Ben niet echt afgekickt/verslaafd geweest aan een middel maar ik heb wel erg last van gsm/social media gebruik dat volgens mij de grooste boosdoener is van mijn mental health de laatste tijden (depressie)
Ik had vorige week 2 dagen volledig gestopt met schermgebruik, letterlijk alles behalve de echt noodzakelijke dingen, de rust die ik over me heen kreeg is onbeschrijfelijk als je weet dat enkel social media/gsm detox is. Ik ben nu nog steeds aan het struggelen maar het lukt me beter beetje bij beetje elke dag.
Als social media ook onder verslaving valt (voor mij wel)
Dan zijn de voordelen die ik ervaar toen ik pauze nam:
-meer productiviteit, (fysieke vermoeidheid had/heb ik wel nog)
-meer gevoel van vrijheid en oppurtuniteit
-ik ervaar nu echt wat er in me omgaat zoals bv tijdens eten, proberen te slapen, etc,... en sta er daadwerkelijk bij stil
-meer verbonden met mezelf
- minder depressieve gedachten
-Het geeft wel meer verveling maar ook minder verveling want ik merkte dat ik minder zin/craving had in druggebruik. Ben best gevoeliger voor gebruik als ik me verveel. Maar ik had geen ket cravings wat me wel opviel. Misschien placebo?
Dusja ben nog niet helemaal hersteld ervan maar kijk alvast wel naar uit en wat de mogelijkse langdurige voordelen zijn
Kan niet meteen op verdere voordelen op komen maar wouw dit wel effe delen
edit: onder schermgebruik valt ook het gamen. Ik besefte me toen pas hoeveel invloed gamen werkelijk heeft omdat het kostbare tijd van je dag neemt.. niet dat ik een grote gameverslaving heb maar het kan even erg oplopen als een middelen verslaving als het echt je leven controleert zoals algemeen schermgebruik dat bij mij deed en dat onderschatten veel mensen wel waaronder ik. Anyways is off topic :P