Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1 Maand gestopt met roken en blowen

1 Maand gestopt met roken en blowen

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welkom op mijn eerste topic.

Zoals sommigen weten ben ik 24 januari opgenomen in een verslavingskliniek.
Uiteindelijk heb ik zelf 31 januari ontslag genomen. Dus ik ben 1 week totaal opgenomen geweest.

Achtergrond informatie over mijzelf:

Ik ben 23 jaar, ik heb (PDD-NOS) nu wordt het autismespectrumstoornis genoemd.

Ik heb vanaf mijn 13e gerookt en geblowd toen was dagelijkse roker vooral zware shag. ik blowde 1 keer in de maand en met de tijd werd het 1 keer in de week. elk weekend. tot elke dag voor het slapen gaan. tot hele dagen door in 2016 toen ik kampte met een burn out.


Afkickverschijnselen:

Ik had in de ochtenden en middagen amper eetlust, ik at als lunch en ontbijt 1 stuk fruit om toch maar iets binnen te krijgen.
De eerste 2 nachten had ik intense dromen alsof ik aan de drugs zat, het waren nachtmerries vooral met het thema van de oplichting.
De 3e dag had ik last van dat ik prikkelbaarder, maagkrampen, veel zweten en dat ik rusteloos was.
De 3e nacht kreeg ik 25mg Quetiapine. voor de dromen dit hielp mij.
Vanaf dag 4 kwam mijn eetlust steeds meer terug. Ook de emoties ik heb lekker even alles uitgehuild.


Wat heeft mij geholpen:

- Nicotine pleisters (tip als je ook wilt stoppen met roken als je naar de huisarts gaat en het daar aangeeft wordt het vergoed vanuit je zorgverzekering)
- Alleen op vandaag focussen niet kijken naar hoelang je nog moet.
- De opname zelf. Doordat je in een andere omgeving zit is het makkelijker om patronen te doorbreken.
- Mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.
- Afleiding van muziek, tekenen, schilderen en boeken lezen.
- De apps : I am sober en Stoppen met roken.


Merkbare positieve veranderingen:

- Minder depressief
- Ik ben een stuk socialer, Voorheen sloot ik mezelf af voor de buiten wereld.
- Geld besparen ik heb nu 465,- euro bespaard door 1 maand niet te roken en blowen.
- Ik proef en ruik beter, ruiken als in niet stinken naar rook en beter geuren ruiken.
- Ik eet nu 3 maaltijden op een dag met veel snacks tussen door.
- Ik ben minder kortademigheid op de fiets
- Ik heb meer energie
- Ik droom weer en slaap beter, nu haal ik veel creatieve ideeën uit mijn dromen
- Ik heb meer zelfvertrouwen
- Ik ben een stuk helderder
- Ik heb meer sociale contacten. Voorheen liet ik mijn vriendschappen verwateren nu heb ik weer contact met ze gezocht.
- Mijn huid ziet er gezonder uit. dit hoor ik voornamelijk van uit mijn omgeving.

Ik hoop dat overzichtelijk en leesbaar is en dat dit iemand kan helpen of inspireren.
Als je vragen hebt zijn mijn privé conversaties open.


Dit mag je overslaan is meer van mezelf om het van me af te schrijven.

Stukje verleden verwerken:

2016 een duistere periode waarin in een korte tijd mijn oma was overleden en mijn vriendin het uitmaakte. Toen heb ik ook veel andere hard drugs geprobeerd en ook maandelijks gebruikt voornamelijk: Speed, 4-MMC en MDMA. Door het serotonine te kort was ik helemaal op en kon niet meer naar school en werk gaan ik deed toen BBL opleiding. In 2017 ben ik opgelicht door een ''vriend'' voor ongeveer 2500 euro. Toen heb ik een speed verslaving ontwikkeld om nachtdiensten te doen om mijn schulden af te lossen.

Ik weet dat het misschien niet heel slim was maar ik toen het grootste gedeelte afgelost had, had ik een bakje High Hawaiians truffels gegeten (22gram) en een solo trip gedaan. Ik werd toen bewust hoe ik in een negatieve spiraal aan het leven was en waar ik zou eindigen als ik niet zou veranderen. Toen ben ik abrupt met de speed gestopt maar niet met roken en blowen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Harry! Welkom terug en wat ONGELOFELIJK knap dat het je is gelukt!
Heel erg leuk om dit topic te lezen, en te zien hoeveel positieve veranderingen je nu al hebt.

Hoe gaat het nu met je? Heb je het er nog lastig mee of gaat het je wel prima af?

In elk geval, HEEL veel schouderklopjes. Hopelijk zie ik je weer in het muziektopic. Groetjes!
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Hoe gaat het nu met je? Heb je het er nog lastig mee of gaat het je wel prima af?
Klik om te vergroten...
Super goed, merk alleen kleine trek momenten als ik wiet ruik. bij tabak 0 trek.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Harry In De Warrie zei:
Super goed, merk alleen kleine trek momenten als ik wiet ruik. bij tabak 0 trek.
Klik om te vergroten...
Onwijs knap, doe het je niet zomaar na dus een diepe buiging man.
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Harry In De Warrie zei:
Ik weet dat het misschien niet heel slim was maar ik toen het grootste gedeelte afgelost had, had ik een bakje High Hawaiians truffels gegeten (22gram) en een solo trip gedaan. Ik werd toen bewust hoe ik in een negatieve spiraal aan het leven was en waar ik zou eindigen als ik niet zou veranderen. Toen ben ik abrupt met de speed gestopt
Klik om te vergroten...
Goed dat je bent gestopt! Hou dat vol!
Door dit soort verhalen overweeg ik om psychidelica te gaan doen om te kunnen stoppen met speed.
Maar ik vraag me vooral af welke psychidelica?
hoor namenlijk heel vaak positieve verhalen over lsd dat ze je kunnen helpen bij die mindset maar lsd duurt voor mij gewoon veelste lang en over truffels heb ik het eigenlijk nog niet zo vaak gehoord maar moet er waarschijnlijk ook gewoon nog meer onderzoek naar doen.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
TeveelKaas zei:
Maar ik vraag me vooral af welke psychedelica?
Klik om te vergroten...

Als je naar een smartshop gaat en verteld dat je geïnteresseerd bent in truffels raden ze je een beginners soort aan. En geven ze je informatie

Voor die solo trip had ik ook al een keer met 2 vrienden getript helaas was er toen iemand die een badtrip kreeg en was het heel moeilijk om die persoon gerust te stellen terwijl wij ook voor het eerst aan het trippen waren.

We hadden het toen overschat omdat we allemaal ervaring hadden met harddrugs en truffels waren immers legaal verkrijgbaar.
Dus het advies van een nuchtere tripsitter hadden we links laten liggen.

Omdat ik wist dat hun niet meer wouden trippen na die ervaring had ik de volgende solo gedaan.

Ik had me interesse wel gehouden omdat toen ik onderweg naar huis was de hele stad een soort magische gloed had en alles begon te ademen en golven en dat vond ik wel mooi.

Nog een advies: ga er zonder verwachtingen in, als je hoopt op een ingeving en die komt niet kan het teleurstellend zijn.
Ga mee met het gevoel niet er tegen in.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry In De Warrie zei:
Welkom op mijn eerste topic.

Zoals sommigen weten ben ik 24 januari opgenomen in een verslavingskliniek.
Uiteindelijk heb ik zelf 31 januari ontslag genomen. Dus ik ben 1 week totaal opgenomen geweest.

Achtergrond informatie over mijzelf:

Ik ben 23 jaar, ik heb (PDD-NOS) nu wordt het autismespectrumstoornis genoemd.

Ik heb vanaf mijn 13e gerookt en geblowd toen was dagelijkse roker vooral zware shag. ik blowde 1 keer in de maand en met de tijd werd het 1 keer in de week. elk weekend. tot elke dag voor het slapen gaan. tot hele dagen door in 2016 toen ik kampte met een burn out.


Afkickverschijnselen:

Ik had in de ochtenden en middagen amper eetlust, ik at als lunch en ontbijt 1 stuk fruit om toch maar iets binnen te krijgen.
De eerste 2 nachten had ik intense dromen alsof ik aan de drugs zat, het waren nachtmerries vooral met het thema van de oplichting.
De 3e dag had ik last van dat ik prikkelbaarder, maagkrampen, veel zweten en dat ik rusteloos was.
De 3e nacht kreeg ik 25mg Quetiapine. voor de dromen dit hielp mij.
Vanaf dag 4 kwam mijn eetlust steeds meer terug. Ook de emoties ik heb lekker even alles uitgehuild.


Wat heeft mij geholpen:

- Nicotine pleisters (tip als je ook wilt stoppen met roken als je naar de huisarts gaat en het daar aangeeft wordt het vergoed vanuit je zorgverzekering)
- Alleen op vandaag focussen niet kijken naar hoelang je nog moet.
- De opname zelf. Doordat je in een andere omgeving zit is het makkelijker om patronen te doorbreken.
- Mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.
- Afleiding van muziek, tekenen, schilderen en boeken lezen.
- De apps : I am sober en Stoppen met roken.


Merkbare positieve veranderingen:

- Minder depressief
- Ik ben een stuk socialer, Voorheen sloot ik mezelf af voor de buiten wereld.
- Geld besparen ik heb nu 465,- euro bespaard door 1 maand niet te roken en blowen.
- Ik proef en ruik beter, ruiken als in niet stinken naar rook en beter geuren ruiken.
- Ik eet nu 3 maaltijden op een dag met veel snacks tussen door.
- Ik ben minder kortademigheid op de fiets
- Ik heb meer energie
- Ik droom weer en slaap beter, nu haal ik veel creatieve ideeën uit mijn dromen
- Ik heb meer zelfvertrouwen
- Ik ben een stuk helderder
- Ik heb meer sociale contacten. Voorheen liet ik mijn vriendschappen verwateren nu heb ik weer contact met ze gezocht.
- Mijn huid ziet er gezonder uit. dit hoor ik voornamelijk van uit mijn omgeving.

Ik hoop dat overzichtelijk en leesbaar is en dat dit iemand kan helpen of inspireren.
Als je vragen hebt zijn mijn privé conversaties open.


Dit mag je overslaan is meer van mezelf om het van me af te schrijven.

Stukje verleden verwerken:

2016 een duistere periode waarin in een korte tijd mijn oma was overleden en mijn vriendin het uitmaakte. Toen heb ik ook veel andere hard drugs geprobeerd en ook maandelijks gebruikt voornamelijk: Speed, 4-MMC en MDMA. Door het serotonine te kort was ik helemaal op en kon niet meer naar school en werk gaan ik deed toen BBL opleiding. In 2017 ben ik opgelicht door een ''vriend'' voor ongeveer 2500 euro. Toen heb ik een speed verslaving ontwikkeld om nachtdiensten te doen om mijn schulden af te lossen.

Ik weet dat het misschien niet heel slim was maar ik toen het grootste gedeelte afgelost had, had ik een bakje High Hawaiians truffels gegeten (22gram) en een solo trip gedaan. Ik werd toen bewust hoe ik in een negatieve spiraal aan het leven was en waar ik zou eindigen als ik niet zou veranderen. Toen ben ik abrupt met de speed gestopt maar niet met roken en blowen.
Klik om te vergroten...
25mg Quetiapine kun je erg goed opslapen dat klopt goed van je dat je de speed laat staan ,dat is natuurlik geen slaapmideel
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie je post nu pas en nu pas maakt het ook indruk omdat ik je ook wat beter ken nu.

Hoe gaat het nu met je?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
Goed! nu 8 maanden gestopt met roken en heb na 6 maanden wel een klein uitglijertje gemaakt met wiet.
Weer herpakt en ben blij dat ik niet meteen terug ben gevallen in waar ik zat merkte dat het ook heel zwaar op me longen sloeg dus als ik in de toekomst ooit nog recreatief ga consumeren misschien met een vaporizer of olie, edibles. maar ik zou niet meer naar dagelijks gebruik gaan.

Verder ben ik nu met EMDR begonnen 3 sessies gehad, Wel intensief maar het lijkt wel de vruchten af te werpen.

Ik vind het nog wel moeilijk dat ik grote deel van me vrienden achter me heb moeten laten. Hoop dat ik ooit wat ik nu met tabak heb ik gewoon naast mensen kan zitten die roken en dat ik dan geen trek ervaar.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Trots op je! Je bent lekker bezig 🐣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."