Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik weet even niet waar te beginnen. Ben op dit forum gekomen door iemand waar ik veel om geef maar geen grip op kan krijgen. Bekend met wiet/hasj roken (verslavend ) en psychose gevoelig hier door. Nu heb ik verschillende dingen gevonden die ik niet kan plaatsen: doorgeknipte wattenstaafjes , tubes lijm, zakje baking soda en potjes zoetjes in de kast (los in bed en overal door de kamer heen) persoon at deze ook. Ten tijde van onder invloed zijn. Omdat ik totaal geen ervaring heb met drugs vraag ik jullie; wie kan mij eventueel vertellen of deze middelen / dingen ergens voor kunnen worden gebruikt? Ik vermoed evt lijm snuiven. Kan de andere dingen niet plaatsen. In elk geval dank voor het lezen, het is een complexe situatie. Ene moment helder, maar grote delen op de dag onder invloed. Niet altijd wiet te ruiken."
"FredKroket zei: Bespreek het met die persoon ipv stiekem rond te neuzen in iemand anders zijn of haar spullen. Klik om te vergroten... Ik kan niet teveel in detail treden; ik neus niet zomaar stiekem in iemand zijn spullen. Dit staat zwart op wit. Daarnaast heeft bespreken al geen zin meer. Ik stel deze vraag bewust"
"dupont zei: Je kunt weinig doen. Zeg tegen de persoon dat je je zorgen maakt om zijn/haar welzijn omdat je ziet dat ze vaak onder invloed zijn. Je kunt aangeven dat je er voor ze bent als ze hulp nodig hebben. Waarschijnlijk gaan ze alles ontkennen en of wegwuiven. Klik om te vergroten... Dat is inderdaad wat er gebeurd. Wachtlijsten voor hulp zijn lang, het wordt steeds erger. Grip raakt kwijt. Vandaar deze vraag , er komt steeds meer bij. Persoon stoot zich af, met straks alle gevolgen van dien"
"dupont zei: Ja, dat is typisch voor verslaving. Het is een harde boodschap maar je staat machteloos. Klik om te vergroten... Verslaafd inderdaad . T was eerst blowen. Nu kom ik dus die andere genoemde voorwerpen / middelen tegen. Geen idee of dit ergens voor gebruikt kan worden. Iemand met een pot zoetjes in de hand al etend lijkt me ook niet “normaal”"
"FredKroket zei: Waarom kan je niet meer details geven? Dat zou het voor ons makkelijker maken om je van goede info/tips te voorzien? Klik om te vergroten... De informatie die ik geef is voldoende. Ik kom hier met goede bedoelingen omdat iemand waar ik veel van hou zichzelf de vernieling in helpt en hulpverlening geen optie is aangezien deze persoon alles afhoudt. Ik heb weinig verstand van drugs en kwam hier enkel om wat informatie op te doen, niet de grond in gestampt te worden. Bedankt"