Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkick report?

Afkick report?

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Doobey83 zei:
Wat mij vertelt is tot de quiatipine ter ondersteuning van citalopram zou zijn.
Ik wil niet stoppen maar om geholpen te worden met EMDR therapie voor ptss ivm woningbrand waarbij mijn kinderen het maar kantje boord hebben overleeft.

Temazepam voor slapen voorgeschreven maar ik neem twee keer per dag ochtend en namiddag een capsule van 20 mg om even een paar uurtjes rust in mijn hoofd en lijf te hebben.

Om emdr therapie te doen moet je volgens mijn psychiater geheel abstinent zijn van oxycodone temazepam cannabis alcohol etc.
Klik om te vergroten...
Vreemde redernering van je behandelaar om een Antipsychotica in te zetten naast een SSRI ,tenzij je psychotisch ben of gevoelig daarvoor ben.
Seroquel is best een krachtig middel ,veel artsen schrijven het uit als slaapmiddel naast een SSRI die je weer overtollige energie geeft als het goed aanslaat.
Dus ik ben benieuwd.
Zelf ben ik geen voorstander als slaapmiddel want het is erg moeilijk om eraf te geraken ,vele malen moeilijker als een typische in slaper als Temazepam aka Normison.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soulassasins zei:
Zelf ben ik geen voorstander als slaapmiddel want het is erg moeilijk om eraf te geraken ,vele malen moeilijker als een typische in slaper als Temazepam aka Normison.
Klik om te vergroten...
Ik heb het tegenover gestelde ervaren.
Een tijd geleden was ik in italië, alwaar ik door een fout van de apotheek ik ineens geen seroquel meer had.
Ik ging dus van 200 mg seroquel naar 0 mg.
Dit kostte mij enkele nachten vrijwel geen slaap en wat afschuwelijke nachtmerries, toen was ik erdoor.

Toen ik in detox met stoppen met normison bezig was, ging ik in 1 keer van 30 mg naar nul.
Dat was verschrikkelijk.

Zo zie je maar weer dat ieder lichaam anders is!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Vreemde redernering van je behandelaar om een Antipsychotica in te zetten naast een SSRI ,tenzij je psychotisch ben of gevoelig daarvoor ben.
Seroquel is best een krachtig middel ,veel artsen schrijven het uit als slaapmiddel naast een SSRI die je weer overtollige energie geeft als het goed aanslaat.
Dus ik ben benieuwd.
Zelf ben ik geen voorstander als slaapmiddel want het is erg moeilijk om eraf te geraken ,vele malen moeilijker als een typische in slaper als Temazepam aka Normison.
Klik om te vergroten...
Seroquel wordt heel veel off label voorgeschreven, je kan er zo mee stoppen laag gedoseerd. De combi wordt voorgeschreven omdat het de ssri ondersteunt en de eigen serotonine huishouding beter op gang komt waardoor slaapproblemen verminderen. Vind het zelf ook onzin maar er wordt goed aan verdiend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."