#1
Zou het een verschil maken, denk je? Oxycodon heeft ook gele stickertjes, toch?excuses oxycodon bedoelde ik
Zou het een verschil maken, denk je? Oxycodon heeft ook gele stickertjes, toch?excuses oxycodon bedoelde ik
Natuurlijk, maar als je het al zolang gebruikt als mij kan je helder en snel zijn. Gebruik het al 3 jaar dagelijks daarvoor fentanyl en morphineZou het een verschil maken, denk je? Oxycodon heeft ook gele stickertjes, toch?
En het CBR heeft je een ontheffing gegeven om daarmee te mogen rijden?Natuurlijk, maar als je het al zolang gebruikt als mij kan je helder en snel zijn. Gebruik het al 3 jaar dagelijks daarvoor fentanyl en morphine
Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je benzo's voor die reden gebruikt. Je onderdrukt nu je angsten, je confronteert jezelf er niet mee. Zo maak je jezelf afhankelijk van benzodiazepinen om geen sociale angst te voelen. Stop je ermee, dan is al die angst er weer, vaak meer zelfs. Ga je ermee door, dan zul je ook steeds meer nodig hebben. Pas hier echt mee op...Ik ben al vanaf mijn 16e verslaafd (begon met pils) en op mijn 18e heroine. Ik zou en moest gewoon mezelf verdoven maakte me niet uit met wat want ik heb een paniekstoornissen en een sociale fobie. Nu heb ik een vraag over clonazepam want het helpt me erg goed bij mijn sociale fobie en angst en geeft me wat rust (2mg). ZIk heb nogal wat ssri's geprobeerd maar die maakten me altijd opgefokt. Ik had 2mg van Sandoz en merkte daar niet veel van maar las er wonderen over clonazepam, toen kreeg ik Rivotril (Roche) van een kennis en alhoewel het een benzo is (clonazepam)het geeft je geen domper zoals diazepam of Lorazepam, maar mijn sociale fobie verdween als sneeuw voor de zon en was niet suf, en mijn chef die keek me aan van: wat is er met hem aan de hand, hij is altijd zo stilletjes. Zijn er meer mensen die verschil merken tussen de fabrikanten van Clonazepam (Sandoz en Roche en misschien nog andere fabrikanten)?
Ik ben heel benieuwd of je verschil merkt!Zal er eens op letten. Ik krijg weleens wat clonazepam van mijn pa mee voor spanning in nek/rug. Ik neem dan meestal een kwartje tot halfje van een 0,5 mg pil en sowieso niet elke dag. Eerst was dit altijd Sandoz, nu heb ik wat gekregen van het origineel: Rivotril. Nog niet genomen die laatste, maar benieuwd of er verschil in zit. Zal het hier posten wanneer ik het weet.
Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je benzo's voor die reden gebruikt. Je onderdrukt nu je angsten, je confronteert jezelf er niet mee. Zo maak je jezelf afhankelijk van benzodiazepinen om geen sociale angst te voelen. Stop je ermee, dan is al die angst er weer, vaak meer zelfs. Ga je ermee door, dan zul je ook steeds meer nodig hebben. Pas hier echt mee op...
Ik heb geen tolerantie nee. Neem het vaak ook maar 1 keer in de week of zo, laatste tijd zelfs minder. Enige is: hopelijk kan ik me herinneren hoe Sandoz voelde wanneer ik Rivotril neem.Ik ben heel benieuwd of je verschil merkt!
Aan je doseringen te zien, heb je geen benzo tolerantie? Dan zou je een dergelijk verschil wel moeten kunnen opmerken!
Nou ik heb een uurtje geleden ofzo een halve Rivotril clonazepam tablet genomen. Tablet van 0,5 mg, dus 0,25 mg binnen.Ik ben heel benieuwd of je verschil merkt!
Ja, die smaakjes zijn sowieso wel bijzonder. Waarom zou je een slaappil ook een zoet smaakje geven? Ook bijvoorbeeld Nurofen zijn ook met een zoet smaakje omhulde inboprufen tabletten. Dat is mijn inziens vragen om problemen met kinderen.. Vroeger had ik overigens ook Sandoz alprazolam, die waren wel echt heel bitter (zoals alprazolam a.k.a Xanax hoort te smaken..).Nou ik heb een uurtje geleden ofzo een halve Rivotril clonazepam tablet genomen. Tablet van 0,5 mg, dus 0,25 mg binnen.
Eerste wat me opmerkte; de tablet smolt niet in de mond en had geen zoet smaakje, zoals die van Sandoz.
Maar het effect lijkt ook wat anders te zijn. Hoewel ik natuurlijk vaker moet gaan testen, viel het me op dat het effect minder snel op komt zetten en minder sterk lijkt te zijn. Bij Sandoz merk ik vaak dat mijn schouders en nek al gauw best goed ontspannen. Nu is dat effect minder.
Maar goed, eerste keer dus hoeveel dit zegt...
Misschien in de VS?Ja, die smaakjes zijn sowieso wel bijzonder. Waarom zou je een slaappil ook een zoet smaakje geven? Ook bijvoorbeeld Nurofen zijn ook met een zoet smaakje omhulde inboprufen tabletten. Dat is mijn inziens vragen om problemen met kinderen.. Vroeger had ik overigens ook Sandoz alprazolam, die waren wel echt heel bitter (zoals alprazolam a.k.a Xanax hoort te smaken..).
Volgens de theorie zou de Ritrovil dus exact 0,5 mg (of in jouw geval 0,25 mg) moeten bevatten. Sandoz mag hier met hun generieke clonazepam dus in een range van 80 tot 125% vanaf zitten. Eigenlijk zou jouw ervaring van zojuist betekenen, dat er in de generieke tabletten van Sandoz dus meer clonazepam zit dan in Ritrovil (exact 0,5 mg). Sandoz werkt in jouw ervaring namelijk beter/sterker dan Ritrovil.
Echter, het betreft natuurlijk een subjectieve ervaring. Daarbij kan de fabrikant van Ritrovil natuurlijk ook een soort extended release afgave in hun tabletten hebben ingebouwd (niet echt extended release, maar bijvoorbeeld op moleculair niveau om misbruik tegen te gaan). Ook zou het type bindmiddel wellicht mee kunnen spelen?
Daarbij nog een vraagje: de originele clonazepam is bij mijn weten toch Klonopin (merknaam)?
Ik bedoel eigenlijk Lormetazepam, hoe ik dat heb kunnen verwarren met Alprazolam is mij een raadsel. Wil je een goed slaapmiddel, ik heb ervaring met benzo's sinds de jaren 80. Lormetazepam is krachtig, ik had 2mg tabletten en op een halve sliep ik als een roos en dan ben ik heel wat gewend. Dus wil je een krachtig slaapmiddel Lormetazepam 1mg of 2 mgMeestal zijn de Sandoz pillen van mindere kwaliteit dan Mylan, heb nog nooit gehoord dat het andersom was, maar zit het tussen de oren? Wie weet. Ik heb vandaag weer Roche fabricaat weten te bemachtigen, moet er nog wel even langer op wachten maar, zoals iedereen weet is Roche de (Duitse) uitvinder van diverse meds. Van Valium t/m flunitrazepam, Ik heb eens een hele strip Sandoz Clonazepam weggewerkt wanat na één uur merkte ik er nog steeds niks van en merkte na 4 pillen er nog helemaal niks/nada/niente van, zelfs na 10 pillen had het geen effect. Ik ben terug gegaan naar de apotheek die gaven me een ander doosje en waarempel een wereld van verschil dit keer zat er wel de werkzame stof clonazepam in. Zo zie je maar, die fabrikanten, ik weet niet hoe ze het maken maar die klooien soms ook maar wat aan.
Alprozolam is een sterk goedje, ik had de 2mg pillen en van 1 mg waren mijn slaapproblemen uit de wereld, het is een echt slaapmiddel en werkt niet te lang door zodat je de halve dag nog onder invloed bent. Ik geloof niet dat er veel verschil zit tussen fabrikanten, maar dat is mijn ervaring, groeten MJR_
ik lees dit even snel maar Rivotril (clonazepam) smaakt inderdaad zoet als een snoepjeMisschien in de VS?
Op wiki staat:
De smaakjes zijn wat fout ja, voor pillen die zo'n heftig effect geven bij hoog doseren. Ik vind lekkere smaakjes geven aan XTC pillen ook een fout idee. Laat het maar lekker ranzig blijven juist. Het is niet goed voor je, dus laat het ook zo smaken.
wow ik moet echt wel 2mg slikken voordat ik cpam merkNou ik heb een uurtje geleden ofzo een halve Rivotril clonazepam tablet genomen. Tablet van 0,5 mg, dus 0,25 mg binnen.
Eerste wat me opmerkte; de tablet smolt niet in de mond en had geen zoet smaakje, zoals die van Sandoz.
Maar het effect lijkt ook wat anders te zijn. Hoewel ik natuurlijk vaker moet gaan testen, viel het me op dat het effect minder snel op komt zetten en minder sterk lijkt te zijn. Bij Sandoz merk ik vaak dat mijn schouders en nek al gauw best goed ontspannen. Nu is dat effect minder.
Maar goed, eerste keer dus hoeveel dit zegt...
Behoorlijke tolerantie dus.. ook even terugkomend op je post en mijn comment in dit topic. https://drugsforum.nl/threads/bromazolam.67875/post-1673866wow ik moet echt wel 2mg slikken voordat ik cpam merk
Damn , 2mg staat gelijk aan 40mg diazepam ongeveer. Ik zit op 3mg clonazepam dagelijks en die van mij smaken ook zoet en lossen in 20 seconden op in mijn mond.wow ik moet echt wel 2mg slikken voordat ik cpam merk

Je hebt in zekere zin gelijk, ik gebruik nu baclofen tegen mijn angst-stoornissen en daardoor alcoholisme. Een wonder middel baclofen, ze willen me echter niet meer dan 100mg per dag voorschrijven, en ik heb het boek gelezen van Ameisen, de New Yorkse cardioloog die in frankrijk zichzelf 270mg voorschreef en totaal van zijn fles whiskey per dag genezen was. Dit deed hij 12 dagen, doseerde zichzelf tot 120mg per dag en was genezen van zijn alcoholisme https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/de-kruistocht-van-een-ex-alcoholist.htmZal er eens op letten. Ik krijg weleens wat clonazepam van mijn pa mee voor spanning in nek/rug. Ik neem dan meestal een kwartje tot halfje van een 0,5 mg pil en sowieso niet elke dag. Eerst was dit altijd Sandoz, nu heb ik wat gekregen van het origineel: Rivotril. Nog niet genomen die laatste, maar benieuwd of er verschil in zit. Zal het hier posten wanneer ik het weet.
Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je benzo's voor die reden gebruikt. Je onderdrukt nu je angsten, je confronteert jezelf er niet mee. Zo maak je jezelf afhankelijk van benzodiazepinen om geen sociale angst te voelen. Stop je ermee, dan is al die angst er weer, vaak meer zelfs. Ga je ermee door, dan zul je ook steeds meer nodig hebben. Pas hier echt mee op...
Ik heb dit idee ook gehad, maar dan met alprazolam. Ik had eerst die van Sandoz, maar die was niet meer te krijgen of iets dergelijks. Dus heb ik nu die van Mylan.Ik ben al vanaf mijn 16e verslaafd (begon met pils) en op mijn 18e heroine. Ik zou en moest gewoon mezelf verdoven maakte me niet uit met wat want ik heb een paniekstoornissen en een sociale fobie. Nu heb ik een vraag over clonazepam want het helpt me erg goed bij mijn sociale fobie en angst en geeft me wat rust (2mg). ZIk heb nogal wat ssri's geprobeerd maar die maakten me altijd opgefokt. Ik had 2mg van Sandoz en merkte daar niet veel van maar las er wonderen over clonazepam, toen kreeg ik Rivotril (Roche) van een kennis en alhoewel het een benzo is (clonazepam)het geeft je geen domper zoals diazepam of Lorazepam, maar mijn sociale fobie verdween als sneeuw voor de zon en was niet suf, en mijn chef die keek me aan van: wat is er met hem aan de hand, hij is altijd zo stilletjes. Zijn er meer mensen die verschil merken tussen de fabrikanten van Clonazepam (Sandoz en Roche en misschien nog andere fabrikanten)?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."