Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen afkickklinieken Fundamentum & Valkenburg?

Ervaringen afkickklinieken Fundamentum & Valkenburg?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede-drugsforummers,

Zijn hier mensen met ervaringen met afkicken bij de klinieken Fundamentum en Valkenburg?
Heb net de intake bij Fundamentum gehad, vond het nogal onpersoonlijk en voelde totaal niet prettig.
Daarom erge twijfel, Valkenburg oogt veel beter/moderner. Ook positievere reviews online (ja ik weet dat dit niet alles zegt).

Dusja iemand hier ooit afgekickt?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
superlucy zei:
Heb net de intake bij Fundamentum gehad, vond het nogal onpersoonlijk en voelde totaal niet prettig.
Daarom erge twijfel, Valkenburg oogt veel beter/moderner.
Klik om te vergroten...
Wat prettig voelt is natuurlijk wel belangrijk, maar spelen er nog andere factoren (zoals wachtlijsten) mee? Of is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en een keuze maken?

(Zelf trouwens geen ervaring met deze klinieken. Mijn kliniek oogde wat versleten, maar ze hebben me goed geholpen)
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Wat prettig voelt is natuurlijk wel belangrijk, maar spelen er nog andere factoren (zoals wachtlijsten) mee? Of is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en een keuze maken?

(Zelf trouwens geen ervaring met deze klinieken. Mijn kliniek oogde wat versleten, maar ze hebben me goed geholpen)
Klik om te vergroten...
Wachtlijsten niet, kan bij beide snel terecht. Alleen biedt Fundamentum sowieso nazorg aan bij mij in de buurt via een partner, en Valkenburg niet of iig lastiger
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
jordan77 zei:
dag .afgekicjt van welk middel?
Klik om te vergroten...
Benzo's en alcohol
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
superlucy zei:
Alleen biedt Fundamentum sowieso nazorg aan bij mij in de buurt via een partner, en Valkenburg niet of iig lastiger
Klik om te vergroten...
Okay, dus dat is wel een voordeel van Fundamentum. Fijn dat je sowieso snel terecht kan! Het is denk ik oppassen dat je verslaafde brein geen excuses aan het maken is om nog even niet te hoeven stoppen. Maar het is natuurlijk altijd goed om wat meer informatie te winnen
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Okay, dus dat is wel een voordeel van Fundamentum. Fijn dat je sowieso snel terecht kan! Het is denk ik oppassen dat je verslaafde brein geen excuses aan het maken is om nog even niet te hoeven stoppen. Maar het is natuurlijk altijd goed om wat meer informatie te winnen
Klik om te vergroten...
Nee klopt! dat is ook zeker niet mijn motief. Ik wil juist zo snel mogelijk ergens terecht, maar ik hoorde dat er nauwelijks tot geen dagbesteding was bij Fundamentum. En dat is wel iets wat ik zelf heel belangrijk vind, omdat ik zo snel in een negatieve spiraal kan belanden qua gedachten.
j
jordan77Lid
01-01-2024, 00:00
#7
superlucy zei:
Hallo mede-drugsforummers,

Zijn hier mensen met ervaringen met afkicken bij de klinieken Fundamentum en Valkenburg?
Heb net de intake bij Fundamentum gehad, vond het nogal onpersoonlijk en voelde totaal niet prettig.
Daarom erge twijfel, Valkenburg oogt veel beter/moderner. Ook positievere reviews online (ja ik weet dat dit niet alles zegt).

Dusja iemand hier ooit afgekickt?
Klik om te vergroten...
dag .afgekicjt van welk middel?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zijn beiden alleen detox klinieken toch? Ga je ook ècht een behandeling aan om je verslaving aan te pakken? Of blijft het alleen bij deze detox?
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee daarna in dagbehandeling bij VZA, dat staat al vast

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."