Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe meer controle over mijn drugs gebruik

hoe meer controle over mijn drugs gebruik

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JepjeLid
01-01-2024, 00:00
dupont zei:
@Jepje Waarom wil je precies meer controle als het perfect is?
Klik om te vergroten...
omdat het zoveel nadelen heeft, en als je in mindere maten weet te lukken smoken dan blijft het ook perfect, ik wil niet dat het uit de hand loopt. en dat ik nog lang en gelukkig van het perfecte kan genieten en dat moet met controle

ik hoop dat wilskracht genoeg is
_
_shikantazaLid
Jepje zei:
ik hoop dat wilskracht genoeg is
Klik om te vergroten...
Wilskracht is bij een verslaving niet genoeg. Ik denk ook niet dat je klaar bent om echt te stoppen omdat je het nog te veel verheerlijkt.

Het kan sowieso geen kwaad om hulp te zoeken. Een goede eerste stap is een bezoekje aan de huisarts. En sommige instanties bieden een programma aan waarin gecontroleerd gebruik kan zitten, bijv Iriszorg. Er zijn mensen die dat kunnen. Ikzelf absoluut niet. Misschien ben jij één van de gelukkigen die dat wel kunnen.
M
Manu76Lid
2 peuken per dag gaat nooit lukken is mijn gedachte en als er nicotine in de joints zit wordt het leven dus ellendig als je meeste uren van de dag niet mag blowen. Dan wordt leven zonder veel fijner, zeker weten. Puur een trekje wiet aan het einde van de dag voor het slapengaan lijkt me dan met veel discipline wel een mogelijkheid voor sommige mensen. Maar als je het gebruikt tegen verveling, vergeet het maar snel dan!
D
De ZandmanLid
De situatie van de TS lijkt me niet bepaald gemakkelijk....
Je wilt controleren wat je gebruikt, maar wilt in wezen elke dag een paar uur high zijn? Maximaal 2 joints per dag?
Dit gaat volgens mij zo niet lukken.
Je hebt immers steeds meer nodig om die paar uurtjes high te zijn, wat ook nog eens verheerlijkt wordt.
Dit werkt bijna nooit.
Vanuit mijzelf, ik kon dat niet met weed en rookte me te pletter totdat ik er definitief mee stopte en dat gestopt zijn is mij goed bevallen.
Ik denk dat de TS eens een tijd zou moeten stoppen met blowen.
Na die tijd eens de balans opmaken of dat high zijn werkelijk zo ontzettend fijn is naast het financieel plaatje en dat nuchter blijven ook heel fijn kan zijn.
J
JepjeLid
hallo iedereen,

zelf gebruik ik best wat drugs, op dagelijkse basis gebruik ik wiet. verder op maandelijk of zelf jaarlijkse basis, xtc, 2-cb en ooit wel is keta gedaan. de laatste doe ik enkel op feestjes en dus 3 keer per jaar ofzo. Ik vind drugs echt fantastische en al helemaal met een feestje. Het ding waar ik moeite mee heb is wiet. Ik hou van wiet het heeft met goed gegrepen. het is een zitzak waar je niet meer uit kan opstaan.

ik probeer vaak 2 gram wiet te doen per week, lukt niet altijd deed echt makkelijk 10 gram per 3 weken
ik wil zelf meer controle over mijn wiet verslaving, want ja ik ben verslaafd, maar wiet is gwn te fantastisch om te laten staan.
elke dag een paar uurtje wiet is gwn perfect.
ik heb zelf geen problemen en mijn leven is best op orde.

hoe krijg ik meer controle over mijn gebruik, want ik weet het word meer en meer en nog is meer.
stel ik zou elke dag voor de rest van mijn leven een paar uurtjes per dag high willen zijn, denken jullie dat dat mogelijk is en hoe.
zonder het risico dat het er opeens 8 of een dag worden. ik vind 2 echt wel de max ook financieel gezien

bedankte voor iedereen zijn hulp
P
PurplextLid
Jepje zei:
stel ik zou elke dag voor de rest van mijn leven een paar uurtjes per dag high willen zijn, denken jullie dat dat mogelijk is en hoe.
Klik om te vergroten...

Een timer zetten.

Maar nee, even zonder gekkigheid, verslaving en controle gaan niet zo goed samen.
Je zegt dat je geen problemen heb, maar je wilt wel elke dag een paar uur high zijn?

Ik heb het zelf heel wat jaren volgehouden alleen een beetje wiet in de avond te roken (deed een maand met 2 gram) en dit werd nooit meer. Dus ja, als je je echt aan een hoeveelheid en een tijdsbestek kan houden, dan zou je een heel gedisciplineerde junkie kunnen zijn....
_
_shikantazaLid
@Jepje Waarom wil je precies meer controle als het perfect is?
J
JepjeLid
Purplext zei:
Een timer zetten.

Maar nee, even zonder gekkigheid, verslaving en controle gaan niet zo goed samen.
Je zegt dat je geen problemen heb, maar je wilt wel elke dag een paar uur high zijn?

Ik heb het zelf heel wat jaren volgehouden alleen een beetje wiet in de avond te roken (deed een maand met 2 gram) en dit werd nooit meer. Dus ja, als je je echt aan een hoeveelheid en een tijdsbestek kan houden, dan zou je een heel gedisciplineerde junkie kunnen zijn....
Klik om te vergroten...
ik denk dat ik graag high word uit vervelling, motivatie is het enige wat mijn probleem is en slapen zonder wiet. ik weet dat dat opgelost is als ik stopt met wiet maar, hah laat me niet lachen. ik vind wel dat er en zeker als je facking veel blowed dat er veel nadelen zijn en despressie en shit, ik ben op moment gelukkig ik heb een jaar geleden een heftige en moeilijke periode gehad, maar zelf met smoken tussentijds, ben ik daar uit gekomen, ik weet dat als ik 1 a 2 joints doe op een dag dat dat wel goed komt, maar ben gwn bang dat het meer word.

Dus ja, als je je echt aan een hoeveelheid en een tijdsbestek kan houden, dan zou je een heel gedisciplineerde junkie kunnen zijn....

dat zou wel echt heel mooi zijn ja

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."