Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaya/Inca's tekens

Maya/Inca's tekens

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iemand een idee hoe die prachtige Maya/Inca's tekens vandaan komen als je LSD op hebt? Ik vond ze ontzettend boeiend en het leken wel de begintekens der mensheid.. Ook op het gezicht van een vriend van mij zag je hele patronen, net een masker..

Zijn deze tekens zelf bedacht door mijn hersens? Die vriend van me zag ze ook.

Ik vind ze iniedergeval erg prachtig :hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Van je Maya lsd zegels misschien ??

:hearteyes:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk dat je dit vraagt. Zelf heb ik geen idee waar die patronen vandaan komen en dit is zeker iets wat ik me ook afvraag. Ik zie ook vaak menselijke patronen of dat als ik ga denken dat ik het visueel ook zie stromen zeg maar. Interessant spul die LSD.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ze donderdag/vrijdag weer mogen aanschouwen:

Typisch dat het precies zulke patronen zijn..
M
MrNLid
01-01-2024, 00:00
#5
serieus waar... ik ging voor het eerst sinds tijden weer eens naar dit forum juist om een topic te posten over PRECIES dit onderwerp :grin: toeval? :grin:
ik zelf kan hier echt heel erg van genieten... ook vet is het wanneer al die tekens samen veel grotere figuren volgen
als je bijv vanaf een balkon uitzicht hebt over een straat+bos+flats+huizen+water... en je ziet een totaal-figuur met dergelijke tekens, verspreid over al deze dingen :grin:
dit komt ook vaak heel laat in de trip ineens heel erg terug bij mij...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
shiva.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=-RG5ZDN8eEI

http://www.youtube.com/watch?v=c5mYsTGjP_Y

geweldig tjdens een tripje... vooral die tweede
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#7
waar denk je dat de maya's en de inca's het vandaan hebben? LSD bestond toen nog niet, maar er waren genoeg andere psychedelica te rapen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zij hadden geen LSD nodig om zich van de wereld "af te sluiten" en dingen te onderzoeken... Tegen woordig heb je elke seconde afleiding. tv, radio, buiten, geluiden, autos, mobieltje.

De eenvoud waarmee ze leefden, en geen behoefte aan dingen.. Eten groeide er overal in de bossen. onderdak was niets mer dan en paar takken met modder. Dus ze hadden niets te verliezen. Geen bezit. Alleen zichzelf en anderen. Meer was er niet nodig.


LSD zorgt ervoor dat je bewustzijn zich met zich zelf kan bezig houden.
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
idd, het is ook allemaal zo mooi symmetrisch.. erg psychidelisch idd :wave:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#10
loadrunner zei:
LSD zorgt ervoor dat je bewustzijn zich met zich zelf kan bezig houden.
Klik om te vergroten...

... wow, mooie uitspraak :hearteyes:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#11
http://www-news.uchicago.edu/releases/0 ... tion.shtml

"Producing hallucinatory images in the brain could be understood in terms of spontaneous pattern formation in the brain," Cowan said. "The brain makes patterns of activity when it goes unstable." Such instabilities follow the ingestion of substances such as LSD, psilocybin and cannabis, which act on control networks in the brainstem that secrete noradrenalin, seratonin and dopamine, which in turn control brain states.

"If there's any noise - random fluctuations of brain activity - in the brain, it is amplified into a pattern that reflects the architecture of the brain. The brain just takes the noise and shapes it into a pattern," Cowan said. "In the case of geometric visual hallucinations this is a direct consequence of the pattern of connections in the visual cortex."
Klik om te vergroten...

Vooral het 'vergroten' klinkt mij logisch in de oren. Dit zou wel de verklaring zijn waarom mensen fractals zien.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
De patronen komen uit je hersens zelf ja, en ik denk ook dat de maya's etc. dergelijke patronen ook gewoon van tripmiddelen hadden. Ik zie ook heel vaak dergelijke patronen in mijn trips, vaak met van die ietwat hoekige lijnen en dan delen van ogen en gezichten er in die erg indiaan achtig aan doen. Met paddo's heb ik veel al hetzelfde.
Ook wel andere patronen natuurlijk, maar misschien valt het van LSD het meeste op dat de patronen er zo uitzien omdat ze het scherpst, helderst en best te bekijken zijn.
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#13
als ik ofwel net niet genoeg dmt heb gerookt om weg te gaan, ofwel net bent weggeweest en terug op aarde land en ik dan m'n ogen sluit, zie ik net zulke dingen. M'n hersenen verzinnen die dingen niet op basis van wat ik weet van de maya's. De maya's hebben het van cacti, dmt-houdende dranken, mushies, (iboga,)...

Als die f*king spanjaarden en die kut engelsmannen de oorspronkelijke inwoners van toen niet hadden verjaagd en uitgemoord, zouden we nu lekker vertoefd hebben in een prachtige, mensenlievende, gecontroleerde psychedelische samenleving :hearteyes: but noooo!! klootzakken met hun alcohol!
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet om vervelend te doen maar dit is onzin van de bovendste plank:

De eenvoud waarmee ze leefden, en geen behoefte aan dingen.. Eten groeide er overal in de bossen. onderdak was niets mer dan en paar takken met modder. Dus ze hadden niets te verliezen. Geen bezit. Alleen zichzelf en anderen. Meer was er niet nodig.
Klik om te vergroten...

Geen behoefte aan dingen? De keizer had nog steeds meer bezit dan zijn onderdanen. Een paar takken met modder?
De Azteken bijvoorbeeld leefden ook niet geheel stressloos, als ze niet om de zoveel jaar een vuur op het juiste moment oplichten dan zou de wereld vergaan. Mensenoffers kwamen zeer vaak voor om de goden tevreden te stellen. De beste krijgers mochten bepaalde sierraden dragen. Enfin zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zo simpel stak die maatschappij echt niet in elkaar...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pikachu zei:
Niet om vervelend te doen maar dit is onzin van de bovendste plank:

De eenvoud waarmee ze leefden, en geen behoefte aan dingen.. Eten groeide er overal in de bossen. onderdak was niets mer dan en paar takken met modder. Dus ze hadden niets te verliezen. Geen bezit. Alleen zichzelf en anderen. Meer was er niet nodig.
Klik om te vergroten...

Geen behoefte aan dingen? De keizer had nog steeds meer bezit dan zijn onderdanen. Een paar takken met modder?
De Azteken bijvoorbeeld leefden ook niet geheel stressloos, als ze niet om de zoveel jaar een vuur op het juiste moment oplichten dan zou de wereld vergaan. Mensenoffers kwamen zeer vaak voor om de goden tevreden te stellen. De beste krijgers mochten bepaalde sierraden dragen. Enfin zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zo simpel stak die maatschappij echt niet in elkaar...
Klik om te vergroten...

Inderdaad, en de kennis e.d. die ze hadden (dan weer meer de maya's trouwens:wink: was enorm, extreem uitgebreid en er bestaat nog steeds twijfel over hoe ze al die dingen konden weten, want het gaat echt ver.
En rond die tijd waren zij (en mogelijk andere idianenstammen) een van de eerste zeer zeldszame 'religies' waar in goed en kwaad niet persé goed en kwaad waren, terwijl hele grote delen van de mensen hier zo denken helaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."