Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoel van "bezeten" zijn of psychose? (Lachgas)

Gevoel van "bezeten" zijn of psychose? (Lachgas)

15 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Klinkt alsof je wellicht wat beter op je drugsgebruik moet gaan letten.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik al maanden
D
Danielle_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste forum-gangers,

Al enige tijd ligt mij iets bijzonders op het hart, en ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Mijn omgeving met wie ik dit bespreekbaar maak denkt het mijne ervan en geeft ook aan van "doe het maar niet meer", daar luister ik nu ook maar naar.

Enkele maanden geleden bestelden wij zo'n lachgas tank en daar deed ik soms zo'n 2/3 soms 4 balonnen per avond in het weekend met ook heel wat tijd ertussen. Hiervoor soms wat patronen.
Maar sinds ik de lachgasfles gebruik ervaarde ik in het begin eerst een man, die mij toesprak en soms naast mij zat en mij waarschuwde en zelfs uitlachte / uitdaagte (?). Hier was ook een vrouw bij betrokken en soms de nodige muziek en geluiden erbij. Heel freaky en levensecht... Ik zag de man dan vervolgens verdwijnen in de ballon naarmate deze leegliep, maar de paniek bij mij bleef wel hangen. Ook werd ik een keer zo angstig dat ik de ballon leeg liet lopen en ik er een soort "zwarte rook" uit zag komen, alsof het puur vergif was wat in mijn lichaam wilde kruipen. Zwarte magie? Of kijk ik teveel films Er heerst iig altijd wel een dreigende sfeer bij.

Omdat ik erg nieuwsgierig was geworden bleef ik het soms proberen, totdat ik een keer een soort druppel (aanvoelend als kaarsvet) op mijn hoofd kreeg, met de boodschap, alsof die man in mij was gekropen en nu onderdeel van mij was geworden.

Sinds die dag, als ik maar 1 hijsje van een ballon neem dan voel ik die man in mijn lichaam! In mijn schedel, in alles! Hij beweegt mijn tong hoe ik nooit zou kunnen bewegen, raakt mijn neus aan met claxon geluiden van een auto erbij etc. Alsof het mij zit te stangen?! Ook heb ik vlekken gezien, de man zelf en kan ik hem vragen stellen over zijn leven / zie ik geweldsfragmenten van deze meneer.

Ik heb veel ervaring met verschillende drugs en niet bekend met o.a. psychoses.

Mijn vraag is wat is dit???? Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik een (beginnende) psychose gehad of ben ik echt bezeten?

Alvast bedankt. Ps, ik weet dat dit klinkt als waanzin ☹️☹️
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het jouw onderbewustzijn is die tegen je spreekt.
Ik zou maar luisteren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi. Goed dat je dit deelt. Ik vind het niet klinken als waanzin. Wel als iets wat de aandacht verdient. Het is een nogal atypische en heftige reactie op lachgas waarbij als ik het zo lees sterke hallucinaties optreden.

Als je buiten je lachgaservaringen om geen last hebt van die beste ‘meneer’, dan zou van een (beginnende) psychose volgens mij geen sprake moeten zijn. Als je deze verschijnselen als eng of naar ervaart zou ik er wel mee ophouden om ze op deze manier telkens weer op te zoeken. Straks zit je steeds meer en meer aan dergelijke waanbeelden - met bijbehorende paniek - vast en dan is de kans groter dat zich ook nuchter psychotische verschijnselen kunnen gaan ontwikkelen. Dan ben je verder van huis en dat is het niet waard, lijkt me.

Wel bijzonder dat je deze ervaringen specifiek tijdens lachgasgebruik rapporteert en niet tijdens gebruik van andere drugs, en dat ze niet willekeurig zijn maar een verband met elkaar (lijken te) hebben. Het brein is een fascinerend ding... maar knoei maar liever niet teveel met zaken die angst oproepen, of je dat nu bezeten wil noemen of niet, je gezondheid staat voorop.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant heeft hier wel gelijk denk ik.

Danielle_ zei:
Ps, ik weet dat dit klinkt als waanzin ☹️
Klik om te vergroten...

Het klinkt niet als waanzin misschien hebben mensen dat om je heen gezegd.
Toch zou ik oppassen ook met andere drugs want hoe je het verteld kan je wel een psychose triggeren.En mensen hebben dat vaak niet door zelf.
En dan glij je steeds verder af zonder je het door hebt.
Dus ik zou voorzichtig zijn als ik jou was..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb soms het gevoel alsof ik achtervolgt word door een schaduw figuur :confused:hrugs:
D
Danielle_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
שמש zei:
Ik denk dat het jouw onderbewustzijn is die tegen je spreekt.
Ik zou maar luisteren.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reactie! Tja wat mij betreft is de lol er ook nu wel af haha. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.:)
D
Danielle_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Hoi. Goed dat je dit deelt. Ik vind het niet klinken als waanzin. Wel als iets wat de aandacht verdient. Het is een nogal atypische en heftige reactie op lachgas waarbij als ik het zo lees sterke hallucinaties optreden.

Als je buiten je lachgaservaringen om geen last hebt van die beste ‘meneer’, dan zou van een (beginnende) psychose volgens mij geen sprake moeten zijn. Als je deze verschijnselen als eng of naar ervaart zou ik er wel mee ophouden om ze op deze manier telkens weer op te zoeken. Straks zit je steeds meer en meer aan dergelijke waanbeelden - met bijbehorende paniek - vast en dan is de kans groter dat zich ook nuchter psychotische verschijnselen kunnen gaan ontwikkelen. Dan ben je verder van huis en dat is het niet waard, lijkt me.

Wel bijzonder dat je deze ervaringen specifiek tijdens lachgasgebruik rapporteert en niet tijdens gebruik van andere drugs, en dat ze niet willekeurig zijn maar een verband met elkaar (lijken te) hebben. Het brein is een fascinerend ding... maar knoei maar liever niet teveel met zaken die angst oproepen, of je dat nu bezeten wil noemen of niet, je gezondheid staat voorop.
Klik om te vergroten...

Mooi verwoord! Zo denk ik er ook over hoor.. Een les wat ik hier dan ook uit heb geleerd is dat ik dit niet meer moet doen. Maar toch ging ik twijfelen aan mijzelf ofzo.. Nooit eerder dit soort ervaringen meegemaakt namelijk. Thanks!
D
Danielle_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Ik heb soms het gevoel alsof ik achtervolgt word door een schaduw figuur :confused:hrugs:
Klik om te vergroten...

Jup, precies dat! Daar begint het mee
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Denkt al maanden met momenten dat ik gek word dus zal wel goed zijn!
Dacht laats not last te hebben van geesten :lolol:.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benzoboss zei:
Denkt al maanden met momenten dat ik gek word dus zal wel goed zijn!
Dacht laats not last te hebben van geesten :lolol:.
Klik om te vergroten...

Klinkt alsof je wellicht wat beter op je drugsgebruik moet gaan letten.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lachgas kan vreemde ervaringen opleveren :tongueout:Ik had een tijdje terug een korte ego-dood met dat spul en toen ik had het idee dat ik in cellen opgesplitst werd en in een vliegende schotel gezogen werd, vind het sinds dien net wat te heftig om tussendoor te doen.
Ergens vond ik de ervaring wat weg hebben van een K-hole.
H
HebenndjxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb 1x lachgas gebruikt in combinatie met Mdma, hiervoor altijd lachgas gedaan nergens last van gehad. Tijden de ballon met mdma leek het alsof ik uit mijn lichaam ging, ik raakte in paniek en wou frisse lucht. Een vriend vroeg of het goed met mij ging, wanneer ik heb ongeveer 6x achter elkaar zag vragen of het goed ging. Het leek een soort bad trip waar ik voor altijd in zou vast zitten. Later heb ik nooit meer in combinatie met mdma lachgas gedaan. Wel heb ik meerdere keren hetzelfde ervaren door alleen lachgas, nu elke keer wanneer ik lachgas doe kom ik in die trip, en lijkt het elke keer of ik steeds meer te weten kom over de trip, elke keer iets verder. Laatste keer dat ik lachgas had gedaan dacht ik dat al mijn vrienden in het complot tegen mij aan het spannen waren en dat het hele leven een soort grap was, ik kreeg waanbeelden en zag ze dingen zeggen die ze helemaal niet zeiden. Is dit triggeren van een psychose, herkennen mensen bepaalde punten in de lachgas trip die ik heb ervaren? Ik blijf er in iedergeval van af tegenwoordig.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
Dat denk ik al maanden
Klik om te vergroten...
Jaren blijkbaar...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Er is een video op YT van Steve-O (Jackass) die ten tijde van zijn lachgasverslaving ook demonen hoorde en misschien ook zag. Geen zin om te zoeken voor je, sorry, maar misschien wel herkenbaar of verhelderend.

En, waarschijnlijk ten overvloede, ook mijn tip is: laat die zooi voor wat het is en snuif gewoon frisse lucht 😉.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
*.exe2.0 zei:
Er is een video op YT van Steve-O (Jackass) die ten tijde van zijn lachgasverslaving ook demonen hoorde en misschien ook zag. Geen zin om te zoeken voor je, sorry, maar misschien wel herkenbaar of verhelderend voor je.

En, waarschijnlijk ten overvloede, ook mijn tip is: laat die zooi voor wat het is en snuif gewoon frisse lucht 😉.
Klik om te vergroten...
Klein deel van een ravage.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."