Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met gebruik, ook al wil je dat niet

Stoppen met gebruik, ook al wil je dat niet

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inmiddels al drie maanden geen dope meer gebuikt. Ben twee keer aangeschoten geweest van alcohol, maar daar houd het ook wel bij op.

Als ik lees over mensen die verslaafd zijn aan drugs, valt het mij op dat zij nog niet willen stoppen omdat zij daar mentaal nog niet klaar voor zijn.
Ik ben nog nooit klaar geweest met drugs gebruiken, ook al heeft het mij veel ellende opgeleverd.

Is het niet zo dat ondanks je er mentaal niet klaar voor bent, dat je moet stoppen met gebruiken wil je er ooit vanaf komen? Ik ben het liefst de hele dag door onder invloed. Het zal mij niks verbazen als ik over een jaar wel klaar ben met de drugs.

Wt zijn jullie gedachten hierover?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij zijn het fases. In je ontdekkingsfase gebruik je meer... en dan kom je er achter dar gebruik leidt tot vermoeidheid en slecht functioneren en gebruik je weer minder.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#3
5 jaar geleden was ik er klaar mee, nazorg was bagger, vader overleden 2 jaar geleden, en nu al dat corona verveling etc. Heb geen vrienden dus kan op niemand terug vallen. Dus dat is een makkelijke terugval. maar niet aan de GHB iig daarom ben ik RC’s gaan doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er klaar mee zijn is 1 ding. Je moet ook wat hebben dat dat gat opvult. Iets dat de reden dat je in de eerste plaats ging gebruiken wegneemt. Anders blijft het altijd een vechten daartegen en zul je een keer dat gevecht verliezen wanneer de omstandigheden te moeilijk/uitdagend zijn.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Er klaar mee zijn is 1 ding. Je moet ook wat hebben dat dat gat opvult. Iets dat de reden dat je in de eerste plaats ging gebruiken wegneemt. Anders blijft het altijd een vechten daartegen en zul je een keer dat gevecht verliezen wanneer de omstandigheden te moeilijk/uitdagend zijn.
Klik om te vergroten...
Klaar met de GHB, en dat ben ik nog. Amfetamine was ik niet klaar mee. Ik heb al zoveel neurologische schade van die GHB ben niet meer te redden lol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."