Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB & Speed Verslaving Afbouwen / Verslavingszorg helpt mij niet

GHB & Speed Verslaving Afbouwen / Verslavingszorg helpt mij niet

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
L_BoefieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag,

Ik heb momenteel een GHB / speed verslaving en me verslavingszorg Brijder is niet heel bereid mij te helpen.. Ik heb al 2x een Detox opname gehad en zijn niet zo goed afgelopen. Ben eruit gezet omdat dat niet liep en die mensen niet aardig / vriendelijk waren.. er werd gezegd dat ik lui was en toch niet wou stoppen omdat ik mijn bed niet uit kon komen door het vele slaaptekort wat ik had.. Bij de 2e Detox opname is een vriend van mij overleden was de dag dat ik werd opgenomen en te laat terug was van zijn begrafenis toen ik daarheen mocht.. ik ben toen met ontslag gegaan en moest binnen 1 uur me spullen hebben gepakt en op straat gezet. En heb toen zelf helemaal moeten uitzoeken hoe en wat zonder ‘verslavingsarts’ die mij ondersteunde of hielp of vertelde hoe ik moest beginnen. Ik heb toen op drugsforum afbouw schema’s opgezocht en zelf Diazepam moeten aanschaffen want die schrijven ze niet voor. Alleen het lukt mij nu amper om uberhaupt de 2 uur te halen, ik word te angstig en moet het again weer helemaal zelf doen. Ik heb het gevoel dat ik met me leven aan het spelen ben en denk dat dit gewoon niet mag en kan wat hun doen ik vraag de heletijd om hulp.. Er word soms niet gereageerd op mijn appjes die ik stuur heb toen net nog gebelt met mijn ervaringsdeskundige. Die zegt dat ik de verantwoording alleen maar bij hun leg, en hun de schuld geef van dit alles. En dat ik toch niet wil stoppen omdat ik teruggevallen ben.. voor de 3e keer. Ik vroeg om een arts tijdens dat gesprek toen zei ze “Die gaat het zelfde zeggen, en het je laten uitzoeken.” Ik heb een arts nodig die goed met mij meedenkt en bereid is me te helpen en me controleert kwa lichamelijke functies en met mij bereid is een plan te maken. Ook omdat ik zo angstig ben en ik me ook veels te druk maak. Ik loop nu gewoon vast. Ik neem elk uur 4/5ml en soms om de 40/50minuten. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet en hoe ik dit ga oplossen.. weten jullie misschien wat ik het beste kan doen? Of met wie ik contact kan opnemen. Ik hoor graag van iemand.
Thanks,
Groetjes,
Lars

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
L_Boefie zei:
Goedemiddag,

Ik heb momenteel een GHB / speed verslaving en me verslavingszorg Brijder is niet heel bereid mij te helpen.. Ik heb al 2x een Detox opname gehad en zijn niet zo goed afgelopen. Ben eruit gezet omdat dat niet liep en die mensen niet aardig / vriendelijk waren.. er werd gezegd dat ik lui was en toch niet wou stoppen omdat ik mijn bed niet uit kon komen door het vele slaaptekort wat ik had.. Bij de 2e Detox opname is een vriend van mij overleden was de dag dat ik werd opgenomen en te laat terug was van zijn begrafenis toen ik daarheen mocht.. ik ben toen met ontslag gegaan en moest binnen 1 uur me spullen hebben gepakt en op straat gezet. En heb toen zelf helemaal moeten uitzoeken hoe en wat zonder ‘verslavingsarts’ die mij ondersteunde of hielp of vertelde hoe ik moest beginnen. Ik heb toen op drugsforum afbouw schema’s opgezocht en zelf Diazepam moeten aanschaffen want die schrijven ze niet voor. Alleen het lukt mij nu amper om uberhaupt de 2 uur te halen, ik word te angstig en moet het again weer helemaal zelf doen. Ik heb het gevoel dat ik met me leven aan het spelen ben en denk dat dit gewoon niet mag en kan wat hun doen ik vraag de heletijd om hulp.. Er word soms niet gereageerd op mijn appjes die ik stuur heb toen net nog gebelt met mijn ervaringsdeskundige. Die zegt dat ik de verantwoording alleen maar bij hun leg, en hun de schuld geef van dit alles. En dat ik toch niet wil stoppen omdat ik teruggevallen ben.. voor de 3e keer. Ik vroeg om een arts tijdens dat gesprek toen zei ze “Die gaat het zelfde zeggen, en het je laten uitzoeken.” Ik heb een arts nodig die goed met mij meedenkt en bereid is me te helpen en me controleert kwa lichamelijke functies en met mij bereid is een plan te maken. Ook omdat ik zo angstig ben en ik me ook veels te druk maak. Ik loop nu gewoon vast. Ik neem elk uur 4/5ml en soms om de 40/50minuten. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet en hoe ik dit ga oplossen.. weten jullie misschien wat ik het beste kan doen? Of met wie ik contact kan opnemen. Ik hoor graag van iemand.
Thanks,
Groetjes,
Lars
Klik om te vergroten...
Vind je situatie sad man :disrelieved: Zou je graag willen helpen maar ben zelf nooit verslaafd geweest aan g. Heroïne was mijn grootste duiveltje. Misschien contact opnemen met Castle Craig? Dat is de verslavingszorg waar ik bij zit. Misschien als hun je als patiënt aannemen dat je met een schone lij kunt stoppen. Verder zwaar klote man dat je al 3x teruggevallen bent. Je zult aan de problemen moeten gaan werken waardoor dit komt en natuurlijk snap ik het hele overleden vriend verhaal, en dit gaat misschien hard klinken maar jij bent degene die bepaalt voor jezelf of dit je weer teruglaat vallen naar je oude level. Shit happens man en dit zeggende zal ik ook gelijk zeggen dat ik mijzelf waarschijnlijk hetzelfde zou laten gebeuren in zo'n situatie. Dat je gelijk met ontslag kunt omdat je telaat terug bent vind ik wel echt complete bullshit! Alsof die mensen nooit telaat zijn! Maar kop op man! Ik wens je oprecht het beste en zou graag zien dat het beter met je gaat.... Succes met je struggle:handfist1:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou toch echt om de 2 uur gaan doseren. Persoonlijk werd ik na 1.5 uur ook angstig en trillerig maar die verschijnselen zijn niet levensbedreigend. (Of heb je ook andere klachten in die tijd?)

Probeer echt een vast schema voor jezelf te maken en je daar echt aan te houden. Ik ga je even taggen in een ander bericht, daar heb ik het al een keer uitgelegd.

Anders blijf ik maar in herhaling vallen hier.
L
L_BoefieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Ik zou toch echt om de 2 uur gaan doseren. Persoonlijk werd ik na 1.5 uur ook angstig en trillerig maar die verschijnselen zijn niet levensbedreigend. (Of heb je ook andere klachten in die tijd?)

Probeer echt een vast schema voor jezelf te maken en je daar echt aan te houden. Ik ga je even taggen in een ander bericht, daar heb ik het al een keer uitgelegd.

Anders blijf ik maar in herhaling vallen hier.
Klik om te vergroten...
Ik probeer nu de 5,5 aan te houden maar begin na 20min al te trillen en angstig te worden. Dus denk zometeen maar naar de 6,0. Ja en als ik een dag bezig ben, na een aantal uren. Ga ik dingen horen die niet kloppen. Ga als een zombie naar 1 punt zitten staren en krijg een heel ziekig gevoel in me lichaam maar dan ben ik mezelf echt aan het kwellen. Ik ga je tags nu ffies bekijken, thanks 😬😬
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
L_Boefie zei:
Ik probeer nu de 5,5 aan te houden maar begin na 20min al te trillen en angstig te worden. Dus denk zometeen maar naar de 6,0. Ja en als ik een dag bezig ben, na een aantal uren. Ga ik dingen horen die niet kloppen. Ga als een zombie naar 1 punt zitten staren en krijg een heel ziekig gevoel in me lichaam maar dan ben ik mezelf echt aan het kwellen. Ik ga je tags nu ffies bekijken, thanks 😬😬
Klik om te vergroten...
Zoek een dosis waar jij je comfortabel bij voelt en ga vanaf daar verder kijken. Desnoods even iedere 2 uur op die dosis blijven hangen en als dat goed gaat kun je langzaam gaan afbouwen.

Trillen en nervositeit is heel vervelend, maar niet levensbedreigend. Heb je toevallig een bloeddruk meter in huis?
L
L_BoefieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yes die heb ik, wat was okalweer het gangbare met je bloeddruk weet jij dat? En bedankt voor de tags
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
L_Boefie zei:
Yes die heb ik, wat was okalweer het gangbare met je bloeddruk weet jij dat? En bedankt voor de tags
Klik om te vergroten...
Weet je jouw bloeddruk terwijl je nuchter bent ongeveer? Als je bloeddruk iets verhoogt voor je volgende dosis is dat geen probleem en heel normaal.

Probeer anders eens te meten nadat je je G hebt genomen en deze is ingewerkt?
L
L_BoefieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Weet je jouw bloeddruk terwijl je nuchter bent ongeveer? Als je bloeddruk iets verhoogt voor je volgende dosis is dat geen probleem en heel normaal.

Probeer anders eens te meten nadat je je G hebt genomen en deze is ingewerkt?
Klik om te vergroten...
Yes isgoed. Net was die wel echt te hoog. Na nog geen uur. 160/100/102. Dus heb dosis verhoogd. En tussendoor 2ml genomen omdat ik aardig naar werd. Ik weet niet me bloeddruk echt wanneer ik nuchter nuchter ben. Maar wanneer ik rustig ben en het goed gaat rond de 120/130 Volgensmij en Onderdruk 80/90 en hartslag volgensmij 80/90.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit gaat niet goed zo.
Ik voorzie namelijk een hellend vlak waar je qua gebruik nu op zit.
Als je zo doorgaat, heb je over een week of 2 misschien wel een halve liter g per dag nodig, en over 2 maanden een hele.
Ik zeg dit niet om je af te kraken, of je een nieuw complex aan te praten, maar deze situatie vind ik zorgelijk!
Is het een idee om naar je huisarts te gaan, en daar volledig open kaart te spelen? Om een detox elders te kunnen krijgen?
Van brijder heb ik niet de beste berichten gehoord...
Ik denk zelf dat jij asap opgenomen moet worden, en niet meer bij brijder, maar een andere ontwenning kliniek.
Is novadic kentron niet mogelijk? Bijvoorbeeld?
Want echt, jouw situatie verdient een snelle actie!
Begin met de huisarts.
Deze is altijd de sleutelfiguur in hulpvragen.
Sterkte en succes, man!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
L_Boefie zei:
Yes isgoed. Net was die wel echt te hoog. Na nog geen uur. 160/100/102. Dus heb dosis verhoogd. En tussendoor 2ml genomen omdat ik aardig naar werd. Ik weet niet me bloeddruk echt wanneer ik nuchter nuchter ben. Maar wanneer ik rustig ben en het goed gaat rond de 120/130 Volgensmij en Onderdruk 80/90 en hartslag volgensmij 80/90.
Klik om te vergroten...
Wat denk ik het meest verstandige is, in jouw situatie is het volgende; zoek een stabiele dosis waar je je prettig bij voelt. Ik denk dat (zelf) afbouwen in jouw situatie toch iets te link gaat worden. Dus zoek een stabiele dosis, elke 2 uur, desnoods ieder uur maar blijf daarop zitten. Verhoog niet en zoek ondertussen ergens anders hulp.

Er speelt misschien ook wel een grote angst een rol bij je, waardoor je meer klachten zult ervaren en sneller... Het is toch best behoorlijk wat G wat je nodig hebt zo te lezen.

Is het een optie om op dezelfde dosis te blijven op vaste tijdstippen, even tanden bijten en bij een andere instantie hulp te vragen?

Mocht je het toch zelf willen proberen zou ik echt deze methode aanhouden > Iedere 24 uur om de 1,5/2 uur dezelfde dosis en daar mag je na 24 uur 0,1 ml vanaf halen bij de dosissen die je dan neemt.

Dus stel je neemt 6 ml, dan blijf je daar 24 uur opzitten, volgende dag neem je 5,9 ml 24 uur lang.

Hou goed je bloeddruk in de gaten, die is heel belangrijk. Mocht je tussendoor toch paniek krijgen, neem dan iets bij en probeer jezelf te kalmeren en daarna verder te gaan waar je gebleven was.

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe, als er iets is, je weet me te vinden!
L
L_BoefieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Wat denk ik het meest verstandige is, in jouw situatie is het volgende; zoek een stabiele dosis waar je je prettig bij voelt. Ik denk dat (zelf) afbouwen in jouw situatie toch iets te link gaat worden. Dus zoek een stabiele dosis, elke 2 uur, desnoods ieder uur maar blijf daarop zitten. Verhoog niet en zoek ondertussen ergens anders hulp.

Er speelt misschien ook wel een grote angst een rol bij je, waardoor je meer klachten zult ervaren en sneller... Het is toch best behoorlijk wat G wat je nodig hebt zo te lezen.

Is het een optie om op dezelfde dosis te blijven op vaste tijdstippen, even tanden bijten en bij een andere instantie hulp te vragen?

Mocht je het toch zelf willen proberen zou ik echt deze methode aanhouden > Iedere 24 uur om de 1,5/2 uur dezelfde dosis en daar mag je na 24 uur 0,1 ml vanaf halen bij de dosissen die je dan neemt.

Dus stel je neemt 6 ml, dan blijf je daar 24 uur opzitten, volgende dag neem je 5,9 ml 24 uur lang.

Hou goed je bloeddruk in de gaten, die is heel belangrijk. Mocht je tussendoor toch paniek krijgen, neem dan iets bij en probeer jezelf te kalmeren en daarna verder te gaan waar je gebleven was.

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe, als er iets is, je weet me te vinden!
Klik om te vergroten...
Goedemorgen,

Ja ik was idd even van de aardbodem verdwenen haha, ik heb gisteren maar geprobeert rustig te worden want was heel erg angstig idd. En me ademhaling had ik ook niet onder controle. En zat mij heel erg druk te maken en dacht ik ga eerst vanavond eens even goed slapen en rustig worden en morgen weer verder.

Ik had de berichtjes al gelezen maar dacht reageer morgen wanneer ik er een beetje met mijn hoofd bij ben want zat gisteren niet al te best in me vel. Iedergeval hartstikke bedankt voor de reacties en het mee denken :) echt top gewoon en lief. Heb hier echt wat aan ! :wink:

Maar verder, ja klopt ik gebruikte gister nog speed maar ben vandaag gestopt hiermee. Om de goede dosis te gaan vinden en me bloeddruk goed in de gaten te kunnen houden. En ik daar ook echt kapot aan begon te gaan.. Vanochtend vroeg toen ik wakker werd dacht ik , ik moet nog ff slapen wou een beetje uitgerust zijn. Dus toen om 05:30 5ml genomen maar viel niet inslaap na een half uur 2,5ml en nog een kwartier later weer 2ml. Maar viel gelukkig weer 3 uurtjes inslaap. Toen ik wakker werd zag het dr uit.

09:00 5,0ml - Ik neem in de ochtend altijd wat meer omdat ik super naar ben dan.
09:20 2,0ml
09:45 2,5ml
10:30 6,0ml - Het is nu 11:30 en me bloeddruk is 140/83/93 en voel me nu nogsteeds gewoon goed gelukkig.

Ik ga nu gewoon proberen vol te houden tot half 1, als dat niet gaat neem ik klein beetje. En ga ik naar 6,3 om mezelf ff niet te erg te kwellen of 6,5.

Ik heb gisteren ook de huisarts gebelt en kan daar woensdag terecht pas.. en de Brijder gaat maandag bespreken in een overleg wat ze willen. (Maar heb niet heel veel vertrouwen meer in hun :thinking:) Dus ben benieuwd hoe dat ook allemaal gaat lopen.

Thanku,,
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh trouwens, gebruik je nu nog speed erbij? Daar zou ik sowieso per direct mee stoppen. Dat verpest ook je hele GHB afkick!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan geen toeval zijn dat letterlijk iedere GHB verslaafde die hier binnenkomt en om hulp vraagt ineens van de aardbodem verdwijnt en niets meer laat horen uiteindelijk. Jeez. 🤔
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
L_Boefie zei:
Goedemorgen,

Ja ik was idd even van de aardbodem verdwenen haha, ik heb gisteren maar geprobeert rustig te worden want was heel erg angstig idd. En me ademhaling had ik ook niet onder controle. En zat mij heel erg druk te maken en dacht ik ga eerst vanavond eens even goed slapen en rustig worden en morgen weer verder.

Ik had de berichtjes al gelezen maar dacht reageer morgen wanneer ik er een beetje met mijn hoofd bij ben want zat gisteren niet al te best in me vel. Iedergeval hartstikke bedankt voor de reacties en het mee denken :) echt top gewoon en lief. Heb hier echt wat aan ! :wink:

Maar verder, ja klopt ik gebruikte gister nog speed maar ben vandaag gestopt hiermee. Om de goede dosis te gaan vinden en me bloeddruk goed in de gaten te kunnen houden. En ik daar ook echt kapot aan begon te gaan.. Vanochtend vroeg toen ik wakker werd dacht ik , ik moet nog ff slapen wou een beetje uitgerust zijn. Dus toen om 05:30 5ml genomen maar viel niet inslaap na een half uur 2,5ml en nog een kwartier later weer 2ml. Maar viel gelukkig weer 3 uurtjes inslaap. Toen ik wakker werd zag het dr uit.

09:00 5,0ml - Ik neem in de ochtend altijd wat meer omdat ik super naar ben dan.
09:20 2,0ml
09:45 2,5ml
10:30 6,0ml - Het is nu 11:30 en me bloeddruk is 140/83/93 en voel me nu nogsteeds gewoon goed gelukkig.

Ik ga nu gewoon proberen vol te houden tot half 1, als dat niet gaat neem ik klein beetje. En ga ik naar 6,3 om mezelf ff niet te erg te kwellen of 6,5.

Ik heb gisteren ook de huisarts gebelt en kan daar woensdag terecht pas.. en de Brijder gaat maandag bespreken in een overleg wat ze willen. (Maar heb niet heel veel vertrouwen meer in hun :thinking:) Dus ben benieuwd hoe dat ook allemaal gaat lopen.

Thanku,,
Klik om te vergroten...
Was niet direct naar jou toe hoor, maar het gebeurt nogal vaak dat mensen hulp zoeken bij het afkicken en daarna niets meer laten horen.

(Ben altijd heel benieuwd hoe het gaat, help namelijk graag als het om GHB gaat...) Fijn dat je iets laat horen!

Toen ik zelf nog verslaafd was aan GHB, toen heb ik tijdens het afbouwen ook eens de fout gemaakt om er speed bij te snuiven. Uit eigen ervaring, ik werd er héél naar van. Ik zou de speed in ieder geval links laten liggen zolang je in de afbouw zit. Is gewoon niet lekker voor je hartslag en bloeddruk, ook is de kans op paranoia/psychoses vele mate groter.

Ik zou echt proberen er regelmaat in te houden wanneer je inneemt. Bij mij was het altijd 06:00 - 08:00 - 10:00 - 12:00 en zo door 24/7. En het liefst steeds dezelfde dosis ook. Gewoon net dat je lijf genoeg heeft om geen ontwenning te krijgen maar ook geen “high”. Eigenlijk een dosis waardoor je je juist nuchter voelt. Je snapt vast wel wat ik bedoel!

Ik herken me wel in die ochtenden, ik zat dan ook altijd te shaken en had dan echt nét wat meer nodig om me weer goed te voelen. Is ook niet erg, als je de rest van de dag maar zoveel mogelijk consequent bent met je innames.

Ik duim voor je dat je snel terecht kunt en hulp gaat krijgen. Nog even strijden, je kan het!
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Was niet direct naar jou toe hoor, maar het gebeurt nogal vaak dat mensen hulp zoeken bij het afkicken en daarna niets meer laten horen.

(Ben altijd heel benieuwd hoe het gaat, help namelijk graag als het om GHB gaat...) Fijn dat je iets laat horen!

Toen ik zelf nog verslaafd was aan GHB, toen heb ik tijdens het afbouwen ook eens de fout gemaakt om er speed bij te snuiven. Uit eigen ervaring, ik werd er héél naar van. Ik zou de speed in ieder geval links laten liggen zolang je in de afbouw zit. Is gewoon niet lekker voor je hartslag en bloeddruk, ook is de kans op paranoia/psychoses vele mate groter.

Ik zou echt proberen er regelmaat in te houden wanneer je inneemt. Bij mij was het altijd 06:00 - 08:00 - 10:00 - 12:00 en zo door 24/7. En het liefst steeds dezelfde dosis ook. Gewoon net dat je lijf genoeg heeft om geen ontwenning te krijgen maar ook geen “high”. Eigenlijk een dosis waardoor je je juist nuchter voelt. Je snapt vast wel wat ik bedoel!

Ik herken me wel in die ochtenden, ik zat dan ook altijd te shaken en had dan echt nét wat meer nodig om me weer goed te voelen. Is ook niet erg, als je de rest van de dag maar zoveel mogelijk consequent bent met je innames.

Ik duim voor je dat je snel terecht kunt en hulp gaat krijgen. Nog even strijden, je kan het!
Klik om te vergroten...
Mooie bijdrages @Spyro echt top! @L_Boefie heel veel succes man.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Was niet direct naar jou .......
Ik zou echt proberen er regelmaat in te houden wanneer je inneemt. Bij mij was het altijd 06:00 - 08:00 - 10:00 - 12:00 en zo door 24/7. En het liefst steeds dezelfde dosis ook. Gewoon net dat je lijf genoeg heeft om geen ontwenning te krijgen maar ook geen “high”. Eigenlijk een dosis waardoor je je juist nuchter voelt. Je snapt vast wel wat ik bedoel!

Ik herken me wel ...... Is ook niet erg, als je de rest van de dag maar zoveel mogelijk consequent bent met je innames.
Klik om te vergroten...
En juist dit is de narigheid, als je afhankelijk bent van enige drug, of enig middel..
Toen ik nog aan de drank was, en dat probeerde af te bouwen, dat lukte mij dus niet. Nee.
Beetje alcohol binnen, als dat in de hersenen binnenkwam, dan was een kleine 10 minuten later alsnog de beer los, en omdat je steeds meer nodig hebt door tolerantie, dan red je het niet om consistent te blijven qua hoeveelheid en tijdstippen "die je mag nemen, en exact iedere keer op de juiste, dezelfde tijd".
Of dat met g net zo werkt, een beetje binnen en de beer gaat kos, weet ik niet, omdat ik dat middel niet ken, maar wat ik ervan gezien en gelezen/gehoord heb, werkt dat net zo.
Heb je wat binnen, dan wil je gewoon die lekkere rush hebben en dat minderen, dat doe je morgen dan wel...
En zo gaat dit verder.
Je stelt iedere keer dat minderen uit.

Uiteindelijk werd dit gedrag (van mij voor mij) zó frustrerend, dat het alles of niets werd, de nadruk op niets.
Daarvoor was wel een verblijf in de ontwenningskliniek absoluut broodnodig.
En wat ik daar meemaakte was genoeg ellende ( ook van anderen) om er tot op de dag van vandaag helemaal af te blijven.

Ik zeg niet dat ik nooit meer drink.
Ik zeg wel: vandaag drink ik niet.
En morgen? Dan zien we wel weer.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
En juist dit is de narigheid, als je afhankelijk bent van enige drug, of enig middel..
Toen ik nog aan de drank was, en dat probeerde af te bouwen, dat lukte mij dus niet. Nee.
Beetje alcohol binnen, als dat in de hersenen binnenkwam, dan was een kleine 10 minuten later alsnog de beer los, en omdat je steeds meer nodig hebt door tolerantie, dan red je het niet om consistent te blijven qua hoeveelheid "die je mag nemen".
Of dat met g net zo werkt, weet ik niet, omdat ik dat middel niet ken, maar wat ik ervan gezien en gelezen/gehoord heb, werkt dat net zo.
Heb je wat binnen, dan wil je gewoon die lekkere rush hebben en dat minderen, dat doe je morgen dan wel...
En zo gaat dit verder.
Je stelt iedere keer dat minderen uit.
Uiteindelijk werd dit gedrag van mij zó frustrerend, dat het alles of niets werd, de nadruk op niets.
Daarvoor was wel een verblijf in de ontwenningskliniek absoluut broodnodig.
En wat ik daar meemaakte was genoeg ellende ( ook van anderen) om er tot op de dag van vandaag helemaal af te blijven.
Ik zeg niet dat ik nooit meer drink.
Ik zeg wel: vandaag drink ik niet.
En morgen? Dan zien we wel weer.
Klik om te vergroten...
Ik snap je hoor. Maar het is zeker niet onmogelijk. Waar een wil is, is een weg. Mij is het ook gelukt, dus ik geloof erin dat @L_Boefie het ook kan!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Respect als jij het zo hebt kunnen overwinnen!
Het zou mooi zijn, als iedereen dit zo kon...
L
Lid 152755Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi, ik zie dat je al van veel mensen hulp hebt gehad, supermooi om elkaar hier te kunnen helpen.

Ik heb net een jaar gbl-verslaving achter de rug. Dat had te maken met een angst-en-paniekstoornis en slaapproblemen (die daar deels mee samenhingen maar een snurkende partner helpt dan ook niet).

Ik heb hard aan mezelf gewerkt en het leek beter te gaan. Toen ik in december '20 ging afbouwen kwamen de angsten terug maar niet de paniekaanvallen. Daarom durfde ik door te zetten. Wat bleek: slaappatroon is zo ontregeld dat ik zonder gbl niet meer kon slapen. Toen heb ik via de huisarts en Tactus verslavingszorg een traject ingezet. Dat betekent zoveel als twee maanden wachten zonder tips of tools om zelf aan de slag te kunnen.

Na m'n intake-telefoongesprek met Tactus, met alle angstverhalen die daarin voorkwamen, ging ik alles herbeleven en belandde ik dezelfde middag twee keer in een paniekaanval. Heb toen alles afgezegd en ben met gbl in bed gaan liggen, in de wetenschap dat de medische screening bij Tactus nog wel een maand op zich zou laten wachten.

Toeval en als je gelooft genade willen dat ik tegenover een therapeut woon, goeie vent, geen oordeel, een en al rust. Hij nodigde me uit en hielp me eigenlijk in een avond van de angsten af. Ik heb enorm geluk gehad. De week erna kon ik gbl tot 0 afbouwen en ik ben nu de derde dag vrij van het spul, zonder klachten behalve geen zin hebben in mn belastingaangifte, lijkt me geen afkickverschijnsel.

M'n punt is dat voor mij de sleutel was om de onderliggende shit op te ruimen, in plaats van eerst af te kicken.

Ik zie dat je al praktische tips/afbouwschema's hebt gekregen. Hoe gaat t nu?

Over speed kan ik weinig zeggen anders dat de combi me heftig lijkt en ik vraag me af of ineens stoppen met speed wel verstandig is. Misschien heeft iemand ervaring met het afbouwen van speed.

Wat ik me voorstel is dat je constant in een soort verwarring zit en dat die verwarring groter wordt door het sederen met ghb en het aanjagen met speed. Zelf werd ik ook wel eens hyperactief van gbl, met speed zou dat vast erger zijn.

Ik hoop dat je ergens de sleutel vindt om te kunnen afbouwen. Volgens mij is het een illusie dat het zonder meer kan. Ik kon het niet met al m'n baggage. Daarom zou ik je ook willen aanraden om mensen op te zoeken die je rust brengen en inzicht, of waar je veilig kan zijn en waar niemand oordelen over je velt of eisen aan je stelt. Dat zou verslavingszorg moeten zijn en het pijnigt dat Bijlder dat voor jou niet heeft mogen zijn.

Misschien ken je mensen, of is er via via iemand te vinden, die je kan inroepen op het psycho-emotionele deel van je situatie. Zelf kon ik de psychotische energieën van m'n angst niet zonder hulp de baas. Hulp is dan ook niet 'eens per week naar de psycholoog'. Het werkte voor mij veel beter acuut naar iemand toe te kunnen en daar geborgen te zijn, al was het maar via een appje, en van anderen steun en inzicht te krijgen.

Heb je iemand die je met depressie, angst, verdriet, woede of wat dan ook leert omgaan?

Ik voel uit je berichten vooral 'naar voelen' en 'paniekgevoel'. Beide herken ik, maar ik durf niet te zeggen dat het voor jou hetzelfde is als voor mij... Misschien kan ik je iets meegeven hierover, als je het wil delen.

(Als je het niet op dit forum wil plaatsen snap ik dat. Ben nieuw hier dus weet niet of het in een pb kan)

Succes & love yourself no matter what

Matt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toeval bestaat niet.
Elke gebeurtenis vindt plaats met feiten en omstandigheden.
Men zegt " dat is toeval", omdat men niet van alle, ofwel genoeg feiten en omstandigheden op de hoogte was, toen de betreffende gebeurtenis plaatsvond....
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."