Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszorgen over blowen

zorgen over blowen

45 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geen tweestrijd over wiet.
Ook niet over drank.
Niet over oxcycodon.
Voor mij is het erg eenvoudig.
Handen af van deze zooi.
Dan komt dat dilemma er niet verder aan te pas.
Want ga je in discussie met jezelf, tegen de verslavingsdemon, al helemaalals je " een beetje" genomen hebt,
Dan is de uitkomst van de discussie al meteen bekend.
Want:
Je verliest deze!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Ik denk dat als je ooit hooked ben geraakt aan wiet, dat je dan de rest van je leven een tweestrijd houd. Tis hardnekkig spul. De mentale hook die het heeft is niet te onderschatten.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het wel te overkomen is door wat anders te vinden dat je meer voldoening geeft dan wiet. Maar op het moment dat je je minder goed voelt om wat voor reden dan ook - geestelijk of lichamelijk - dan kan het gauw weer verleidelijk worden om het weer te nemen en je snel even beter te voelen. En dan moet je zeer alert zijn om dan niet te blijven hangen in dagelijks gebruik.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik denk dat het wel te overkomen is door wat anders te vinden dat je meer voldoening geeft dan wiet. Maar op het moment dat je je minder goed voelt om wat voor reden dan ook - geestelijk of lichamelijk - dan kan het gauw weer verleidelijk worden om het weer te nemen en je snel even beter te voelen. En dan moet je zeer alert zijn om dan niet te blijven hangen in dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Ik ben toch wel redelijk high on life. Maar wiet blijft leuk. Zelfs als ik op een berg van 3000m sta te trippen op mijn ervaring, dan denk ik stiekem toch wel eens. Hmm ik zou hier eens een wietje moeten roken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Legio Patria Nostra
Ik vind geweld gebruiken tegen een belediging toch echt te ver gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Ik weet het niet. Ik ben toch wel redelijk high on life. Maar wiet blijft leuk. Zelfs als ik op een berg van 3000m sta te trippen op mijn ervaring, dan denk ik stiekem toch wel eens. Hmm ik zou hier eens een wietje moeten roken.
Klik om te vergroten...
Voor mij telt het vaag en lui worden van wiet toch wel zwaar, wat het veel makkelijker maakt voor me om er vanaf te blijven. Alleen als ik geestelijk en/of lichamelijk niet echt top ben, dan is wiet erg fijn voor me. Maar als ik me goed voel, of zelfs érg goed met behulp van een tripmiddel of zo, dan wil ik die helderheid niet kwijtraken door wiet, ook al wordt de trip er bijvoorbeeld intenser of visueler door.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
8️⃣6️⃣ zei:
@Legio Patria Nostra
Ik vind geweld gebruiken tegen een belediging toch echt te ver gaan.
Klik om te vergroten...

Je was er niet bij.
Dus kan je niet beoordelen, laat staan: oordelen.
Maar,
Om dit enigzins duidelijk te maken, zal ik zeggen wat er gebeurde.

Als ik ergens binnenkomen, en vervolgens door iemand van top tot teen word aangegaapt als was ik een alien, en deze persoon zegt tegen mij: he ouwe lul, wat doe jij hier, wat zie je eruit, met wie hoert jouw moeder?
Jij hoort hier niet...!

Dit gebeurde In Een coffeeshop, dus.
Met nogal wat klanten.
Wat denk je:
Dan gebruik ik (gepast ) geweld. Jazeker!
Waarna deze dader er veel slechter uitziet, dan ik. Echt wel.
Vind ik dit leuk? Nee.
Maar dit laat ik mij echt door niemand zeggen.
Dat aangapen alleen al, maar, kijken mag.
Deze uitspraak, die neem ik niet. Simpel.

En nu. Wat doe jij in dit geval.
Ik handel.
Tevreden?!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."