#1
Welkom op mijn eerste topic.
Zoals sommigen weten ben ik 24 januari opgenomen in een verslavingskliniek.
Uiteindelijk heb ik zelf 31 januari ontslag genomen. Dus ik ben 1 week totaal opgenomen geweest.
Achtergrond informatie over mijzelf:
Ik ben 23 jaar, ik heb (PDD-NOS) nu wordt het autismespectrumstoornis genoemd.
Ik heb vanaf mijn 13e gerookt en geblowd toen was dagelijkse roker vooral zware shag. ik blowde 1 keer in de maand en met de tijd werd het 1 keer in de week. elk weekend. tot elke dag voor het slapen gaan. tot hele dagen door in 2016 toen ik kampte met een burn out.
Afkickverschijnselen:
Ik had in de ochtenden en middagen amper eetlust, ik at als lunch en ontbijt 1 stuk fruit om toch maar iets binnen te krijgen.
De eerste 2 nachten had ik intense dromen alsof ik aan de drugs zat, het waren nachtmerries vooral met het thema van de oplichting.
De 3e dag had ik last van dat ik prikkelbaarder, maagkrampen, veel zweten en dat ik rusteloos was.
De 3e nacht kreeg ik 25mg Quetiapine. voor de dromen dit hielp mij.
Vanaf dag 4 kwam mijn eetlust steeds meer terug. Ook de emoties ik heb lekker even alles uitgehuild.
Wat heeft mij geholpen:
- Nicotine pleisters (tip als je ook wilt stoppen met roken als je naar de huisarts gaat en het daar aangeeft wordt het vergoed vanuit je zorgverzekering)
- Alleen op vandaag focussen niet kijken naar hoelang je nog moet.
- De opname zelf. Doordat je in een andere omgeving zit is het makkelijker om patronen te doorbreken.
- Mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.
- Afleiding van muziek, tekenen, schilderen en boeken lezen.
- De apps : I am sober en Stoppen met roken.
Merkbare positieve veranderingen:
- Minder depressief
- Ik ben een stuk socialer, Voorheen sloot ik mezelf af voor de buiten wereld.
- Geld besparen ik heb nu 465,- euro bespaard door 1 maand niet te roken en blowen.
- Ik proef en ruik beter, ruiken als in niet stinken naar rook en beter geuren ruiken.
- Ik eet nu 3 maaltijden op een dag met veel snacks tussen door.
- Ik ben minder kortademigheid op de fiets
- Ik heb meer energie
- Ik droom weer en slaap beter, nu haal ik veel creatieve ideeën uit mijn dromen
- Ik heb meer zelfvertrouwen
- Ik ben een stuk helderder
- Ik heb meer sociale contacten. Voorheen liet ik mijn vriendschappen verwateren nu heb ik weer contact met ze gezocht.
- Mijn huid ziet er gezonder uit. dit hoor ik voornamelijk van uit mijn omgeving.
Ik hoop dat overzichtelijk en leesbaar is en dat dit iemand kan helpen of inspireren.
Als je vragen hebt zijn mijn privé conversaties open.
Dit mag je overslaan is meer van mezelf om het van me af te schrijven.
Stukje verleden verwerken:
2016 een duistere periode waarin in een korte tijd mijn oma was overleden en mijn vriendin het uitmaakte. Toen heb ik ook veel andere hard drugs geprobeerd en ook maandelijks gebruikt voornamelijk: Speed, 4-MMC en MDMA. Door het serotonine te kort was ik helemaal op en kon niet meer naar school en werk gaan ik deed toen BBL opleiding. In 2017 ben ik opgelicht door een ''vriend'' voor ongeveer 2500 euro. Toen heb ik een speed verslaving ontwikkeld om nachtdiensten te doen om mijn schulden af te lossen.
Ik weet dat het misschien niet heel slim was maar ik toen het grootste gedeelte afgelost had, had ik een bakje High Hawaiians truffels gegeten (22gram) en een solo trip gedaan. Ik werd toen bewust hoe ik in een negatieve spiraal aan het leven was en waar ik zou eindigen als ik niet zou veranderen. Toen ben ik abrupt met de speed gestopt maar niet met roken en blowen.
Zoals sommigen weten ben ik 24 januari opgenomen in een verslavingskliniek.
Uiteindelijk heb ik zelf 31 januari ontslag genomen. Dus ik ben 1 week totaal opgenomen geweest.
Achtergrond informatie over mijzelf:
Ik ben 23 jaar, ik heb (PDD-NOS) nu wordt het autismespectrumstoornis genoemd.
Ik heb vanaf mijn 13e gerookt en geblowd toen was dagelijkse roker vooral zware shag. ik blowde 1 keer in de maand en met de tijd werd het 1 keer in de week. elk weekend. tot elke dag voor het slapen gaan. tot hele dagen door in 2016 toen ik kampte met een burn out.
Afkickverschijnselen:
Ik had in de ochtenden en middagen amper eetlust, ik at als lunch en ontbijt 1 stuk fruit om toch maar iets binnen te krijgen.
De eerste 2 nachten had ik intense dromen alsof ik aan de drugs zat, het waren nachtmerries vooral met het thema van de oplichting.
De 3e dag had ik last van dat ik prikkelbaarder, maagkrampen, veel zweten en dat ik rusteloos was.
De 3e nacht kreeg ik 25mg Quetiapine. voor de dromen dit hielp mij.
Vanaf dag 4 kwam mijn eetlust steeds meer terug. Ook de emoties ik heb lekker even alles uitgehuild.
Wat heeft mij geholpen:
- Nicotine pleisters (tip als je ook wilt stoppen met roken als je naar de huisarts gaat en het daar aangeeft wordt het vergoed vanuit je zorgverzekering)
- Alleen op vandaag focussen niet kijken naar hoelang je nog moet.
- De opname zelf. Doordat je in een andere omgeving zit is het makkelijker om patronen te doorbreken.
- Mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.
- Afleiding van muziek, tekenen, schilderen en boeken lezen.
- De apps : I am sober en Stoppen met roken.
Merkbare positieve veranderingen:
- Minder depressief
- Ik ben een stuk socialer, Voorheen sloot ik mezelf af voor de buiten wereld.
- Geld besparen ik heb nu 465,- euro bespaard door 1 maand niet te roken en blowen.
- Ik proef en ruik beter, ruiken als in niet stinken naar rook en beter geuren ruiken.
- Ik eet nu 3 maaltijden op een dag met veel snacks tussen door.
- Ik ben minder kortademigheid op de fiets
- Ik heb meer energie
- Ik droom weer en slaap beter, nu haal ik veel creatieve ideeën uit mijn dromen
- Ik heb meer zelfvertrouwen
- Ik ben een stuk helderder
- Ik heb meer sociale contacten. Voorheen liet ik mijn vriendschappen verwateren nu heb ik weer contact met ze gezocht.
- Mijn huid ziet er gezonder uit. dit hoor ik voornamelijk van uit mijn omgeving.
Ik hoop dat overzichtelijk en leesbaar is en dat dit iemand kan helpen of inspireren.
Als je vragen hebt zijn mijn privé conversaties open.
Dit mag je overslaan is meer van mezelf om het van me af te schrijven.
Stukje verleden verwerken:
2016 een duistere periode waarin in een korte tijd mijn oma was overleden en mijn vriendin het uitmaakte. Toen heb ik ook veel andere hard drugs geprobeerd en ook maandelijks gebruikt voornamelijk: Speed, 4-MMC en MDMA. Door het serotonine te kort was ik helemaal op en kon niet meer naar school en werk gaan ik deed toen BBL opleiding. In 2017 ben ik opgelicht door een ''vriend'' voor ongeveer 2500 euro. Toen heb ik een speed verslaving ontwikkeld om nachtdiensten te doen om mijn schulden af te lossen.
Ik weet dat het misschien niet heel slim was maar ik toen het grootste gedeelte afgelost had, had ik een bakje High Hawaiians truffels gegeten (22gram) en een solo trip gedaan. Ik werd toen bewust hoe ik in een negatieve spiraal aan het leven was en waar ik zou eindigen als ik niet zou veranderen. Toen ben ik abrupt met de speed gestopt maar niet met roken en blowen.