Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4MMC verslaving hulp

4MMC verslaving hulp

41 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Shaun12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
KlaasVaak zei:
Laat je gewoon opnemen in plaats van uitvluchten te verzinnen.
Klik om te vergroten...
Ja hoor werk meer dan 50 u per week en ben nog eens zelfstandig bij goed plan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Shaun12 zei:
alle sinds niet door me weg te laten steken wat ik ni kan vanwege werk
Klik om te vergroten...
De vraag was hoe je dan wel wil stoppen.
S
Shaun12Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Je wilt je niet op laten nemen? Hoe dacht jij te stoppen dan?
Klik om te vergroten...
alle sinds niet door me weg te laten steken wat ik ni kan vanwege werk
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
De vraag was hoe je dan wel wil stoppen.
Klik om te vergroten...
In mijn ogen als hij dan wilt echt wil stoppen en blijven werken. Ga opzoek naar een specialist in 3-mmc/4-mmc en kijk wat de opties zijn.
Hoogstwaarschijnlijk zal een optie een afbouw methode zijn wat wel een lange tijd zal duren maar afbouwen traag lijkt me de enige optie om je werk te behouden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shaun12 zei:
Das het probleem al men vrienden zen die deurtjes
Klik om te vergroten...
Vrienden dumpen.
Of heel strenge afspraken maken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
In mijn ogen als hij dan wilt echt wil stoppen en blijven werken. Ga opzoek naar een specialist in 3-mmc/4-mmc en kijk wat de opties zijn.
Hoogstwaarschijnlijk zal een optie een afbouw methode zijn wat wel een lange tijd zal duren maar afbouwen traag lijkt me de enige optie om je werk te behouden.
Klik om te vergroten...
Is het echt nodig om af te bouwen?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Is het echt nodig om af te bouwen?
Klik om te vergroten...
Geen flauw idee eigenlijk maar daarom dat ik zei dat hij het met een specialist moet bespreken. Wie weet word er een andere medicatie gebruikt zoals bij andere verslavingen om af te bouwen en kan hij zo verder werken.

Edit: of hij kan gewoon cold turkey stoppen als ie sterk in zijn schoenen staat.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
4mmc is niet lichaamsverslavend.

Tuurlijk kan hij CT stoppen. Maar aan zijn manier van spreken wil hij het nog niet.
( uitvluchten blijven vinden )
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil niet kut doen maar waar een wil is, is een weg. Tijdens mijn (GHB) verslavingen en afbouw, zelfs een keer cold turkey dood ziek, ben ik altijd blijven werken. Ook al ging het nog zo belabberd en sliep ik niet. Ik ging door. En dat moet wel, zeker als je je baan ook nog wilt blijven behouden. Zie het als een afleiding en bezigheid.

Ja, je gaat je kut voelen
Ja, je gaat slecht slapen
Ja, je hebt straks nergens zin meer in
Ja, alles lijkt uitzichtloos

Doe het voor jezelf. Jij bent belangrijk nu, je vrienden zijn bijzaak.

Maar wat je nu doet is uitstellen. Je moet toch ooit. Mieter die troep weg. Beweeg wat. Eet gezond. Dump vrienden die alleen vrienden zijn door drugs, het is oké om je kut te gaan voelen. En ja, je gaat cravings krijgen maar je kan dit. Zo lang je dit wil, kan je dit.

Geen smoesjes, geen excuses. Gewoon doen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ik wil niet kut doen maar waar een wil is, is een weg. Tijdens mijn (GHB) verslavingen en afbouw ben ik altijd blijven werken. Ook al ging het nog zo belabberd en sliep ik niet. Ik ging door. En dat moet wel, zeker als je je baan ook nog wilt blijven behouden. Zie het als een afleiding en bezigheid.

Ja, je gaat je kut voelen
Ja, je gaat slecht slapen
Ja, je hebt straks nergens zin meer in
Ja, alles lijkt uitzichtloos

Doe het voor jezelf. Jij bent belangrijk nu, je vrienden zijn bijzaak.

Maar wat je nu doet is uitstellen. Je moet toch ooit. Mieter die troep weg. Beweeg wat. Eet gezond. Dump vrienden die alleen vrienden zijn door drugs, het is oké om je kut te gaan voelen. En ja, je gaat cravings krijgen maar je kan dit. Zo lang je dit wil, kan je dit.

Geen smoesjes, geen excuses. Gewoon doen.
Klik om te vergroten...
Zo moet het gezegd worden. Recht in het gezicht of op pc😅
Heb ik destijds ook gedaan met me Oxycodone en benzo's verslaving op me werk maar heb wel een weekje thuisgezeten toen door de heftige ontwenning. Maar achter die week kon ik nog altijd amper wandelen en staan maar ben toch blijven gaan werken want ik geloofde zelf dat me lichaam zich sneller herstelde door het werk.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Zo moet het gezegd worden. Recht in het gezicht of op pc😅
Heb ik destijds ook gedaan met me Oxycodone en benzo's verslaving op me werk maar heb wel een weekje thuisgezeten toen door de heftige ontwenning. Maar achter die week kon ik nog altijd amper wandelen en staan maar ben toch blijven gaan werken want ik geloofde zelf dat me lichaam zich sneller herstelde door het werk.
Klik om te vergroten...
Ja, geen mooie woorden. Gewoon de harde waarheid. Naar mijn mening is bezig blijven ook het beste. Zielig in je bed gaan liggen voel je je alleen maar meer belabberd door. Krijg je helemaal niets meer gedaan... Ritme! En doorzettingsvermogen.
S
Shaun12Lid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
4mmc is niet lichaamsverslavend.

Tuurlijk kan hij CT stoppen. Maar aan zijn manier van spreken wil hij het nog niet.
( uitvluchten blijven vinden )
Klik om te vergroten...
Krijg er realtie probleemen door en wil wel maar voel me egt wel voor schut gezet door die psychiater was vrij nutteloos om te doen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Én dit forum is er ook niet voor niets.

Klaag lekker een eind weg als het niet goed gaat. Genoeg mensen met verslavingen achter de rug hier die je begrijpen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shaun12 zei:
Krijg er realtie probleemen door en wil wel maar voel me egt wel voor schut gezet door die psychiater was vrij nutteloos om te doen
Klik om te vergroten...
In plaats van je frustratie nu op die psychiater te gooien, zet het om in energie om je probleem aan te pakken. Met zielig doen kom je er niet.
S
Shaun12Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
In plaats van je frustratie nu op die psychiater te gooien, zet het om in energie om je probleem aan te pakken. Met zielig doen kom je er niet.
Klik om te vergroten...
Zowizo ging niet om “zielig doen” is een reden om te stoppen tog bedankt voor he vriendelijke info 👍
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shaun12 zei:
Zowizo ging niet om “zielig doen” is een reden om te stoppen tog bedankt voor he vriendelijke info 👍
Klik om te vergroten...
Dus... Wat is je plan nu?
S
Shaun12Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Dus... Wat is je plan nu?
Klik om te vergroten...
Ben nugter al van gistere ben me de madam eens op pad wandelingje maken koffieke drinke morge gaan werken geen plan voor drugs.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shaun12 zei:
Ben nugter al van gistere ben me de madam eens op pad wandelingje maken koffieke drinke morge gaan werken geen plan voor drugs.
Klik om te vergroten...
Mooi begin, toch? 😊
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Ja, geen mooie woorden. Gewoon de harde waarheid. Naar mijn mening is bezig blijven ook het beste. Zielig in je bed gaan liggen voel je je alleen maar meer belabberd door. Krijg je helemaal niets meer gedaan... Ritme! En doorzettingsvermogen.
Klik om te vergroten...
En uiteindelijk zul je weer goed voelen, zelf zo goed dat je precies iets hebt genomen ook al heb je niks genomen. Dit had ik toch.
S
Shaun12Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Mooi begin, toch? 😊
Klik om te vergroten...
Zeker wel met wat bezigheid en effe afstand van die vrienden lukt het wel denk ik thanks voor de hulp 👊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."