Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving

Verslaving

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TimoharraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal, ik wil graag mijn verhaal met jullie delen. Mijn naam is Timo en ik ben 20 jaar oud. Vanaf mijn 15e begon ik met blowen en vanaf mijn 17e deed ik het dagelijks. Op 13 oktober ben ik geopereerd aan een hersentumor, die achteraf kanker bleek te zijn. Momenteel onderga ik een bestraling en chemotherapie. Door deze behandeling ben ik natuurlijk genoodzaakt om te stoppen met blowen. Hoewel ik altijd al wilde stoppen, is het me nooit gelukt. Maar ik kan nu met zekerheid zeggen dat dit de beste keuze van mijn leven is geweest. Het leven is weer vermakelijk zonder stoned te zijn. Ik vermijd nu iedereen die nog blowt, ook al zijn ze super meegaand. Toch merk ik dat ze indirect een negatieve invloed hebben. En als deze mensen niet bereid zijn om te proberen om te stoppen of iets dergelijks, dan zegt dat meer over hun dan ik maar zo sta ik er in. Krijg ook te horen dat ik geluk heb gehad omdat ik in het ziekenhuis lig. En dit frustreert mij het meeste.

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen. Ik hoop dat het anderen kan inspireren om positieve veranderingen in hun leven door te voeren.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wens je veel sterkte en kracht. En een voorspoedig herstel na je ingrijpende operatie en voor alle behandelingen die nog moeten komen. 🍀
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo Timo!

Waarom ben je genoodzaakt om met cannabis te stoppen? Op welke manier heeft het een negatieve invloed op je gezondheid? Ik kan me voorstellen dat roken af te raden is omdat dat gewoon in het algemeen erg ongezond is, maar er zijn andere manieren om van cannabis te kunnen genieten die minder schadelijk zijn...?

Cannabis kan ook helpen bij het opwekken van eetlust, iets dat toegepast wordt bij mensen die jouw genezingstraject doorlopen..?

Er lopen zelfs onderzoeken naar de positieve invloed van cannabis op hersentumoren...

Sterkte met je herstel!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Timo, jouw bericht straalt kracht uit.

Sterkte met de behandelingen en heel goed dat je zo resoluut hebt besloten niet meer te blowen. Het allerbeste toegewenst! ❤️
T
TimoharraLid
01-01-2024, 00:00
#5
New Dawn zei:
Hallo Timo!

Waarom ben je genoodzaakt om met cannabis te stoppen? Op welke manier heeft het een negatieve invloed op je gezondheid? Ik kan me voorstellen dat roken af te raden is omdat dat gewoon in het algemeen erg ongezond is, maar er zijn andere manieren om van cannabis te kunnen genieten die minder schadelijk zijn...?

Cannabis kan ook helpen bij het opwekken van eetlust, iets dat toegepast wordt bij mensen die jouw genezingstraject doorlopen..?

Er lopen zelfs onderzoeken naar de positieve invloed van cannabis op hersentumoren...

Sterkte met je herstel!
Klik om te vergroten...
Omdat ik er echt flink verslaafd aan was, ook heeft roken een negatieve invloed op de medicatie enzo. Heb nog geen zware chemo gehad heb dit in Rotterdam over aantal weken. Dus heb nog geen last van verminderde eetlust, nee wat u zei dat klopt zeker, maar zie dit als een mooie gelegenheid om te stoppen doe dit in overleg met de verpleegkundige oncologie hoor. Ik raad het in ieder geval volledig aan het stoppen, geloof ook echt dat cannabis positief kan zijn in combinatie met kanker maar mijn voorkeur ligt er niet.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super dat het je gelukt is om er mee te stoppen, er zijn er veel die gewoon stug doorgaan ondanks de schadelijkheid...

Ik heb het 20+ jaar dagelijks gebruikt tot ik het echt helemaal zat was, maar ik krijg na een paar maanden altijd weer de kriebels om het "gewoon weer eens een enkele keer" te gaan gebruiken doordat ik steeds "totaal vergeten ben" waarom ik het ook alweer echt helemaal zat was... Elke keer zit ik in no-time weer aan mijn oude patroon van "elke dag blowen". Minderen is voor mij nooit een optie geweest, het zal altijd alles of niets blijven.

Mocht je ooit (in goed overleg) toch medicinaal met wietolie willen gaan experimenteren dan kun je het flesje bij iemand anders in beheer geven, bij mij werkt dat goed!
D
DaveyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel sterkte gewenst. Blowen is maar net hoe je er mee omgaat. Ben al een stukje ouder als jouw, ik rook alleen een klein jointje voor het inslapen. Alleen als ik al in bed lig en even een filmpje ga kijken. Verder nooit overdag, geen behoefte aan. Anders heb ik nergens geen zin meer in, moet ook werken, hond uitlaten enz. In mijn jonge tijd waren er nog niet eens echte koffieshops, had je alleen paar gasten op een zolderkamertje in de stad waar je kon kopen. Later is het zogenaamd gelegaliseerd, en kwamen de koffieshops in het straatbeeld. Indien je middelen wilt gebruiken moet je jezelf ook kunnen disciplineren en dat vraagt doorzettings vermogen...

​

J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Timoharra zei:
Hey allemaal, ik wil graag mijn verhaal met jullie delen. Mijn naam is Timo en ik ben 20 jaar oud. Vanaf mijn 15e begon ik met blowen en vanaf mijn 17e deed ik het dagelijks. Op 13 oktober ben ik geopereerd aan een hersentumor, die achteraf kanker bleek te zijn. Momenteel onderga ik een bestraling en chemotherapie. Door deze behandeling ben ik natuurlijk genoodzaakt om te stoppen met blowen. Hoewel ik altijd al wilde stoppen, is het me nooit gelukt. Maar ik kan nu met zekerheid zeggen dat dit de beste keuze van mijn leven is geweest. Het leven is weer vermakelijk zonder stoned te zijn. Ik vermijd nu iedereen die nog blowt, ook al zijn ze super meegaand. Toch merk ik dat ze indirect een negatieve invloed hebben. En als deze mensen niet bereid zijn om te proberen om te stoppen of iets dergelijks, dan zegt dat meer over hun dan ik maar zo sta ik er in. Krijg ook te horen dat ik geluk heb gehad omdat ik in het ziekenhuis lig. En dit frustreert mij het meeste.

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen. Ik hoop dat het anderen kan inspireren om positieve veranderingen in hun leven door te voeren.
Klik om te vergroten...
Beterschap en heel veel geluk in 2024!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heel veel sterkte Timo♥️🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Timoharra zei:
Hey allemaal, ik wil graag mijn verhaal met jullie delen. Mijn naam is Timo en ik ben 20 jaar oud. Vanaf mijn 15e begon ik met blowen en vanaf mijn 17e deed ik het dagelijks. Op 13 oktober ben ik geopereerd aan een hersentumor, die achteraf kanker bleek te zijn. Momenteel onderga ik een bestraling en chemotherapie. Door deze behandeling ben ik natuurlijk genoodzaakt om te stoppen met blowen. Hoewel ik altijd al wilde stoppen, is het me nooit gelukt. Maar ik kan nu met zekerheid zeggen dat dit de beste keuze van mijn leven is geweest. Het leven is weer vermakelijk zonder stoned te zijn. Ik vermijd nu iedereen die nog blowt, ook al zijn ze super meegaand. Toch merk ik dat ze indirect een negatieve invloed hebben. En als deze mensen niet bereid zijn om te proberen om te stoppen of iets dergelijks, dan zegt dat meer over hun dan ik maar zo sta ik er in. Krijg ook te horen dat ik geluk heb gehad omdat ik in het ziekenhuis lig. En dit frustreert mij het meeste.

Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen. Ik hoop dat het anderen kan inspireren om positieve veranderingen in hun leven door te voeren.
Klik om te vergroten...
Sterkte kerel. Ik vond de diagnose Kanker mentaal zwaar. Gelukkig was mijn behandeling prima te doen. Het heeft mij wat gebracht uiteindelijk, en dat gun ik jou ook. Realiseer je dat je sterfelijk bent en je kunt bewuster gaan leven.

Zet hem op! 💪
T
TimoharraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt allen, voor de tips. Ik weet zeker weten dat ik hier sterker uit kom hoor. Ik zal wel even appje doen als ik er vanaf ben hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."