Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugvallen

Terugvallen

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paddestoel zei:
@Geneesmiddel ,

Vreemd genoeg kon ik het toen pas loslaten en ervaarde ik echt de bevrijding. Ik zal best in de toekomst wat wiet doen of een goede whisky. Maar of dat over 4 maanden is of 4 jaar. I don't care.. Door clean en cravingvrij te ervaren, heb ik veel zelfvertrouwen gekregen dat ik het kan. Niet de strijd met de drugs aangaan maar met mezelf. En niet alleen strijden, positieve doelen stellen. 'Samenwerken' met mijzelf.
Klik om te vergroten...

Hele mooie visie. Ik hoop dit later ooit ook op mezelf toe te kunnen passen. Voor nu heb ik de handdoek in de ring gegooid wat betreft middelen. Stoppen met vechten en craving vrij leven.

Maar stiekem zou ik ooit in de toekomst nog weleens leuke sessies willen hebben. Een keertje LSD bijvoorbeeld. Voor nu weet ik dat als ik dat zou doen, het eindigt in LSD, 2cb, ketamine en mogelijk nog wat extra's. En de weken daarna craving naar andere middelen.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#2

Mijn zoektocht naar herstel (en plezier in het leven)

Ik ben een tijdje aan het schrijven geweest aan 3 verhalen: Mijn zoektocht naar herstel (en plezier in het leven) Mijn rock-bottom - α-P(i)HP verslaving Mijn ervaring met injecteren van pyro's (of andere corrosieve RC's) Hier het eerste verhaal: Mijn zoektocht naar herstel Het is november...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik las net dit topic van @LucidLucy (aanrader!)
En moest meteen aan dit topic denken

"Je begint niet opnieuw, je begint vanaf je ervaring"

Om in mijn omgeving iemand met een terugval moed in te willen spreken zei ik ook vaak. Een terugval hoort erbij. Voortaan schrap ik die zin omdat het niets toevoegt aan iemands gevoel van hopeloosheid en deze zin wel inspirerend is.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wanneer ik tegenwoordig gebruik en ik doe dat een aantal dagen achter elkaar dan zie ik dat niet direct als een terugval. Ik stop dan ook meestal weer een paar maanden.

Alchohol daarentegen wordt voor mij snel problematisch en is mijn drugs of choice, ik weet dit en na 2 dagen stop ik hier mee. Ik merk dan nu wel dat ik snel ontwenning ervaar na een x aantal dagen. Dit zie ik dan ook niet aleen terugval. Ik heb wel gewoon een dagritme en kan zelf stoppen.

Vroeger had ik hier problemen mee en heb hiervoor ook behandeling gehad.

Wanneer ik ga drinken op basis van een negatieve ervaring en emotie dan vind ik wel dat ik een terugval heb. Dit komt gelukkig weinig voor omdat ik er steeds beter mee om kan gaan maar door mijn complexe ptss problematiek gebeurt het helaas nog wel zo nu en dan. Laatste keer is al weer 6 maanden geleden.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
cutepool zei:
Terugval: ik gebruik alles weer. Meth, dissos, psychs, benzos, opiates, stims.
Alles omdat ik (voor iets stoms) mijn baan kwijt ben en nu een brain-dead job heb. Uaaaaghhhh
Misschien binnenkort mezelf laten opsluiten, kanker
Klik om te vergroten...
zei jij nou kanker?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Een terugval is eigenlijk simpelweg doen wat je niet meer wou doen. Of je brein je nou in de maling genomen heeft om een biertje te drinken of een snuifje te nemen of een blowtje te roken of een pilleke te nemen of weer bepaald seksueel gedrag toont of wat dan ook.

Je was er klaar mee en gestopt, je stond achter je besluit maar je verslaafde brein heeft het toch weer gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."