Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gaat jou slaap tijdens de afkick?

Hoe gaat jou slaap tijdens de afkick?

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja inderdaad ik ken het ma al te goed toch nog een goede rust gewenst
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vroeg me dit wel altijd eens af hier met iedereen die te maken heeft met verschillende afkick van drugs of medicatie hoe jullie slaap is. Ik persoonlijk varieert dit wel altijd. Ik ben ondertussen nu al 4 keer gestopt met Oxycodone en Lormetazepam. Dat was 1 maal in het ziekenhuis en 3 maal cold turkey thuis. Me slaap is dan praktisch iedere keer naar de kloten zal ik zeggen. De ene keer slaap ik 30 minuten en dan de andere keer 3 uurtjes. Wat ik wel heb gemerkt de voorlaatste keer in de zomer wanneer ik werkte was ik cold turkey gestopt daardoor heb ik wel 1 week moeten thuiszitten, maar als ik dan terug ging werken was me slaap praktisch perfect en ik gebruikte zelf ging trucjes om in slaap te vallen. Ben dan weer hervallen. Nu 2 maanden ongeveer terug ben ik terug cold turkey gestopt omdat ik toch geen keus had, maar deze keer was me slaap volledig naar de ruk. Door al die ontwenning dat je hebt van A tot Z heb ik deze keer eens tips gebruikt van de mensen die ik leerde kennen. Ik ging 2 maal in de nacht in een lekker warm bad dit gaf zoveel rust zeker voor onrustige benen en het irriterende gevoel. Ik probeerde ook zoveel mogelijk wandelingen te doen al moest ik wel met veel tegenzin naar buiten omdat het teveel pijn deed maar de frisse lucht doet veel. Dit deed ik wel veel kan dom of grappig klinken maar ik ging bijna iedere 5 maal per dag masturberen omdat dit gewoon lekker voelde:tearsofjoy:. Muziek was ook een grote hulp. Ook al hielp dit niet altijd zoveel het gaf me toch de nodige rust.

Nu ik ben eens benieuwd wat jullie doen om wat gemakkelijker te kunnen slapen tijdens de afkickperiode. Misschien kunnen we hier dan tips en tricks aan elkaar geven voor mensen die veel moeite hebben.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik stopte met doordeweeks blowen heeft het zeker wel 2 weken geduurd voor ik weer een beetje normaal kon slapen. Het enige wat hielp is inderdaad veel wandelen en sporten (en ook masturberen :wink: ) . Dit om mezelf uit te putten zodat ik moe genoeg was om in slaap te vallen. Ook erg belangrijk in die periode is om niet smiddags een dutje te doen omdat je die avond ervoor amper heb geslapen. Denk dat dit zeer belangrijk is.

Maargoed ik weet niet beter of ik ben een slechte slaper. Van het minste of geringste word ik wakker. Of het nou door een misserig geluidje komt of door een enkele zonnestraal, ik ben direct wakker. Dit heb ik overigens ook als ik wel blow alleen boeit het me dan wat minder.

Voor mij is het dan ook erg verleidelijk om iets te nemen voor het slapen. Dit doe ik dus juist zo min mogelijk omdat deze slaapmiddelen veel te verslavend voor mij zijn. Ik neem daarom ook niet vaker dan 1x in de week. Ik denk dat ik een keertje of 30 a 40x per jaar een benzo'tje neem om een slecht slaap patroon te doorbreken.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Toen ik stopte met doordeweeks blowen heeft het zeker wel 2 weken geduurd voor ik weer een beetje normaal kon slapen. Het enige wat hielp is inderdaad veel wandelen en sporten (en ook masturberen :wink: ) . Dit om mezelf uit te putten zodat ik moe genoeg was om in slaap te vallen. Ook erg belangrijk in die periode is om niet smiddags een dutje te doen omdat je die avond ervoor amper heb geslapen. Denk dat dit zeer belangrijk is.

Maargoed ik weet niet beter of ik ben een slechte slaper. Van het minste of geringste word ik wakker. Of het nou door een misserig geluidje komt of door een enkele zonnestraal, ik ben direct wakker. Dit heb ik overigens ook als ik wel blow alleen boeit het me dan wat minder.

Voor mij is het dan ook erg verleidelijk om iets te nemen voor het slapen. Dit doe ik dus juist zo min mogelijk omdat deze slaapmiddelen veel te verslavend voor mij zijn. Ik neem daarom ook niet vaker dan 1x in de week. Ik denk dat ik een keertje of 30 a 40x per jaar een benzo'tje neem om een slecht slaap patroon te doorbreken.
Klik om te vergroten...

In de laatste 2 maanden nam ik af en toe dominal forte 80mg. De dokter zei dat dit niet echt verslavend is en kijk ik heb er maar 4 genomen gedurende de afkick. De laatste keer was eergisteren want ik sliep misschien 1 uurtje en eergisteren had ik dan 8 uur geslapen en die dag was ik 100% nuchter in me hoofd. Nu gister besluit ik me trazodone van 100mg naar 75mg en voor de eerste keer geen dutjes gedaan s'middags zoals je zei en zonder een dominal te nemen sliep ik gewoon 5 uur met mooie dromen and ofcourse liquid dreams. Hoe leg je dat nu uit aangezien ik ook maar 75mg trazodone heb genomen? Misschien gaat me slaap eindelijk langzaam herstellen. Ik forceer me ook om rond 23.30u te gaan slapen in plaats van 20u. Echt ik word er zo emotioneel van als ik kijk van waar ik kom en nu sta. Ben zo gelukkig niet te beschrijven en dit door Amy Macdonald haar muziek en me vader:grinning:!!!!!

PS: ik voel me wijzer maar dan droom ik zeker:tearsofjoy:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen ik stopte met wiet, sjaa dat duurde even, met nachtmerries, heel wilde dromen...
Logisch.
Je haalt een demper weg. Dan komt er een storm van prikkels los...
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt na van me 17de tot men 31ste waarvan de laatste 2jaar dagelijks pfff ben blij ergens maar toch ...weet je wel ?
Het slapen gaat nu wel moeilijker maar ik neem 4 pillen van Lorezepam in ( die neem ik ook 15jaar ) en dan rook ik er een joint of 2 op dan kun je nog iets eten voor je gaat slapen....of dat goed was geen idee , wou deze ervaring gewoon delen mja slaapwel en tot de volgende Grtjs
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik ben gestopt met GHB en slapen is in 1 woord ruk. Wacht er echt op tot ik weer een volle nacht uit mezelf maak zonder hulpmiddelen... Ben ook echt een lichte slaper dus dat maakt het nog ellendiger als je van alles om je heen wakker wordt.
Klik om te vergroten...

Hoe lang ben je al clean?
Van sommige drugs kan het lang, lang duren voordat je weer een nacht echt goed doorslapen kunt.
Hoe dit met GHB zit, weet ik niet.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Ik ben gestopt met GHB en slapen is in 1 woord ruk. Wacht er echt op tot ik weer een volle nacht uit mezelf maak zonder hulpmiddelen... Ben ook echt een lichte slaper dus dat maakt het nog ellendiger als je van alles om je heen wakker wordt.
Klik om te vergroten...
oordoppen zijn een life saver
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben gestopt met GHB en slapen is in 1 woord ruk. Wacht er echt op tot ik weer een volle nacht uit mezelf maak zonder hulpmiddelen... Ben ook echt een lichte slaper dus dat maakt het nog ellendiger als je van alles om je heen wakker wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."