Hey jongens, dit gaat al een tijdje door m'n hoofd. Zelf heb ik een vrij specifieke (en vrijuit gênante) reden heb dat 'k clean wil worden (buiten een biertje en een jointje om overigens, straight edge werkt voor mij op het moment echt niet. Geprobeerd, terugval was 3 keer zo hard). Mijn persoonlijke reden was een figuur op een roddelforum wat verslaafd was/is aan heroine,, crack en benzo's. Vond het in de eerste instantie echt zielig, maar kwam er na lang lezen achter dat het een vreselijk mens is. Ze steelt dingen van graven af omdat ze die 'mooi' vindt, scamt iedereen onder het mom van 'ik heb niks te eten' en heeft d'r oude zieke (aangetrouwde) vader als een stuk stront behandeld (die arme man lag letterlijk op de grond op een rottend matras, toen z'n vrienden kussens en dergelijke langs kwamen brengen heeft ze die gewoon voor zichzelf gehouden) en nog veel meer. Had alle keuze om een goede studie te doen, maar nu is ze 26, heeft nog nooit een baan gehad en woont gratis tegenwoordig (naja, 'squatting', gewoon dat je een lege kamer in een flatgebouw claimt? Ik ben geen Amerikaan, weet in ieder geval dat ze geen huur betaalt). Van een ietwat zelfzuchtige tiener naar zo'n afgrijselijke nietsnut van een mens, nee dat wil ik gewoon niet. Echt niet. Hoe stom het ook klinkt, alle kritiek op haar heeft mij ook laten inzien dat als ik hier langer mee door ga ik waarschijnlijk precies zo wordt. En echt, ik ga nog liever dood.
Edit: Natuurlijk is niet elke verslaafde een vreselijk mens, maar die meid heeft zo veel verschrikkelijke dingen gedaan om maar drugsgeld te krijgen en nog nooit een daadwerkelijke baan gehad. Niet eens een vakkenvullers, cassiere, dat soort baantjes. Teert op d'r gejatte geld (manipuleert mensen/oude vrienden, 'ik heb 15 euro nodig voor boodschappen deze week heb dagen niets gegeten pls pls pls' maar dat bij 20 verschillende mensen).
Enfin, wat was jullie 'wake up call'? Zag je je familie wegkwijnen of was het iets dusdanig pietluttigs als dat van mij? (ik weet dat uiteindelijk gaat de lol er af gaat en het simpelweg te duur wordt, maar wat gaf de echte doorslag?)
Mijn reden om heel snel clean te worden:
Mijn relatie. Ik heb het grote geluk gehad dat ik voor het eerst in m'n experimentele fase kwam en amper iets gebruikt had (wel heel vaak dit forum gevolgd voordien). Nog beter was dat tijdens het gebruik ik nooit blijdschap of euforie heb ervaren, precies of die dingen komen niet door bij mij... heb er al een mogelijke uitleg voor gegeven in
Hoe veel mg coke in één lijntje? | DrugsForum .
Net toen ik bijna alles had geprobeerd dat ik wilde leerde ik iemand kennen waarbij het uitzonderlijk snel, uitzonderlijk goed klikt (desalnietemin nog pril), maar door ervaringen die zij heeft met mensen die eigenlijk niet zouden moeten gebruiken maar het toch deden - met alle gevolgen en gevaren voor haar 3 kinderen vandien - heeft zij een nultolerantie op gebruik... Ze heeft zelf nooit gebruikt dus snapt niet hoe ontschuldig dit kan zijn, maar voor mij totaal geen offer om te maken. Als ze maar dat vraagt en ik voor de rest mezelf kan zijn.... Toch, mijn en onze toekomst hangt o.a. daarvan af en ik neem het risico niet.
De persoon waarover jij echter spreekt.... ik heb van dit soort dit jaar nog moeten wegvluchten.... rot, pathologische leugenaar, sociopaat tot psychopathic narcissist, malignant narciccit en borderline/bipolair erbij.... kon zelfs met maximle dosis ritalin en medikinet met lange afgave niet op zichzelf functioneren en zodra haar leugens in net gedrang komen van uitkomen verzamelt ze een hoop vrienden die ze nog kan manipuleren om "de persoon die haar heeft verlaten" zwart te maken zonder een kans onbenut te laten.... om het even wie in de supermarkt of op straat... Ze vertelt haar kant van het verhaal. Daar al veel vrienden door verloren, haar taktiek om zichzelf buiten schot te zetten is werkelijk hallucinant. Het ergste is dat ik het van dag 1 al voelde... maar ja, een goed hart... je denkt "ik heb in het verleden het diepste van de put gezien, oordeel niemand omdat zij er ook zijn geweest".
Het verschil was, ik had de wil en ik klom eruit. Zij manipuleert volk om haar eruit te hebben, als ze het zelf maar niet moet doen. Ik kan het haast niet beschrijven, zo ziek en zo vol misbruik en minachting om dan terug poeslief zich te komen excuseren en dat ze het echt wel meent etc etc etc... om dan gewoon in oude gewoontes te vervallen, vooral als ze gedronken of gebruikt had op haar apotheek medicatie om 11% te kunnen functioneren. HEt is een wonder dat ik er nog sta na al die bullshit en een nog groter wonder dat ik heb durven wegvluchten op vrij korte tijd.... Mocht je het hele verhaal horen, je zou er nie bijkunnen dat al die dingen in een korte tijd gebeurd zijn. Toen gebruikte ik nog niets trouwens, tot de laatste week m'n eerste experiment met coke.
Ik ben niet laag genoeg om me daartegen te verdedigen.... ik zie wel wie me aanspreekt en wie niet => waar de echte vrienden achtergebleven zijn.. Sinds dat ongelukkig voorval dat me blut (maar dan ook echt zonder cent en legekoelkast en de helft van m'n kleren kwijt,wss auto kwijt ook) heb ik het onbeschrijfelijk geluk gehad een niet zo heel typisch love at first sight tegen te komen waarbij het nog altijd klikt.... het kan altijd nog mislopen want we hebben 5 kinderen samen, 3 van haar (van vader) en 2 van mij ( 1 moder) zij ziet ze week om week, ik om het weekend. Valt dus te regelen. Het is nog vroeg en we hebben nog alle tijd.
Voor mij is het nu echt helemaal opnieuw beginnen, huis verkopen, auto wss kwijt, blut.... MAar ik ben gelukkig, ik ben bij de juiste personen beland. Heb een job en een wereld van begrip! Dat geeft me de energie om begrip en liefde terug te geven aan anderen die het nodig hebben en het waard zijn de energie daarin te investeren. Ook wanneer iemand mij helpt, hoe onbenullig ook, I ALWAYS GIVE BACK (often double), een van m'n heilige principes.£
Please excuse me the rant.... het topic bracht wat in me naar boven.... Ik zal ermee stoppen, beloofd. Vanaf nu enkel goed advies als ik er heb.