#1
Ai, dit zijn idd wel tekenen van (startende) verslaving. Stiekem alleen-gebruik. Kans is groot dat hij zich schaamt en geïsoleerd voelt. Door open het gesprek te voeren en vooral niet het gevoel te geven dat je hem met de rug tegen de muur zet, kan wellicht helpen om deuren te openen voor professionele hulp. Hij zal zelf moeten inzien en concluderen dat hij het anders wil. Zo niet, dan komt er geen verandering. Blijf daarnaast ook bij jouw eigen gevoel en kernwaarden. Laat je niet slopen door zijn verslaving. Trek grenzen en vertrek desnoods bij hem. Doe dat niet te laat.