hebt recht op ontbering!
En waar ik enkele jaren zat:
Marche ou Creve ( vertaling: " (marcheer of crepeer)
Maar idd. De uitspraak van " niemand hoeft pijn te lijden" is een ontstellend grote leugen!!
M
MochrLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mensen die zeggen pijn is fijn, voor bepaalde momenten misschien onder bepaalde omstandigheden, daar kan ik me niks bij voorstellen" Als die mensen 24 uur per dag pijn fijn zouden vinden? Dat betwijfel ik echt. Zeker met een bepaalde hoeveelheid pijn kun je leren leven, prettig is anders. Maar vliegende pijn, waar je geen zicht op hebt en er om de haverklap is. Dat weet ik uit eigen ervaring maar al te goed, en daar is het een slecht leven mee. De verhalen die ik hier en daar bij jullie lees, zijn verhalen van ervaringsdeskundigen, of het nu voor het lekker of om het moeten. Eenmaal aan de drugs op recept of vrijwillig. Op den duur neemt het je leven over, en dan is een site als deze een steun. Dank jullie wel.
gr. Loes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."