#1
Ik snap je punt. Ik heb het zelf ook eerst ambulant gedaan. Ik was bang voor de 'cultuurshock' als ik weer uit de kliniek het echte leven in ging. Dus wilde ik het ook in mijn eigen omgeving doen. Ik liet helaas mijn werk en sociaal leven nog steeds boven mijn zelfzorg en herstel staan. En dat heb ik daarna keihard gemerkt.
Hopelijk gaat het jou beter af! Als je maar beseft dat het echt veel energie kost om met jezelf bezig te zijn. Dan komt het goed!
Overigens is een opname in ZA bij de meeste klinieken 6 weken. Je bent dus geen maanden weg. Maar het is alsnog een lange tijd, zeker op een semester van 10 tot 12 weken.
PS. Zolang je geen fysieke ontwenning merkt zou ik niet gaan aanrommelen met benzos als ik jou was. Voor je het weet heb je een nieuwe verslaving te pakken.
Geestelijke gevolgen moet je niet willen onderdrukken, je zal ze moeten ondergaan en verwerken. Anders blijf je de problemen voor je uitschuiven. Het is lastig, maar afkomen van een drugsverslaving is gewoon niet gemakkelijk.
Hopelijk gaat het jou beter af! Als je maar beseft dat het echt veel energie kost om met jezelf bezig te zijn. Dan komt het goed!
Overigens is een opname in ZA bij de meeste klinieken 6 weken. Je bent dus geen maanden weg. Maar het is alsnog een lange tijd, zeker op een semester van 10 tot 12 weken.
PS. Zolang je geen fysieke ontwenning merkt zou ik niet gaan aanrommelen met benzos als ik jou was. Voor je het weet heb je een nieuwe verslaving te pakken.
Geestelijke gevolgen moet je niet willen onderdrukken, je zal ze moeten ondergaan en verwerken. Anders blijf je de problemen voor je uitschuiven. Het is lastig, maar afkomen van een drugsverslaving is gewoon niet gemakkelijk.