Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslavingen vermeerderen

Verslavingen vermeerderen

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank je voor alle berichten. Ik vroeg me af of mensen waren die dit gedrag herkennen, en wat hun mening en advies is. Ik merk dat ik mezelf bezighoud om mijn gevoel te vermijden denk ik. Ik denk zelf aan borderline en andere borderliners gaan er meteen vanuit dat ik die diagnose heb. Ik voldoe aan 7 van de 9 criteria.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee, tijdje niet hierop geweest.

Ik merk dat ik steeds meer verslavingen ontwikkel. Eten, netflixen, fantaseren. Tinder, met vrouwen appen, seks, porno, helaas zelfverwonden vind k gewoon lekker, voel me zo ontspannen erna (beetje G,benzo mdma achtig maar dan veel beter) ik space soms helemaal weg en vergeet de omgeving. Ik zoek grenzen op bv. Door ongepaste vragen te stellen in het openbaar: hou je van rimmen? Voor de kick. En kom op, het is 2020. Niet slapen, mezelf troosten onder de douche, de serie Keizersvrouwen. Instagram, mezelf opnemen. I know I am crazy😂..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom krijg ga je niet iets actiefs doen voor de kick? Pak de mountainbike, ga parachute springen, durf te leven:) het klinkt vooral alsof je vlucht....
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ff serieuze vraag dit hoor heb je borderline?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar van wat?
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar wakker je deze verslavingen aan omdat je dit zelf wilt of heb je het gevoel dat je er zelf niks aan kunt doen?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat wil je verder met dit topic? Wilde je gewoon even je verhaal kwijt? Wil je hulp? Zoek je herkenning?

Ik herken mezelf wel in wat je zegt iig. Ik heb een complexe posttraumatische stress-stoornis en ik vlucht ook voor mijn emoties, gevoelens van leegte en eenzaamheid etc. Bij mij verschuift het ook alleen elke keer hoe ik dat doe. Van zelfbeschadiging naar eetbuien naar seks naar te weinig eten en overmatig sporten en nu dus drugs. Eerst gebruikte ik dat gewoon alleen met feestjes/uitgaan, maar de laatste maand toch ook al een paar keer omdat ik overspoeld werd door emoties en daar niet mee om wist te gaan, of om mijn stemming te verbeteren. Maar ik weet dat dat niet de weg is, en dat ik mijn traumabehandeling die ik volg ook op het spel zet. Want die behandeling kan ook alleen maar slagen als ik juist wel die emoties ga leren voelen en verwerken.

Dus ik heb naast de therapie die ik bij de GGZ volg ( en waar ze wel van mn gebruik afweten, maar er niet echt wat mee kunnen doen verder) de hulp ingeschakeld van een ervaringsdeskundige van een verslavingsinstelling. Maandag mn eerste gesprek met haar gehad en vrijdag weer. Ook al heb ik vandaag helaas meteen al een terugval gehad en wel vanwege de verkeerde redenen alleen thuis gebruikt, ik hoop toch dat het me lukt om op een constructievere manier met mijn emoties en gevoelens om te leren gaan zodat ik het daar niet meer voor nodig heb. Want als ik hier mee doorga, dan is het einde snel zoek ben ik bang voor.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Wat wil je verder met dit topic? Wilde je gewoon even je verhaal kwijt? Wil je hulp? Zoek je herkenning?

Ik herken mezelf wel in wat je zegt iig. Ik heb een complexe posttraumatische stress-stoornis en ik vlucht ook voor mijn emoties, gevoelens van leegte en eenzaamheid etc. Bij mij verschuift het ook alleen elke keer hoe ik dat doe. Van zelfbeschadiging naar eetbuien naar seks naar te weinig eten en overmatig sporten en nu dus drugs. Eerst gebruikte ik dat gewoon alleen met feestjes/uitgaan, maar de laatste maand toch ook al een paar keer omdat ik overspoeld werd door emoties en daar niet mee om wist te gaan, of om mijn stemming te verbeteren. Maar ik weet dat dat niet de weg is, en dat ik mijn traumabehandeling die ik volg ook op het spel zet. Want die behandeling kan ook alleen maar slagen als ik juist wel die emoties ga leren voelen en verwerken.

Dus ik heb naast de therapie die ik bij de GGZ volg ( en waar ze wel van mn gebruik afweten, maar er niet echt wat mee kunnen doen verder) de hulp ingeschakeld van een ervaringsdeskundige van een verslavingsinstelling. Maandag mn eerste gesprek met haar gehad en vrijdag weer. Ook al heb ik vandaag helaas meteen al een terugval gehad en wel vanwege de verkeerde redenen alleen thuis gebruikt, ik hoop toch dat het me lukt om op een constructievere manier met mijn emoties en gevoelens om te leren gaan zodat ik het daar niet meer voor nodig heb. Want als ik hier mee doorga, dan is het einde snel zoek ben ik bang voor.
Klik om te vergroten...
Ptss... wat naar ! Heb je je wel eens verdiept in behandeling met mdma? Als ik het goed heb, geneest zo een 86% van de mensen met ptss na een behandeling met mdma.

Mijn vader had ook ptss,. Bij hem was een thrrwpir met EMDR erg succesvol. Wellicht ook een optie voor je.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Ptss... wat naar ! Heb je je wel eens verdiept in behandeling met mdma? Als ik het goed heb, geneest zo een 86% van de mensen met ptss na een behandeling met mdma.

Mijn vader had ook ptss,. Bij hem was een thrrwpir met EMDR erg succesvol. Wellicht ook een optie voor je.
Klik om te vergroten...

Dankjewel, ja daar heb ik wel eens over gelezen idd. Maar er is nu in NL nog maar een klein experiment met 8 veteranen die daaraan mee mogen doen.
Ik heb Narratieve Exposure Therapy en EMDR gecombineerd. Alleen ben nog niet zo lang bezig en nu gaat het dus vooral eerst slechter en ik hoop dat het toch ook beter gaat worden. Maar dan moet ik iig niet op deze manier doorgaan met vluchten.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tevil19 zei:
Dank je voor alle berichten. Ik vroeg me af of mensen waren die dit gedrag herkennen, en wat hun mening en advies is. Ik merk dat ik mezelf bezighoud om mijn gevoel te vermijden denk ik. Ik denk zelf aan borderline en andere borderliners gaan er meteen vanuit dat ik die diagnose heb. Ik voldoe aan 7 van de 9 criteria.
Klik om te vergroten...

Blijkbaar zit je er zelf wel mee, anders postte je dit topic niet. Dus ik zou dan als eerste stap naar de huisarts gaan en het vertellen en dan een doorverwijzing vragen naar de GGZ als je het wilt veranderen/ermee om wilt leren gaan. Er zijn genoeg therapieën voor mensen met Borderline die je kunt doen. Ik kan zelf schematherapie of dialectische gedragstherapie aanraden. Ik ben zelf nl ook jarenlang voor Persoonlijkheidsstoornis NAO (met kenmerken van oa Borderline) behandeld voordat ze die C-PTSS bij mij constateerden. Dus ik weet er wel wat vanaf zeg maar.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Ik herken mezelf wel in wat je zegt iig. Ik heb een complexe posttraumatische stress-stoornis en ik vlucht ook voor mijn emoties, gevoelens van leegte en eenzaamheid etc. Bij mij verschuift het ook alleen elke keer hoe ik dat doe. Van zelfbeschadiging naar eetbuien naar seks naar te weinig eten en overmatig sporten en nu dus drugs. Eerst gebruikte ik dat gewoon alleen met feestjes/uitgaan, maar de laatste maand toch ook al een paar keer omdat ik overspoeld werd door emoties en daar niet mee om wist te gaan, of om mijn stemming te verbeteren. Maar ik weet dat dat niet de weg is, en dat ik mijn traumabehandeling die ik volg ook op het spel zet. Want die behandeling kan ook alleen maar slagen als ik juist wel die emoties ga leren voelen en verwerken.
Klik om te vergroten...
Bizar hoe ik dit stukje gewoon woord voor woord zelf had kunnen schrijven. Best wel geruststellend om te weten dat ik niet de enige ben hiermee, maar ik wens het absoluut niemand toe. Het is een understatement om c-PTSS "slopend" te noemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."