Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB & Speed Verslaving Afbouwen / Verslavingszorg helpt mij niet

GHB & Speed Verslaving Afbouwen / Verslavingszorg helpt mij niet

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Was niet direct naar jou toe hoor, maar het gebeurt nogal vaak dat mensen hulp zoeken bij het afkicken en daarna niets meer laten horen.

(Ben altijd heel benieuwd hoe het gaat, help namelijk graag als het om GHB gaat...) Fijn dat je iets laat horen!

Toen ik zelf nog verslaafd was aan GHB, toen heb ik tijdens het afbouwen ook eens de fout gemaakt om er speed bij te snuiven. Uit eigen ervaring, ik werd er héél naar van. Ik zou de speed in ieder geval links laten liggen zolang je in de afbouw zit. Is gewoon niet lekker voor je hartslag en bloeddruk, ook is de kans op paranoia/psychoses vele mate groter.

Ik zou echt proberen er regelmaat in te houden wanneer je inneemt. Bij mij was het altijd 06:00 - 08:00 - 10:00 - 12:00 en zo door 24/7. En het liefst steeds dezelfde dosis ook. Gewoon net dat je lijf genoeg heeft om geen ontwenning te krijgen maar ook geen “high”. Eigenlijk een dosis waardoor je je juist nuchter voelt. Je snapt vast wel wat ik bedoel!

Ik herken me wel in die ochtenden, ik zat dan ook altijd te shaken en had dan echt nét wat meer nodig om me weer goed te voelen. Is ook niet erg, als je de rest van de dag maar zoveel mogelijk consequent bent met je innames.

Ik duim voor je dat je snel terecht kunt en hulp gaat krijgen. Nog even strijden, je kan het!
Klik om te vergroten...
Mooie bijdrages @Spyro echt top! @L_Boefie heel veel succes man.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
L
L_BoefieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Wat denk ik het meest verstandige is, in jouw situatie is het volgende; zoek een stabiele dosis waar je je prettig bij voelt. Ik denk dat (zelf) afbouwen in jouw situatie toch iets te link gaat worden. Dus zoek een stabiele dosis, elke 2 uur, desnoods ieder uur maar blijf daarop zitten. Verhoog niet en zoek ondertussen ergens anders hulp.

Er speelt misschien ook wel een grote angst een rol bij je, waardoor je meer klachten zult ervaren en sneller... Het is toch best behoorlijk wat G wat je nodig hebt zo te lezen.

Is het een optie om op dezelfde dosis te blijven op vaste tijdstippen, even tanden bijten en bij een andere instantie hulp te vragen?

Mocht je het toch zelf willen proberen zou ik echt deze methode aanhouden > Iedere 24 uur om de 1,5/2 uur dezelfde dosis en daar mag je na 24 uur 0,1 ml vanaf halen bij de dosissen die je dan neemt.

Dus stel je neemt 6 ml, dan blijf je daar 24 uur opzitten, volgende dag neem je 5,9 ml 24 uur lang.

Hou goed je bloeddruk in de gaten, die is heel belangrijk. Mocht je tussendoor toch paniek krijgen, neem dan iets bij en probeer jezelf te kalmeren en daarna verder te gaan waar je gebleven was.

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe, als er iets is, je weet me te vinden!
Klik om te vergroten...
Goedemorgen,

Ja ik was idd even van de aardbodem verdwenen haha, ik heb gisteren maar geprobeert rustig te worden want was heel erg angstig idd. En me ademhaling had ik ook niet onder controle. En zat mij heel erg druk te maken en dacht ik ga eerst vanavond eens even goed slapen en rustig worden en morgen weer verder.

Ik had de berichtjes al gelezen maar dacht reageer morgen wanneer ik er een beetje met mijn hoofd bij ben want zat gisteren niet al te best in me vel. Iedergeval hartstikke bedankt voor de reacties en het mee denken :) echt top gewoon en lief. Heb hier echt wat aan ! :wink:

Maar verder, ja klopt ik gebruikte gister nog speed maar ben vandaag gestopt hiermee. Om de goede dosis te gaan vinden en me bloeddruk goed in de gaten te kunnen houden. En ik daar ook echt kapot aan begon te gaan.. Vanochtend vroeg toen ik wakker werd dacht ik , ik moet nog ff slapen wou een beetje uitgerust zijn. Dus toen om 05:30 5ml genomen maar viel niet inslaap na een half uur 2,5ml en nog een kwartier later weer 2ml. Maar viel gelukkig weer 3 uurtjes inslaap. Toen ik wakker werd zag het dr uit.

09:00 5,0ml - Ik neem in de ochtend altijd wat meer omdat ik super naar ben dan.
09:20 2,0ml
09:45 2,5ml
10:30 6,0ml - Het is nu 11:30 en me bloeddruk is 140/83/93 en voel me nu nogsteeds gewoon goed gelukkig.

Ik ga nu gewoon proberen vol te houden tot half 1, als dat niet gaat neem ik klein beetje. En ga ik naar 6,3 om mezelf ff niet te erg te kwellen of 6,5.

Ik heb gisteren ook de huisarts gebelt en kan daar woensdag terecht pas.. en de Brijder gaat maandag bespreken in een overleg wat ze willen. (Maar heb niet heel veel vertrouwen meer in hun :thinking:) Dus ben benieuwd hoe dat ook allemaal gaat lopen.

Thanku,,
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."