Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulpvraag: verschillende middelen

Hulpvraag: verschillende middelen

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kunt iemand ook gewoon vertrouwen op zijn/haar woord in plaats van meteen te schakelen naar complotgekkie mode. De kans dat iemand oprecht een hulpvraag heeft over iemand anders in plaats van een verzonnen hulpvraag over iemand anders is een stuk groter. Dat is Münchhausen by proxy achtig gedrag en er lopen er niet zoveel rond die op die manier aandacht zoeken. Als iemand om onverklaarbare reden toch een problematische situatie verzint over een ander om aandacht te zoeken, dan verlies je alleen wat tijd met het reageren (die je als je sceptische vragen gaat stellen ook wel kwijt bent). Ga dus gewoon een beetje oké om met iemand die waarschijnlijk met een flink probleem zit. Als het jou zelf aangaat en je daadwerkelijk iets te verliezen hebt, dan mag je van mij zo sceptisch zijn als je zelf nodig acht.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sally Tessio zei:
Je kunt iemand ook gewoon vertrouwen op zijn/haar woord in plaats van meteen te schakelen naar complotgekkie mode. De kans dat iemand oprecht een hulpvraag heeft over iemand anders in plaats van een verzonnen hulpvraag over iemand anders is een stuk groter. Dat is Münchhausen by proxy achtig gedrag en er lopen er niet zoveel rond die op die manier aandacht zoeken. Als iemand om onverklaarbare reden toch een problematische situatie verzint over een ander om aandacht te zoeken, dan verlies je alleen wat tijd met het reageren (die je als je sceptische vragen gaat stellen ook wel kwijt bent). Ga dus gewoon een beetje oké om met iemand die waarschijnlijk met een flink probleem zit. Als het jou zelf aangaat en je daadwerkelijk iets te verliezen hebt, dan mag je van mij zo sceptisch zijn als je zelf nodig acht.
Klik om te vergroten...
Dit is het internet. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft maar ik geloof iemand die ik niet in de ogen kan kijk niet direct op z'n woord. Helemaal niet als het zo vaag beschreven wordt.

Voor iemand die al sinds 2014 lid is heb je weinig kennis van de hoeveelheid vage verhalen die hier worden gepost. Daarnaast zeg ik nergens dat OP aandacht zoekt, een dergelijke vraag kan ook hele andere motieven hebben. Geen idee waar je dat vandaan haalt, misschien kan je zelf nog een oefening doen?

Laat mij lekker sceptisch zijn, dan mag jij de zachte heelmeester zijn.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Dames, vechten jullie dit anders even privé uit?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me niet nodig.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dames, vechten jullie dit anders even privé uit?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
AnonymousFlower zei:
Ik kan niet teveel in detail treden; ik neus niet zomaar stiekem in iemand zijn spullen. Dit staat zwart op wit. Daarnaast heeft bespreken al geen zin meer. Ik stel deze vraag bewust
Klik om te vergroten...
Waarom kan je niet meer details geven? Dat zou het voor ons makkelijker maken om je van goede info/tips te voorzien?
A
AnonymousFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Waarom kan je niet meer details geven? Dat zou het voor ons makkelijker maken om je van goede info/tips te voorzien?
Klik om te vergroten...

De informatie die ik geef is voldoende. Ik kom hier met goede bedoelingen omdat iemand waar ik veel van hou zichzelf de vernieling in helpt en hulpverlening geen optie is aangezien deze persoon alles afhoudt. Ik heb weinig verstand van drugs en kwam hier enkel om wat informatie op te doen, niet de grond in gestampt te worden. Bedankt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sally Tessio zei:
Je kunt iemand ook gewoon vertrouwen op zijn/haar woord in plaats van meteen te schakelen naar complotgekkie mode.
Klik om te vergroten...
Noot:
Als het om ( stiekem) drugsgebruik gaat, dan ben ik heeeeeeel voorzichtig met vertrouwen.
sterker nog, ik hanteer in deze gevallen een zeer groot wantrouwen....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
AnonymousFlower zei:
De informatie die ik geef is voldoende. Ik kom hier met goede bedoelingen omdat iemand waar ik veel van hou zichzelf de vernieling in helpt en hulpverlening geen optie is aangezien deze persoon alles afhoudt. Ik heb weinig verstand van drugs en kwam hier enkel om wat informatie op te doen, niet de grond in gestampt te worden. Bedankt
Klik om te vergroten...
Voor goed advies hebben we toch wat meer info nodig maar dat schijnt je niet te begrijpen. Succes ermee.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niets mis met sceptische vragen, maar 't mag best wat vriendelijker gebracht worden. AnonymousFlower stelt gewoon op een normale manier een vraag en meteen worden er aannames naar haar (of hem?) toegegooid dat ze in andermans spullen zou rondneuzen. Dat is niet bepaald een warme verwelkoming op het forum zo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
AnonymousFlower zei:
De informatie die ik geef is voldoende. Ik kom hier met goede bedoelingen omdat iemand waar ik veel van hou zichzelf de vernieling in helpt en hulpverlening geen optie is aangezien deze persoon alles afhoudt. Ik heb weinig verstand van drugs en kwam hier enkel om wat informatie op te doen, niet de grond in gestampt te worden. Bedankt
Klik om te vergroten...
Pijnlijke situatie inderdaad. Ik ben wel benieuwd wie jou de grond in stampt. Ik zie alleen duidelijke vragen naar meer info. Je zegt dat je geen verstand hebt van drugs maar als mensen die dat wel meer hebben jou vragen om meer uitleg om je te kunnen helpen, lijk je je aangevallen te voelen. Schaamte over verslaving hoeft echt niet, als dat het is, helemaal in dit subforum.
A
AnonymousFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo allemaal,
Ik weet even niet waar te beginnen. Ben op dit forum gekomen door iemand waar ik veel om geef maar geen grip op kan krijgen.
Bekend met wiet/hasj roken (verslavend ) en psychose gevoelig hier door.
Nu heb ik verschillende dingen gevonden die ik niet kan plaatsen: doorgeknipte wattenstaafjes , tubes lijm, zakje baking soda en potjes zoetjes in de kast (los in bed en overal door de kamer heen) persoon at deze ook. Ten tijde van onder invloed zijn. Omdat ik totaal geen ervaring heb met drugs vraag ik jullie; wie kan mij eventueel vertellen of deze middelen / dingen ergens voor kunnen worden gebruikt? Ik vermoed evt lijm snuiven. Kan de andere dingen niet plaatsen. In elk geval dank voor het lezen, het is een complexe situatie.
Ene moment helder, maar grote delen op de dag onder invloed. Niet altijd wiet te ruiken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bespreek het met die persoon ipv stiekem rond te neuzen in iemand anders zijn of haar spullen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kunt weinig doen. Zeg tegen de persoon dat je je zorgen maakt om zijn/haar welzijn omdat je ziet dat ze vaak onder invloed zijn. Je kunt aangeven dat je er voor ze bent als ze hulp nodig hebben. Waarschijnlijk gaan ze alles ontkennen en of wegwuiven.
A
AnonymousFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Bespreek het met die persoon ipv stiekem rond te neuzen in iemand anders zijn of haar spullen.
Klik om te vergroten...
Ik kan niet teveel in detail treden; ik neus niet zomaar stiekem in iemand zijn spullen. Dit staat zwart op wit. Daarnaast heeft bespreken al geen zin meer. Ik stel deze vraag bewust
A
AnonymousFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Je kunt weinig doen. Zeg tegen de persoon dat je je zorgen maakt om zijn/haar welzijn omdat je ziet dat ze vaak onder invloed zijn. Je kunt aangeven dat je er voor ze bent als ze hulp nodig hebben. Waarschijnlijk gaan ze alles ontkennen en of wegwuiven.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad wat er gebeurd. Wachtlijsten voor hulp zijn lang, het wordt steeds erger. Grip raakt kwijt. Vandaar deze vraag , er komt steeds meer bij. Persoon stoot zich af, met straks alle gevolgen van dien
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
AnonymousFlower zei:
Dat is inderdaad wat er gebeurd. Wachtlijsten voor hulp zijn lang, het wordt steeds erger. Grip raakt kwijt. Vandaar deze vraag , er komt steeds meer bij. Persoon stoot zich af, met straks alle gevolgen van dien
Klik om te vergroten...
Ja, dat is typisch voor verslaving. Het is een harde boodschap maar je staat machteloos.
A
AnonymousFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Ja, dat is typisch voor verslaving. Het is een harde boodschap maar je staat machteloos.
Klik om te vergroten...
Verslaafd inderdaad . T was eerst blowen. Nu kom ik dus die andere genoemde voorwerpen / middelen tegen. Geen idee of dit ergens voor gebruikt kan worden. Iemand met een pot zoetjes in de hand al etend lijkt me ook niet “normaal”
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Je kan het toch gewoon vragen?
Klik om te vergroten...
Denk jij weleens na voor je iets zegt of schrijft, Fred? Of gebeurt dat meestal daarna pas? Of is dat iets wat überhaupt nooit voorkomt?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
AnonymousFlower zei:
Verslaafd inderdaad . T was eerst blowen. Nu kom ik dus die andere genoemde voorwerpen / middelen tegen. Geen idee of dit ergens voor gebruikt kan worden. Iemand met een pot zoetjes in de hand al etend lijkt me ook niet “normaal”
Klik om te vergroten...
De attributen die je beschrijft komen mij niet bekend voor, en dan nog blijft het een gok. Je enige kans is een dialoog als degene nuchter is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
AnonymousFlower zei:
Ik kan niet teveel in detail treden; ik neus niet zomaar stiekem in iemand zijn spullen. Dit staat zwart op wit. Daarnaast heeft bespreken al geen zin meer. Ik stel deze vraag bewust
Klik om te vergroten...
Je kan het toch gewoon vragen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."