Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn verhaal: eerste keer dat ik hiermee naar buiten kom

mijn verhaal: eerste keer dat ik hiermee naar buiten kom

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
janjansensLid
01-01-2024, 00:00
#1
is het naief als ik denk dat ik het zelf nog steeds kan oplossen? mijn huisarts is familie van mijn vrouw.. dus geen optie
j
janjansensLid
01-01-2024, 00:00
#2
alright, heb me nog nooit op een forum geregistreerd of hulp gevraagd maar de laatste tijd loop het de spuigaten uit en moet ik toegeven dat ik een full blown coke verslaving heb
hoe is het begonnen.. klassiek verhaal, keertje proberen, dan enkel bij het feesten, dan om de verveling tegen te gaan... je kent het

vanwaar had ik het? kom zelf uit antwerpen dus in het begin was het van de klassieke mocro dealers die je steenvast afrippen door te weinig en kut kwaliteit te geven.. daarna hadi k een andere connectie voor een paar jaar maar deze jongen is tot op heden vermist na een mislukte deal
enter dark web, veel geprobeerd en kwaliteit was beter maar het vertrouwen op de post en de soms lange wachttijden ben je op de duur ook beu
nu heb ik via via een nieuwe dealer met topkwaliteit aan een goede prijs, leuk zou je denken... maar niets is minder waar want het heeft mijn gebruik enkel de hoogte ingejaagd

ik weet dat ik een probleem heb en dat ik er niets kan tegen doen, na een weekend stevig gebruik (5 g op 2 dagen is geen uitzondering) besef ik dit en ben ik een paar dagen kalm, daarna word ik overmoedig en ga ik ervan uit dat ik niet verslaafd ben dus bestel ik weer... repeat repeat repeat

ik haat het als ik tijdens het weekend liever in bed blijf dan met mijn kinderen te spelen, ik haat het als ik 's ochtends opsta en direct aan een lijn / alochol denk.. ik voel me een shitty vader...

Niemand heeft dit door en ik wil men verhaal kwijt, hoop hier anderen tegen te komen die ook in deze situatie zitten en er boven zijn gekomen... dit verhaal typen lucht al op
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf geen ervaring maar mijn broer was wel verslaafd.
Ik zou er wel mee naar buiten komen voordat je vrouw er zelf achterkomt want dan is het vertrouwen kapot.
Als eerste naar de huisarts en informeer je over een afkickkliniek want cokeverslaving is heel hardnekkig.

Ik hoop dat je hier lotgenoten vind en goed advies. Veel sterkte ermee!
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow heftig man. Goed dat je zelf inziet dat het een probleem geworden is, zoiets onder ogen komen is moeilijk maar de eerste stap naar het veranderen. Nu op naar de tweede stap, ik hoop dat je lotgenoten vindt hier die je kunnen vertellen hoe zijn dit pad succesvol bewandeld hebben en wat je kan doen.

Je moet je wel afvragen of je dit zelf kan oplossen. Tot nu toe heb je er geen succes in gehad, wat maakt dat dat nu anders gaat zijn? Stel jezelf een ultimatum: als dit je zelf niet lukt als je straks toch weer gebruikt, heb je waarschijnlijk toch andere hulp nodig. Wissel desnoods van huisarts... Of vertel het je vrouw. Daarmee zet je ongetwijfeld je relatie op het spel, maar nu houd je een groot deel van jezelf verborgen in je relatie, en daarmee doe je hetzelfde. Veel sterkte, ik hoop dat je hier op het forum steun en goed advies gaat vinden, zet 'm op!
j
janjansensLid
01-01-2024, 00:00
#5
soms denk ik dat betrapping door mijn vrouw het beste is dat me kan overkomen.. soms denk ik om alles op te biechten, maar ik weet dat ik haar daar een enorm verdriet mee aandoe. Ik hoop dat ik ermee kan stoppen door erover te praten (virtueel), heb dit nog nooit gedaan en misschien is dit een uitlaatklep waar ik terecht kan

misschien ben ik te arrogant en denk ik dat ik het zelf wel te baas kan... had ook weedverslaving en dit heb ik achter me kunnen laten
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Knap dat je het zo kunt delen. Mijn advies is opbiechten bij je vrouw. Dat zal heel moeilijk zijn maar als ze echt van je houdt dan komen jullie er samen uit.

Vervolgens met een psycholoog gaan praten, welke ervaring heeft met verslaving.

Deze stappen hebben mij uit een vergelijkbare situatie gehaald.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
janjansens zei:
soms denk ik dat betrapping door mijn vrouw het beste is dat me kan overkomen.. soms denk ik om alles op te biechten, maar ik weet dat ik haar daar een enorm verdriet mee aandoe. Ik hoop dat ik ermee kan stoppen door erover te praten (virtueel), heb dit nog nooit gedaan en misschien is dit een uitlaatklep waar ik terecht kan

misschien ben ik te arrogant en denk ik dat ik het zelf wel te baas kan... had ook weedverslaving en dit heb ik achter me kunnen laten
Klik om te vergroten...

goed dat je deelt!

verdriet komt er sowieso, is er nu al bij jou eigenlijk.
doorgaan betekent meer verdriet

power voor jou!
G
GeeninspiratievooreengebrLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het goed van je dat je dit via hier naar buiten brengt. Het bewustzijn van dit probleem en hierover praten is al een eerste stap. Kijk of je iemand in jou omgeving dit in vertrouwen kan vertellen waarvan je ook weet dat diegene jou kan helpen en steunen. Je hebt zelf de touwtjes in handen en er is niemand die dit voor jou doet, dus als je wil dat er verandering komt dan zul je daar zelf voor moeten zorgen.

Wat betreft het opbiechten, je kan dit beter zelf vertellen dan dat je vrouw erachter komt. Wanneer je het zal opbiechten en vertelt dat je graag wilt stoppen dan is de kans groter op een 'positieve' reactie. Schrijf het desnoods op als je het lastig vindt om het te vertellen.

Hoe vervelend zou het zijn als dit dingen kapot maakt zoals de relatie tussen jou en je kinderen, of je huwelijk.

Ik hoop dat je eruit komt, succes.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe gaat het met de TS.....weet iemand iets hierover?
Of, veel beter nog, de TS zelf?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
6 januari voor het laatst gezien. Aantal opties mogelijk;
1. Niks verteld, ze zijn nog steeds gelukkig en hij is deze thread helemaal vergeten
2. Niks verteld, ze is er achter gekomen en heeft hem verlaten. Hij is zo boos op ons advies dat hij nooit meer terugkomt
3. Wel verteld, het boeide haar niet, ze zijn nog steeds gelukkig en hij is deze thread helemaal vergeten.

Ik hoop op 3.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mee eens.
Alleen in de praktijk is het zo, dat niet iedereen sprookje een gelukkig einde heeft.
Ik ben benieuwd...
0
0992125Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@janjansens
Hoi JanJansens,
Voor mijn opleiding ben ik op zoek naar een verhaal van iemand met een drugs of alcohol verslaving, of iemand die een verslaving heeft gehad en inmiddels is afgekickt. Ik zou graag meer willen weten over jouw verhaal als jij hier natuurlijk voor open staat. Ik zal respectvol met je verhaal omgaan en je kunt geheel anoniem blijven. Ik hoop graag van je te horen! Lieve groet, Lotte.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
0992125 zei:
@janjansens
Hoi JanJansens,
Voor mijn opleiding ben ik op zoek naar een verhaal van iemand met een drugs of alcohol verslaving, of iemand die een verslaving heeft gehad en inmiddels is afgekickt. Ik zou graag meer willen weten over jouw verhaal als jij hier natuurlijk voor open staat. Ik zal respectvol met je verhaal omgaan en je kunt geheel anoniem blijven. Ik hoop graag van je te horen! Lieve groet, Lotte.
Klik om te vergroten...
Hier is een speciaal subforum voor:

https://drugsforum.nl/forums/medewerking-gevraagd.46/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."