Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaatje

Maatje

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StafanieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve mensen, het gaat niet lekker met me. Ik gebruik te vaak g, te vaak benzo. Elke keer gaat het een paar dagen goed, maar dan komt de drang, en ga ik weer voor de bijl. Ik zoek iemand waarmee ik hierover kan praten. Ik ben zo bang dat ik verslaafd ben en voel me erg angstig. Alvast veel dank!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stafanie zei:
ieve mensen, het gaat niet lekker met me. Ik gebruik te vaak g, te vaak benzo. Elke keer gaat het een paar dagen goed, maar dan komt de drang, en ga ik weer voor de bijl. Ik zoek iemand waarmee ik hierover kan praten. Ik ben zo bang dat ik verslaafd ben en voel me erg angstig. Alvast veel dank!
Klik om te vergroten...

Been there..
Soms helpt het om je te realiseren dat je in de nasleep van benzo's en G juist last kunt krijgen van emotionele schommelingen. Die komen dan nog even bovenop de situatie die dan al kut is. Door de nasleep van de benzo's en G voel je je dan super onrustig, ervaar je emoties veel sterker en ga je impulsief dingen doen om op die gevoelens in te gaan.

Het helpt om wat afstand daarvan te nemen. Dat doe je al door je te realiseren dat de drugs die gevoelens versterken. Maar het helpt ook om even naar buiten te gaan en wandelen (soms juist als het weer lekker guur is). Na zo'n wandeling zijn niet alle gevoelens ineens weg. Maar het kan zeker helpen om het te verminderen.

Rust nemen, voor jezelf zorgen, hergroeperen, en dan nog eens kijken wat je kunt doen aan de situatie.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijd om hulp te zoeken!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt eens een NA meeting in de buurt bezoeken. Daar vind je zeker lotgenoten (hoewel benzo's niet zo heel veel voorkomen in die kringen, maar op de meetings zelf worden middelen niet bij naam genoemd dus het is niet altijd even duidelijk wie wat gebruikt). Zeker niet alleen het gevecht gaan voeren. Leg je situatie eens uit aan de huisarts, er is hulp genoeg te vinden.

En als je wilt kun je me altijd even een privébericht sturen. Ik heb ruim ervaring met benzo's en andere verslaving en ik reageer altijd (maar niet pre sé direct :wink:)
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij NA meetings kan je aangeven dat je een sponsor zoekt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."