Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDisulfiram (Antabuse, 500MG) bijwerkingen

Disulfiram (Antabuse, 500MG) bijwerkingen

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,

Zijn er meer mensen hier die onder deze medicatie nare bijwerkingen ondervinden??
Ben het nu een kleine 2 weken aan het nemen en heb de laatste 3-4 dagen enorm last van hoofdpijn, duizeligheid & een algemeen raar gevoel..
Dagdosis 1X daags 500mg... in het begin niets ondervonden maar heb de laatste dagen dus enorm last.
Ga er nu ook mee stoppen, was eerder een gemoedsrust voor mijn vriendin, ouders om te bewijzen dat ik niet meer drink, nu is mijn ambitie natuurlijk om sowieso niet meer te drinken dus dat gaat het probleem niet zijn. Ik wil gewoon geen bijwerkingen.

Bedankt!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
verrekijker zei:
Beste leden,

Zijn er meer mensen hier die onder deze medicatie nare bijwerkingen ondervinden??
Ben het nu een kleine 2 weken aan het nemen en heb de laatste 3-4 dagen enorm last van hoofdpijn, duizeligheid & een algemeen raar gevoel..
Dagdosis 1X daags 500mg... in het begin niets ondervonden maar heb de laatste dagen dus enorm last.
Ga er nu ook mee stoppen, was eerder een gemoedsrust voor mijn vriendin, ouders om te bewijzen dat ik niet meer drink, nu is mijn ambitie natuurlijk om sowieso niet meer te drinken dus dat gaat het probleem niet zijn. Ik wil gewoon geen bijwerkingen.

Bedankt!
Klik om te vergroten...
Een onderhoudsdosering Antabus is 400-800mg twee keer per week. Lijkt erop dat je te vaak doseert. Dat kan verklaren waarom je je rot voelt. Overleg even met de arts die het voorschrijft.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Een onderhoudsdosering Antabus is 400-800mg twee keer per week. Lijkt erop dat je te vaak doseert. Dat kan verklaren waarom je je rot voelt. Overleg even met de arts die het voorschrijft.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht, ik ga dit morgen voorleggen :)
Heb hieromtrent geen informatie gekregen.... ik blijf er voorlopig even vanaf!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
verrekijker zei:
Bedankt voor je bericht, ik ga dit morgen voorleggen :)
Heb hieromtrent geen informatie gekregen.... ik blijf er voorlopig even vanaf!
Klik om te vergroten...
Mooi. Houd in de gaten dat je verslaafde hoofd geen smoesjes gaat verzinnen (of is het al zo ver? je eerste bericht leest namelijk wel zo - minimaliseren en wat hoogmoed?).
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Mooi. Houd in de gaten dat je verslaafde hoofd geen smoesjes gaat verzinnen (of is het al zo ver?).
Klik om te vergroten...
Neen dat helemaal niet, ben momenteel zeker & sterk genoeg om overal vanaf te blijven :)
De antabuse was puur voor geruststelling van mijn vriendin & ouders, ik heb op dit moment genoeg wilskracht om er vanaf te blijven,
als er geen bijwerkingen waren was ik dit blijven nemen maar ze zijn te fel aanwezig, voel mij een heel ander persoon.
Had nooit gedacht dat dit middel zo sterk was
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
verrekijker zei:
Neen dat helemaal niet, ben momenteel zeker & sterk genoeg om overal vanaf te blijven :)
De antabuse was puur voor geruststelling van mijn vriendin & ouders, ik heb op dit moment genoeg wilskracht om er vanaf te blijven,
als er geen bijwerkingen waren was ik dit blijven nemen maar ze zijn te fel aanwezig, voel mij een heel ander persoon.
Had nooit gedacht dat dit middel zo sterk was
Klik om te vergroten...
Als je op wilskracht kon stoppen had je toch nooit Antabus gekregen?

Pas op. Het werkt lang. Je kunt de eerstkomende dagen geen alcohol drinken.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Als je op wilskracht kon stoppen had je toch nooit Antabus gekregen?

Pas op. Het werkt lang. Je kunt de eerstkomende dagen geen alcohol drinken.
Klik om te vergroten...
Ja het hoeft voor mij ook niet maar mijn ouders denken dat het probleem verder zit en dat ik dagelijks dronk terwijl dat helemaal niet zo is.
Ben daar eerlijk in & heb hun ook alles verteld.. het is daardoor dat zij een soort angst gepakt hadden de dokter dit voorstelde....
Ben mij ook bewust dat het enkele dagen werkt en heb ook helemaal geen angst daarvoor want ik weet dat ik niet ga drinken :)
Heb ook iedereen op de hoogte gebracht van de bijwerkingen en dat het de reden is dat ik het even staak.
Weet jij toevallig hoe lang die bijwerkingen nog kunnen duren?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
verrekijker zei:
Ja het hoeft voor mij ook niet maar mijn ouders denken dat het probleem verder zit en dat ik dagelijks dronk terwijl dat helemaal niet zo is.
Ben daar eerlijk in & heb hun ook alles verteld.. het is daardoor dat zij een soort angst gepakt hadden de dokter dit voorstelde....
Ben mij ook bewust dat het enkele dagen werkt en heb ook helemaal geen angst daarvoor want ik weet dat ik niet ga drinken :)
Heb ook iedereen op de hoogte gebracht van de bijwerkingen en dat het de reden is dat ik het even staak.
Klik om te vergroten...
Ik vind het een raar verhaal, maar okay - succes :)

verrekijker zei:
Weet jij toevallig hoe lang die bijwerkingen nog kunnen duren?
Klik om te vergroten...
De halfwaardetijd van Antabus is 60-120 uur. Het duurt plm 5 halfwaardetijden voordat het uit je lijf is. Dan zou het binnen 12 a 25 dagen sowieso over moeten zijn. Waarschijnlijk wel wat eerder, je bloedspiegels zijn te hoog door overdosering en waarschijnlijk ben je met een paar dagen tot een week wel weer op een therapeutisch niveau. Als je morgen met de arts overlegt kun je waarschijnlijk tegen het weekend de volgende dosis nemen en het daarna 2x in de week innemen.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Ik vind het een raar verhaal, maar okay - succes :)


De halfwaardetijd van Antabus is 60-120 uur. Het duurt plm 5 halfwaardetijden voordat het uit je lijf is. Dan zou het binnen 12 a 25 dagen sowieso over moeten zijn. Waarschijnlijk wel wat eerder, je bloedspiegels zijn te hoog door overdosering en waarschijnlijk ben je met een paar dagen tot een week wel weer op een therapeutisch niveau. Als je morgen met de arts overlegt kun je waarschijnlijk tegen het weekend de volgende dosis nemen en het daarna 2x in de week innemen.
Klik om te vergroten...
Top, dankuwel :)
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik start vandaag weer met de Refusal (Antabus) en heb het al eerder gehad.

Heb je deodorant gebruikt? Of een ander middel met alcohol erin zoals desinfectiemiddel, schoonmaakmiddelen etc. Daar kun je ook op reageren namelijk.
En mijn dosis is veel lager. Die is 2 keer per week 250mg
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deodorant idd… dit kan het geweest zijn.
Ben er mee gestopt want werd er veel te gaar van.
Na een week zijn de bijwerkingen eindelijk verdwenen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
verrekijker zei:
Deodorant idd… dit kan het geweest zijn.
Ben er mee gestopt want werd er veel te gaar van.
Na een week zijn de bijwerkingen eindelijk verdwenen
Klik om te vergroten...
Maar ik wil het toch even navragen, slikte je nou 500mg per dag?
verrekijker zei:
Dagdosis 1X daags 500mg... in het begin niets ondervonden maar heb de laatste dagen dus enorm last.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is het gebruikelijk om 2x per week te nemen, i.p.v iedere dag? Of is dit wel gebruikelijk? Ik weet het niet zeker dus hopelijk kan iemand anders mij dit duidelijk maken.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik slikte het dagelijks idd, zo heeft de huisarts het mij voorgeschreven!!
deze hebben het natuurlijk ook niet altijd bij het juiste eind dus zelf een beetje aanvoelen hoe en wat.
heb jij sterke cravings? Ik totaal niet dus kan gemakkelijk zonder, moet wel zeggen dat ik heel zware bijwerkingen had dus opletten ermee
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
verrekijker zei:
Ik slikte het dagelijks idd, zo heeft de huisarts het mij voorgeschreven!!
deze hebben het natuurlijk ook niet altijd bij het juiste eind dus zelf een beetje aanvoelen hoe en wat.
heb jij sterke cravings? Ik totaal niet dus kan gemakkelijk zonder, moet wel zeggen dat ik heel zware bijwerkingen had dus opletten ermee
Klik om te vergroten...
Ja ik snap niet waarom jij het iedere dag voorgeschreven hebt gekregen, en ik 2 maal per week.

Ik moet nog beginnen. Ik heb door twijfel niet genomen afgelopen maandag en ook niet gedronken/benzo's genomen tot nu. Het enige wat ik merk is dat ik wel meer angsten ervaar, dat is wel logisch. Weet alleen niet hoe ik ermee moet omgaan op het moment, blijf erg veel binnen huis. Heeft er ook mee te maken dat ik blut ben tijdelijk.

Ik herinner me wel van de vorige keer dat ik zo erg alcohol aan het vermijden was dat ik zelfs parfum van andere mensen uit de weg ging (die dat ophadden)
Ik kan best snel doorschieten met dit soort gedrag. Wat mij ook opviel aan m'n eigen gedrag, is dat ik veel meer oplette wat mensen op terras dronken, welke tijdstippen, en of ik gevaar liep. Echter is dat laatste wel paranoia gevoeligheid van mij.

Ik kies ervoor niet te drinken op het moment maar als ik dus Refusal ga nemen, kan ik dus niet meer fatsoenlijk ruiken ( ik zweet nogal ) en 2/3x per dag douchen is zeker geen optie.

Ik heb ook afgelopen weekend realisatie gekregen dat ik mezelf aan het verkloten was door mijn alcohol gebruik en daar heb ik motivatie uitgehaald.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."